Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Od czasu zakupu samochodu (520d xDrive, F10, 2015, 112 tys. przebiegu,B47 jedna turbina) zmagam się z pewnym problemem.

Mianowicie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu przy starcie od 0km/h auto jakby nie chciało jechać. Dopiero przy około 1800 obrotów jest mocne wgniecenie w fotel i skok na 400Nm na sportowych wyświetlaczach.

Na początku myślałem że to problem z dwoma błędami od czujnika spalin i ciśnienia doładowania EGR. Wymieniłem czujniki, jeżdżę już miesiąc bez błędów, ale problem z turbo dziurą nadal pozostał.

Na anglojęzycznym forum znalazłem identyczny problem, ale użytkownik nie podzielił się rozwiązaniem.

Jest to mój pierwszy diesel w życiu i nie wiem czy taka jest jego charakterystyka?

Problem występuje tylko na 1 biegu. Najbardziej drażniące jest to jak skręcam od razu po dodaniu gazu, to ryzykuje utratą przyczepności z tyłu na mokrej nawierzchni.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam

 

Załączam linki:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1924341

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

A to nie jest ogranicznik momentu w skrzyni przy pełnym bucie? 

Opublikowano
12 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Z jednym turbo to chyba tak to właśnie jest ze doładowanie jest w wyższych zakresach właśnie od ok 1800

O jezus chrystus... 
Czyli nie mam nic zatkane w dpf, ani turbina nie jest do wymiany?
Wiesz może czy mogę sobie porównać jakieś wartości na żywo żeby określić np. stan turbo albo dpf?

Pozdrawiam

Opublikowano
23 godziny temu, Randall napisał(a):

A to nie jest ogranicznik momentu w skrzyni przy pełnym bucie? 

Ty też masz 520d widzę. Nie znam się kompletnie, poszukam jakiś informacji na ten temat.

Jest jakiś sposób aby ograniczyć ten "ogranicznik"?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W skrzyni możesz pogrzebać za pomocą XHP flash tool.

Błędy, DPF i jakieś paramtery skrzyni możesz za pomocą Bimmertool sprawdzic (albo INPA, ISTA+).
Oczywiście jak pojedziesz do jakiegoś mechanika, najlepiej co się grzebie głównie w BMW to zdiagnozuje Ci czy coś jest walnięte.

 

Jak chcesz Launch controll sobie robić, to na wciśniętym hamulcu depnij powyżej 2000obr i puść hamulec 😄

 

Edytowane przez madseason
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 20:55, raki napisał(a):

I jak? Udało się coś znaleźć? 

Zostawiłem tak jak jest, po prostu zaakceptowałem charakterystykę tego napędu.

Gdyby była to jakaś usterka to jestem w 100% pewny, że nasze wrażliwe na odchylenia pojazdy na pewno by nas poinformowały haha.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 20:55, raki napisał(a):

I jak? Udało się coś znaleźć? 

W odpowiedzi do poprzedniego komentarza, czemu tak twierdzę. Te samochody są naszpikowane elektroniką.

Za długo wcisnąłeś jakiś przycisk? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

Za długo miałeś otwarte drzwi jak odkurzałeś auto i świeciły się światła? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

Zapaliła ci się rezerwa AdBlue? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

To wszystko się zapisuje i zakładam, że przy wizycie serwisowej technik może sobie to posprawdzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.