Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, 

Wlasnie powrocil problem ze wspomaganiem krotry mialem na poczatku roku. Probowalem pytac na forum w stanach ale nikt dokladnie nie wie. Zaczelo sie jak odpalalem to mialem blad "increased steering effort" czyli brak wsomagania, zgasic is zapalic resetowalo i bylo dobrze. Kody bledow co mialem to -

ICM (Tail Light Module, Inner Left)
D01A7C - Servotronic Interface (Status of Servotronic ECO, 241.0.2) Signal Invalid

SVT (Servotronic)
482D07 SVT Servo Valve: Short Circuit Between Positive or Negative Lead and Termial 30 (Battery +)
482D0E SVT ECO Valve: Short Circuit Between Positive or Negative Lead and Termial 30 (Battery +) 

Jak zobaczylem ze to jest powiazane z pradem to pierwszo wymienilem akumulator bo mial juz prawie 10 lat. Bylo malo plynu do wspomagania to dolalem i poziom nie spada od kilku miesiecy. Pare dni temu jak rano odpalilem to od razy wyskoczyl blad it tym razem restart nie pomogl. Zaczalem jechac i przez pierwsz 500m wyskoczyl i znikna moze 7-8 razy, potem juz nie bylo bledo ale przy skrecaniu czy bylow pare punktow gdzie bylo best wspomaganie podczas krecenia kierownica. Na drogi dzien, rano nic a przy prostej jezdzie znowy co pare sekund zaczelo przerywac is byl blad. Jak zaparkowalem to trzymalem kierownice troche zkrecona is co jakis cza bylo czuc je proboje ciagnac na srodek, jak by sie wylaczalo. Patrzac na to ze blad jest nie staly, is potrafi co pare sekund sie zapalac a potem nawet pare tygodni nic, bym myslial ze to jakis konektor. To jest 2014 535i xdrive. Czy na przekadni bedzie jakis konektor do sprawdzenia, nawet jak to jest dalej wspomaganie hydrauliczne? Widzialem tez inny post tutaj gdzie konektor sterownika byl problemem, gdzie on sie spajduje? Z tylu w bagazniku? Co jescze moge sprawdzic? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e61 jak miałem problem z zanikającym wspomaganiem to finalnie się okazało, że reduktor drgań na wale się zerwał, czasem dzałał, czasem szczególnie jak się przypieszało gumą zaczynało dawać bo się ślizgał i znikało ładowanie i wspomaganie. Może być to, ale nie znam się aż tak.

Opublikowano
W dniu 15.09.2024 o 09:58, madseason napisał(a):

W e61 jak miałem problem z zanikającym wspomaganiem to finalnie się okazało, że reduktor drgań na wale się zerwał, czasem dzałał, czasem szczególnie jak się przypieszało gumą zaczynało dawać bo się ślizgał i znikało ładowanie i wspomaganie. Może być to, ale nie znam się aż tak.

Będę musiał poczytać czy to możliwe ze to będzie to podczas jazdy może. Ale też musi być coś innego jeśli dostaje błąd powiązany z prądem. Nie wiedziałem tylko gdzie zacząć sprawdzać, wiem że jak jest x drive to wspomaganie jest hydrauliczne ale chyba jaki konektor na przekładni też jest. No i może sterowni do wspomagania, chyba jest a prawej strony w bagażniku. 

Opublikowano

Tak wspomaganie jest hydrauliczne ale musi być też sterowane elektronicznie, np. zawór w zależności od prędkości umożliwia większy lub mniejszy przepływ oleju.

Przy twoich błędach nalezy sprawdzić przede wyszystkim wtyczki, łączenia (korozja, zwarcie itp.). SVT jest umieszczony pod bagażnikiem.

Do pierwszego błędu jest taka procedura
Wprowadzanie kodu usterki może być spowodowane przez:
- Wadliwe złącze (zwiększona odporność na kontakt): mechanizm zaczepu, wilgotność, korozja, sworznie złącza.
- Wadliwa linia łącząca: przerwanie, zwarcie.
- Wadliwy zawór serwotroniczny: Odporność cewki poza zakresem docelowym lub zwarciem.
- Wadliwa jednostka sterująca SVT
Wykonaj kontrolę linii. W ten sposób obserwuj uszkodzenia spowodowane wilgocią i korozją na połączeniach wtykowych i złączach wtykowych (jeśli dotyczy).
Jeśli usterka nie zostanie wykryta, sprawdź rezystancję cewki podłączonego zaworu pod kątem prawidłowej wartości rezystancji (wartość wartości zadanej od 5 do 12 omów) lub zwarcia.
Jeśli ta kontrola nie przyniesie rezultatu, wymień jednostkę sterującą SVT.
Sprawdź układ kierowniczy po zakończeniu napraw.

 

Informacje Serwisowe
Sprawdź funkcję SVT, biorąc pod uwagę poniższe procedury:
Uruchom silnik i uruchom kontrolę funkcjonalną układu kierowniczego. (Steruj wielokrotnie w lewo i prawy koniec zatrzymuje się!)
Wyłącz silnik i odczekaj co najmniej 5 sekund (czas uruchomienia terminala 15N).
Powtórz test jednostki sterującej i sprawdź, czy usterka się powtórzyła.
W razie potrzeby ponownie przeprowadź diagnozę.

 

spacer.png

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, comeasyouare napisał(a):

Tak wspomaganie jest hydrauliczne ale musi być też sterowane elektronicznie, np. zawór w zależności od prędkości umożliwia większy lub mniejszy przepływ oleju.

Przy twoich błędach nalezy sprawdzić przede wyszystkim wtyczki, łączenia (korozja, zwarcie itp.). SVT jest umieszczony pod bagażnikiem.

Do pierwszego błędu jest taka procedura
Wprowadzanie kodu usterki może być spowodowane przez:
- Wadliwe złącze (zwiększona odporność na kontakt): mechanizm zaczepu, wilgotność, korozja, sworznie złącza.
- Wadliwa linia łącząca: przerwanie, zwarcie.
- Wadliwy zawór serwotroniczny: Odporność cewki poza zakresem docelowym lub zwarciem.
- Wadliwa jednostka sterująca SVT
Wykonaj kontrolę linii. W ten sposób obserwuj uszkodzenia spowodowane wilgocią i korozją na połączeniach wtykowych i złączach wtykowych (jeśli dotyczy).
Jeśli usterka nie zostanie wykryta, sprawdź rezystancję cewki podłączonego zaworu pod kątem prawidłowej wartości rezystancji (wartość wartości zadanej od 5 do 12 omów) lub zwarcia.
Jeśli ta kontrola nie przyniesie rezultatu, wymień jednostkę sterującą SVT.
Sprawdź układ kierowniczy po zakończeniu napraw.

 

Informacje Serwisowe
Sprawdź funkcję SVT, biorąc pod uwagę poniższe procedury:
Uruchom silnik i uruchom kontrolę funkcjonalną układu kierowniczego. (Steruj wielokrotnie w lewo i prawy koniec zatrzymuje się!)
Wyłącz silnik i odczekaj co najmniej 5 sekund (czas uruchomienia terminala 15N).
Powtórz test jednostki sterującej i sprawdź, czy usterka się powtórzyła.
W razie potrzeby ponownie przeprowadź diagnozę.

 

Dzis pomyslialem ze pojde sprawdzic bezpieczniki ale w bagazniku byl tylko jeden powiazany z kierownica a resza jest gleboko w zchowku pasarzera. akurat tak sie slada ze jak dzis jezdzilem, gasilem i zapalalem kilka razy, zrobilem moze 100-120km i bez bledow, kilka razy podczas zacretow bylo czuc jak by sie przycielo ale po za tym nic. Jak poszlem sprawcidz bezpieczniki, od razu sprawdzilem tez drazek kierowniczy co zchodzi do maglownicy, byly tam dwa krzyzaki, przeciscile i spryskalem na nowo bo byly brudne. Sprawdzilem tez poziom plynu nawet podczas screcania, bez zmian, poziom sie nie zmienia. Patrzylem tez gdzie jest pompa wspomagania, chyba bedzie od strony kierowcy pod alternatorem is pompa wody. W tym tygodnie bede wymienial olej, moze jest lepsze dojscie od dolu zeby sprawdzic bo czulem tam kable is wtyczki ale nie mialem dojscia ze je rozlaczyc is przeczyscic. Dopiero jak sprawdze jakiekolwiek wtyczki bede wiedzial czy trzeba dalej szukac. 

SVT pod bagaznikiem? z tego co widzilem w innych F10 to powinno byc za tylnym zderzakiem, tak za akumulatorem, dobrze mowie? Dzis nie odkrylem do konca akumulatora to napewno temu nie widzialem. Czy to bedzie trzeba oz zewnacz szukac? Chcialem moze tam przeczyscic wtyczke dla pewnosci. Dzieki bardzo za odpowiedz

Edytowane przez Matt2408
Opublikowano
W dniu 18.09.2024 o 04:59, Matt2408 napisał(a):

 

SVT pod bagaznikiem? z tego co widzilem w innych F10 to powinno byc za tylnym zderzakiem, tak za akumulatorem, dobrze mowie? Dzis nie odkrylem do konca akumulatora to napewno temu nie widzialem. Czy to bedzie trzeba oz zewnacz szukac? Chcialem moze tam przeczyscic wtyczke dla pewnosci. Dzieki bardzo za odpowiedz

Tak tam gdzie jest akumulator w kierunku zderzaka. Wysil się troszkę i na pewno znajdziesz.

20240919_104527a.jpg

20240919_104539.jpg

spacer.png

Opublikowano
9 godzin temu, comeasyouare napisał(a):

Tak tam gdzie jest akumulator w kierunku zderzaka. Wysil się troszkę i na pewno znajdziesz.

20240919_104527a.jpg

20240919_104539.jpg

Dziś sprawdzę, może rozłączę is przeczyszczę. Ostatniego dnia nie widziałem bo nie odkręcałem do końca osłony akumulatora. Dzięki 

Opublikowano
W dniu 19.09.2024 o 05:34, comeasyouare napisał(a):

Tak tam gdzie jest akumulator w kierunku zderzaka. Wysil się troszkę i na pewno znajdziesz.

20240919_104527a.jpg

20240919_104539.jpg

Znalazłem moduł svt ogólnie nie wyglądał źle. Na wtyczce i w gnieździe były niektóre piny zaśniedziałe, przeczyściłem podłączyłem  akumulator. Sprawdziłem ogólnie inne kable w bagażniku i kable uziemiające, wyglądało czysto. Wykonałem test is wszystko działało, następnego dnia bez problemu, kilka dni stała i dziś też bez problemu rano. Dopiero przy drogim zapalenie i przejechaniu kilkaset metrów wróciło, zaraz samo zgasło. Za jakiś kawałek wróciło i za 2-3 minuty zgasło. Dalej jechałem i nic przez 15km do teraz. Nie wiem czy coś tak wyskoczyło czy dalej to samo wróciło. Zaraz sprawdzę kody ale jak bym musiał sprawdzać dalej linie to gdzie powinienem zacząć? Najlepiej od maglownicy i iść po linii? 

Opublikowano

Sprawdziłem kody, były te same, 482D07 service valve I 482DOE EVV valve (eco valve). Po wpisaniu oba wskazują na tą samą część, 32106788212. Niby to jest do active steering którego nie mam bo od lewej do prawej jest więcej niż dwa obroty kierownicą ale też powinna tam być, spróbuję jutro z góry znaleść. Ktoś inny miał całkowity brak sygnału bo były urwane kable w f15 wygląda na podobne miejsce gdzie u mnie powinno być jeśli jest. Wstawię zdjęcie tego i też jak powinno to wygląda w moim przypadku, chodzi i część nr. 05IMG_9027.thumb.jpeg.654788e5af8e152677fb93359e95fa26.jpegIMG_9028.thumb.jpeg.83c608fe1b5b8ef07e6f503e6a4d5af2.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.