Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 8.12.2024 o 18:12, JarekR napisał(a):

(…)

Nie udało mi się dotychczas przetestować zawieszenia z aktywnymi stabilizatorami (Executive). Ciekawy jestem, na ile to by pomogło. W 540d miałem taki zawias (AD) i auto jeździło dużo lepiej od egzemplarzy wyposażonych w standardowe, czy zwykłe adaptacyjne (EDC). Mój egzemplarz X5 nie różni się od innych testowanych 40d na pneumatyce i kołach 22" pod kątem prowadzenia.

(…)

Zapraszam - wysyłaj PM, pojeździmy, porównamy 🙂

  • Dziękuję 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jakbym chciał sprzedać swój komplet 20" M Star Spoke 740M CZARNE z zimowymi oponami, używane kilka tygodni, stan idealny to ile mogę za nie wziąć tak mniej więcej, ktoś coś się orientuje? 

Opublikowano
4 godziny temu, tomekck napisał(a):

Jakbym chciał sprzedać swój komplet 20" M Star Spoke 740M CZARNE z zimowymi oponami, używane kilka tygodni, stan idealny to ile mogę za nie wziąć tak mniej więcej, ktoś coś się orientuje? 

Komplet opon Michelin Aplin 5 zima kupowałem niedawno za 5,4 tys ale ostatnio chodzą po 6k brutto.
Jeśli felgi w super stanie to pewnie ze 6-8 tys możesz dostać, więc razem za 12-14 tys jest możliwe jeśli komuś zależy na czarnych. Powyżej to już zaczynają się komplety nowe fabryczne.

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 11:10, Michael1916 napisał(a):

Nie. Nie wiem o co chodzi. Generalnie w czasach F10 i E60 miałem sporo zastrzeżen do BMW. W E60 ogolna jakosc i trwałosc materiałow no i wspolnie z F10, gdzie wykonczenie bylo juz lepsze, problemy z hamulcami ktore byly zbyt słabe i ciagle mialem kłopot z ich biciem i przegrzewaniem. Teraz seria G jest jak dla mnie naprawde dobra i jak wspominam te stare BMW E70, E65, E60, i po trochu nawet F10 to nie wiem czemu to kupowałem. Moze konkurencja była wtedy jeszcze gorsza...Teraz silniki wszystkie BMW ma bardzo dobre/rewelacyjne. Kiedys jak nie brały oleju (N55 umiarkowanie, N63 nawet 1l/1000km i przegrzewanie) to miały słaba kulture pracy M47 i N47 lub były kompletnymi porażkami jak N20. Mozna było miec tez "ale" do poziomu wyciszenia wszystkich modeli a szczegolnie tych ponizej serii 5. Teraz trudno mi wymienic jakies wady BMW i na pewno nie należy do nich prowadzenie ktore uważam, ze szczegolnie w przypadku X5, biorac pod uwage jego mase i gabaryty, jest rewelacyjne. Oczywiscie nie jezdziłem wszystkimi wersjami zawieszenia, rozmiarami kół. Mozliwosci jest teraz mnostwo. Pneumatyka, adaptacyjne, proff, skretna os i jeszcze 4 rozmiary kół. Moja kombinacja pneumatyki ze skretna tylna osia spisuje sie perfekcyjnie. Znajomy z 40i LCI tez pieje z zachwytu nad tym jak mu sie X5 prowadzi.

Jeśli nie wyczuwałeś kierownicy zamontowanej z lekkim przekosem w stosunku do płaszczyzny siedziska, to być może po prostu nie zwracasz uwagi na szczegóły? No offence 😉

Nie jest to oczywiście hardkorowo beznadziejny poziom Mercedesa E W213 czy AMG 4-Door dodatkowo z offsetem 4-5 cm w prawą stronę, ale - moim zdaniem - powinno być wyczuwalne już po chwili dla kierowcy.

Podobnie może być z kołami (275 wąsko osadzone vs 315). Jeśli kierowca nie odczuwa różnicy w prowadzeniu, to raczej znaczy, że niewystarczająco czuje auto, niż że "z moim autem jest wszystko ok".

Jeśli znajomy pieje nad zespołem napędowym BMW, to zupełnie mu się nie dziwię. Natomiast jeśli chwali prowadzenie auta przy dużych prędkościach, to naprawdę nie wiem, jaki ma punkt odniesienia. Chyba, że zawias Professional faktycznie zmienia wszystko. Jest dobrze jak na SUVa i generalnie tym autem się przyjemnie jeździ (z gwiazdką, że jednak nie przy dużych prędkościach - tu hałas i stabilność są poniżej tego, do czego byłem przyzwyczajony).

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 12:19, tomekck napisał(a):

Posiadam 20" M Star Spoke 740M CZARNE jako komplet na zimę. Na lato mam 22" też czarne. Kolor lakieru mam brooklyn grey w m pakiecie z czarnym grillem więc czarne koła świetnie pasują do reszty. Mam tylko dylemat co do tych 20" kół bo z tyłu średnio wyglądają przez to, że ich szerokość to "tylko" 275mm. Rozważam zmianę tych kół na 21" ale chciałbym się doradzić czy Y Spoke 741 M Bicolor (Orbit Grey, frezowane) to jedyna słuszna droga? Szkoda, że czarnych 21" nie ma ofercie bmw..

Były jeszcze night gold (do Brooklyna chyba średnio) i zawsze można pomalować na czarno (ja się do tego początkowo skłaniałem - wygląda wtedy bardzo dobrze).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, JarekR napisał(a):

Jeśli nie wyczuwałeś kierownicy zamontowanej z lekkim przekosem w stosunku do płaszczyzny siedziska, to być może po prostu nie zwracasz uwagi na szczegóły? No offence 😉

Nie jest to oczywiście hardkorowo beznadziejny poziom Mercedesa E W213 czy AMG 4-Door dodatkowo z offsetem 4-5 cm w prawą stronę, ale - moim zdaniem - powinno być wyczuwalne już po chwili dla kierowcy.

Podobnie może być z kołami (275 wąsko osadzone vs 315). Jeśli kierowca nie odczuwa różnicy w prowadzeniu, to raczej znaczy, że niewystarczająco czuje auto, niż że "z moim autem jest wszystko ok".

Jeśli znajomy pieje nad zespołem napędowym BMW, to zupełnie mu się nie dziwię. Natomiast jeśli chwali prowadzenie auta przy dużych prędkościach, to naprawdę nie wiem, jaki ma punkt odniesienia. Chyba, że zawias Professional faktycznie zmienia wszystko. Jest dobrze jak na SUVa i generalnie tym autem się przyjemnie jeździ (z gwiazdką, że jednak nie przy dużych prędkościach - tu hałas i stabilność są poniżej tego, do czego byłem przyzwyczajony).

Nie jestem w żadnym wypadku profesjonalnym kierowcą ale po przejażdzce Mercedesem GLE z pneumatyką czuję sporą różnice na plus w prowadzeniu BMW X5. Jesli masz racje i ja nie zwracam uwagi na szczegóły to w wypadku porownania Mercedesa do BMW to juz nie sa w takim razie tylko szczegóły. Jestem pewien także, że prowadzienie X5 E70 i F15 rownież pozostawiało dużo do życzenia i od kiedy zacząłem użytkować G05 to do dziś jestem z jego prowadzenia bardzo zadowolony. Powiem nawet, że nie myślałem na podstawie wymienionych wyżej poprzednich doświadczeń, że mozna zrobić tak dobrze jeżdzacego suva. 

Może zmuszasz X5 do jakichs ekstremalnych prob ale ja jak zwyczajny "mistrz prostej" na autostradzie niczego niepokojacego nie wyczuwam.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam teraz założone 20" koła zimowe i posiadam pneumatykę. Testowałem kiedyś GLE na stalowym zawieszeniu też na 20" kołach i na dziurach bardziej trzepało w GLE.

Co do X5 na pneumatyce to koła 20" dużo lepiej wybierają dziury niż 22" - niby oczywiste ale jednak wyraźnie odczuwalna różnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.