Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 6.12.2024 o 12:16, Kingu napisał(a):

A ja nie potwierdzam. Na letnich 275/315 jest bardzo stabilnie, ale zupełnie nie odczuwam różnicy pod tym względem na zimówkach 275/275. Wiadomo że zimową porą jeździ się trochę spokojniej, ale żeby jakaś wielka różnica to nie.

Bardzo stabilnie to w ogóle w X5 nie jest. W żadnej konfiguracji 🙂 Przynajmniej każde z aut, którymi wcześniej jeździłem, było bardziej stabilne / nie było niestabilne.

Tu na 22 jest w akceptowalnie przy niższych prędkościach i delikatnie nerwowo przy wyższych (180+). Na 20" z wąskimi tyłami było na tyle źle już przy 150, że poważnie zastanawiałem się nad zmianą auta i powrotem do jakiegoś normalnego lub podniesionego kombi. Jeśli ktoś jeździ bardziej dynamicznie, zdecydowanie odrazam 20" (275).

Opublikowano
W dniu 6.12.2024 o 12:22, kenhor napisał(a):

Literackie określenie - "rozlane jak tapczan" 🙂. Zacząłem teraz drugi sezon na 20" (lato mam 22"), nie mam podobnych spostrzeżeń. Zrobiłem kilka tras na nich wliczając w to zeszłoroczną do Austrii, nie odnotowałem niestabilności. Oczywiście opony mają wyższy profil niż letnie, więc pewnie nie wejdę w zakręt/łuk z tą samą prędkością, bo auto zacznie trochę myszkować, ale mówimy tu już o sportowej jeździe, a nie normalnej. Także nie podzielam opinii.

Tu nie chodzi o profil. Profil sam w sobie nie jest aż taką przeszkodą. Koła 275 tył mają węższy rozstaw niż 315 tył, są głębiej schowane w nadkolach. To jest największy problem powodujący gorszą stabilność.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Naprawde wierzysz, że BMW wypuściło i potem homologowało opony/koła które dają takie wrażenia z jazdy? Takich odczuć jak opisujesz to nie miałem nigdy podczas jazdy w żadnym SPRAWNYM TECHNICZNIE samochodzie. Sam na 20' (275mm)w co dziennej jeździe nie widze różnicy w porównaniu do letnich 21' (315mm) a sportowych prób tym samochodem nie uskuteczniam. W trasie zupełnie normalnie do 200km/h się wszystko zachowuje (szybciej SUVem szczegolnie na zimówkach nie jeżdzę). Myślę, że istotne jest tu jeszcze prawidłowe ciśnienie oraz stan i klasa używanych opon. Poza wszystkim 275mm to nie jest wąska opona! 

Jeszcze słowo odnośnie tej "gorszej stabilności". Jak przesiadam się z serii 8 do X5 to wiem co to jest gorsza stabilność. Nie jest to jednak nic co odbieram jako niebezpieczne w X5 a jest to mniejsza precyzja prowadzenia i przy wyższych prędkościach uczucie, że siedząc na wysokości autobusu nie mogę sobie na tyle pozwolić co w usportowionym sedanie o całkowicie różnych od X5 proporcjach. Nawet gdybym wcisnął koła 23' do X5 i założył najbardziej sportowe niskoprofilowe opony to zmiany w zakresie tej stabilności mogłyby być jedynie kosmetyczne.

Edytowane przez Michael1916
  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja mam 20-stki RFT na zimę i lato. Na obu kompletach jeździ się bardzo dobrze i nie odczuwam żadnych niestabilności. Odnoszę subiektywne wrażenie, że na zimowym secie( szer 275 na obu osiach) auto prowadzi się "lżej"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, benson6 napisał(a):

Ja mam 20-stki RFT na zimę i lato. Na obu kompletach jeździ się bardzo dobrze i nie odczuwam żadnych niestabilności. Odnoszę subiektywne wrażenie, że na zimowym secie( szer 275 na obu osiach) auto prowadzi się "lżej"

Może tak być bo masz różne opony na zimę i lato. Są duże różnice w prowadzeniu samochodu w zależności od wybranego modelu opon czy to letnich czy zimowych a miedzy zimowymi a letnimi to musi "działać" inaczej. Kup na lato jakieś chińczyki za 300-400 zł to też będziesz miał nowe doświadczenia🙃

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Może tak być bo masz różne opony na zimę i lato. Są duże różnice w prowadzeniu samochodu w zależności od wybranego modelu opon czy to letnich czy zimowych a miedzy zimowymi a letnimi to musi "działać" inaczej. Kup na lato jakieś chińczyki za 300-400 zł to też będziesz miał nowe doświadczenia🙃

Raz pod presją czasu kupiłem chińczyki do Renault Captura którego trzymam w firmie dla pracowników. Jechałem tym autem ze dwa razy i powiem tak, przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni była nie najgorsza, ale trzymania bocznego zero ! Auto na zakrętach pływało jak ponton. Ponoć z chińskimi oponami jest jak z kobietami, zależy jak trafisz 😉

Edytowane przez benson6
Opublikowano
15 godzin temu, JarekR napisał(a):

Bardzo stabilnie to w ogóle w X5 nie jest. W żadnej konfiguracji 🙂 Przynajmniej każde z aut, którymi wcześniej jeździłem, było bardziej stabilne / nie było niestabilne.

Tu na 22 jest w akceptowalnie przy niższych prędkościach i delikatnie nerwowo przy wyższych (180+). Na 20" z wąskimi tyłami było na tyle źle już przy 150, że poważnie zastanawiałem się nad zmianą auta i powrotem do jakiegoś normalnego lub podniesionego kombi. Jeśli ktoś jeździ bardziej dynamicznie, zdecydowanie odrazam 20" (275).

Zestawiając to co piszesz z naszymi doświadczeniami, o których też tu piszemy że jest OK, to może warto sprawdzić czy coś nie jest nie tak z twoimi oponami/zawieszeniem?

Opublikowano
3 godziny temu, Kingu napisał(a):

Zestawiając to co piszesz z naszymi doświadczeniami, o których też tu piszemy że jest OK, to może warto sprawdzić czy coś nie jest nie tak z twoimi oponami/zawieszeniem?

Musiałbym sprawdzić kilkanaście różnych X5 w takiej sytuacji. Nie widziałem X5, które by tego "problemu" (a może jednak cechy?) nie miało. Najgorsze było przedliftowe 45e - rozmieszczenie układu PHEV jest w tym aucie fatalnie. BMW było tego świadome. Z tego co widziałem na schematach, przy okazji liftu i wersji 50e korygowali to.

Nie udało mi się dotychczas przetestować zawieszenia z aktywnymi stabilizatorami (Executive). Ciekawy jestem, na ile to by pomogło. W 540d miałem taki zawias (AD) i auto jeździło dużo lepiej od egzemplarzy wyposażonych w standardowe, czy zwykłe adaptacyjne (EDC). Mój egzemplarz X5 nie różni się od innych testowanych 40d na pneumatyce i kołach 22" pod kątem prowadzenia.

Egzemplarze na 20" wąskiej zimie, którymi jeździłem, prowadzą się tak samo lub jeszcze bardziej (te na zwykłym zawieszeniu adaptacyjnym) nerwowo, a auta na szerszych tyłach odczuwalnie lepiej, ale dalej nieidealnie pod kątem stabilności. Po wielu tys. km może i można się do tego trochę przyzwyczaić, ale przez pierwsze tygodnie różnicą między autami kombi a SUV delikatnie mówiąc nie byłem zachwycony. Na pewno pomogła zmiana oczekiwań i stylu jazdy, gdy na tylnej kanapie pojawił się fotelik.

Obstawiam, że część kierowców jednak po prostu nie widzi jakichś rzeczy / nie przeszkadzają im. Ileś osób w końcu kupuje te MB z krzywo montowanymi kierownicami i są w stanie się wręcz wykłócać, że kierownica siedzi idealnie prosto, podczas gdy większość modeli ma ten koszmarny offset 4-5 cm a kolumna kierownicy nie jest prostopadle do siedziska. W prasie motoryzacyjnej też cisza. Kwestia została zauważona tylko raz, przez aG, podczas testu pierwszego GLK: https://autogaleria.pl/mercedes-glk-350-cdi-4matic-blueefficiency

Do jazdy autostradowej dużo lepiej sprawdzał się poprzednik - 540d Touring, czy nawet V90CC. Allroady również.

Opublikowano
7 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Naprawde wierzysz, że BMW wypuściło i potem homologowało opony/koła które dają takie wrażenia z jazdy? Takich odczuć jak opisujesz to nie miałem nigdy podczas jazdy w żadnym SPRAWNYM TECHNICZNIE samochodzie. Sam na 20' (275mm)w co dziennej jeździe nie widze różnicy w porównaniu do letnich 21' (315mm) a sportowych prób tym samochodem nie uskuteczniam. W trasie zupełnie normalnie do 200km/h się wszystko zachowuje (szybciej SUVem szczegolnie na zimówkach nie jeżdzę). Myślę, że istotne jest tu jeszcze prawidłowe ciśnienie oraz stan i klasa używanych opon. Poza wszystkim 275mm to nie jest wąska opona! 

Jeszcze słowo odnośnie tej "gorszej stabilności". Jak przesiadam się z serii 8 do X5 to wiem co to jest gorsza stabilność. Nie jest to jednak nic co odbieram jako niebezpieczne w X5 a jest to mniejsza precyzja prowadzenia i przy wyższych prędkościach uczucie, że siedząc na wysokości autobusu nie mogę sobie na tyle pozwolić co w usportowionym sedanie o całkowicie różnych od X5 proporcjach. Nawet gdybym wcisnął koła 23' do X5 i założył najbardziej sportowe niskoprofilowe opony to zmiany w zakresie tej stabilności mogłyby być jedynie kosmetyczne.

Mercedes wypuszcza auta z krzywo zamontowanymi kierownicami od dziesiątek lat. Najnowsze BMW X1 aktualne też ma krzywy montaż. Wypuszczone zostało X5 45e z układem PHEV doklejonym na sztukę z tyłu, co dało w rezultacie chyba najbardziej nerwowo prowadzące się auto na wietrze, jakim jechałem.  

Dalej pytasz, czy wierzę w coś? 😀

Nie stoi to w kontrze odczucia gorszej stabilności, o którym piszesz przy przesiadce z 8GC na X5. Piszę, że zmiana z 315 na 275 z tyłu (węższe koła siedzą głębiej w nadkolach) jeszcze bardziej pogłębia to odczucie. Komuś może to nie przeszkadzać, ktoś może akceptować, ja zmieniłem koła zimowe na szersze i jestem zadowolony z efektu. 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie uważam, że każde BMW specyficznie się prowadzi i albo to lubisz albo nienawidzisz. Co mam namyśli sepcyficznie - miałem 3, 5 i x5 ..i każde ma tą samą cechę. jak robisz ostro zakręt to buda nie licuje z podwoziem tzn. masz wrażenie że zaraz auto wyleci z zakrętu.. ale ono nadal się trzyma .. buda po prostu bardziej pracuje i bardziej się przechyla, niż nadwozie. Ciężko mi to wytłumaczyć, ale takie odnosze uczcie .. jak by "rama" swoje , a buda swoje xD 

Przyzwyczaiłem się zakceptowałem i dla mnie każde bmwe przez to się swietnie prowadzi i nie mam problemu z jazdą x5 na lato r22, a na zime r20 z 275 na tyle... Po prostu wiem na ile buda może się bujnąć, a na ile kola pozwolą 🙂 

 

Ogólnie każdego "dupsko" inaczej odbiera zakręty, prowadzenie, etc i ja mam takie odczucie , ktoś może mieć inne i nigdy nikomu żaden samochód nie dogodzi w 100% 

Edytowane przez Big_daddy
Opublikowano
13 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Ogólnie uważam, że każde BMW specyficznie się prowadzi i albo to lubisz albo nienawidzisz. Co mam namyśli sepcyficznie - miałem 3, 5 i x5 ..i każde ma tą samą cechę. jak robisz ostro zakręt to buda nie licuje z podwoziem tzn. masz wrażenie że zaraz auto wyleci z zakrętu.. ale ono nadal się trzyma .. buda po prostu bardziej pracuje i bardziej się przechyla, niż nadwozie. Ciężko mi to wytłumaczyć, ale takie odnosze uczcie .. jak by "rama" swoje , a buda swoje xD 

Przyzwyczaiłem się zakceptowałem i dla mnie każde bmwe przez to się swietnie prowadzi i nie mam problemu z jazdą x5 na lato r22, a na zime r20 z 275 na tyle... Po prostu wiem na ile buda może się bujnąć, a na ile kola pozwolą 🙂 

 

Ogólnie każdego "dupsko" inaczej odbiera zakręty, prowadzenie, etc i ja mam takie odczucie , ktoś może mieć inne i nigdy nikomu żaden samochód nie dogodzi w 100% 

Rozumiem o czym mówisz i potwierdzam. Zarówno seria 3, 5, jak i X5 mają te delikatne ruchy karoserii przy bardzo szybko pokonywanych łukach, a mimo to auto dalej się trzyma. Z mojego doświadczenia Touring na ogół nieco bardziej niż sedan tej samej serii (w serii 5 różne zawieszenia na tylnej osi, różna powierzchnia boczna).

Mówię tylko tyle, że jadąc autostradą podczas wiatru na tych 20" (275) napompowanych na standard (czyli 2,3 p+t, też istotna kwestia), w trybie Comfort/Adaptive,  przy prędkości zaledwie 150, jest "walka" o utrzymanie auta na swoim pasie wyjeżdżając np. z ciągu ekranów gdy auto dostaje podmuch. Mega nieprzyjemne, wymaga ciągłego wzmożonego skupienia.

Zmieniając koła na 21" (315) i pompując na Eco (p 2,7 a t chyba 3,1), problem znika, a ja się zastanawiam, jakim cudem producent homologował rozwiązanie p.t. węższe koła (275) osadzone głębiej w nadkolach.

W G20 320d mam do dziś podobne rozwiązanie (18" o tej samej szerokości 225 na zimę oraz 19" z szerszymi tyłami 255 na lato), różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, ale w kierunku auta bardziej zwinnego i lepiej przyśpieszającego - nie w kierunku nerwowości. W G05, gdyby nie wyższy środek ciężkości i gigantyczna powierzchnia boczna, byłoby pewnie podobnie... ale nie jest. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejechałem X5 140kkm i naprawde nie wiem o czym piszesz...Nie mam żadnych zastrzeżen co do stabilnosci na autostradzie czy to z wiatrem czy nie. Oczywiscie czuc boczny wiatr ale żebym mial walczyć jakos specjalnie, inaczej niz w innych samochodach to nie. Duzy problem z myszkowaniem i bocznym wiatrem miałem w E60 i troche mniejszy w F10 wiec wiem na czym to polega. Ponadto w X5 nie widze w tym względzie róznicy miedzy 20' 275mm a 21' 315mm.

Opublikowano
14 godzin temu, JarekR napisał(a):

Mówię tylko tyle, że jadąc autostradą podczas wiatru na tych 20" (275) napompowanych na standard (czyli 2,3 p+t, też istotna kwestia), w trybie Comfort/Adaptive,  przy prędkości zaledwie 150, jest "walka" o utrzymanie auta na swoim pasie wyjeżdżając np. z ciągu ekranów gdy auto dostaje podmuch. Mega nieprzyjemne, wymaga ciągłego wzmożonego skupienia.

Hmm.. jeżdże teraz w zime na r20, na lato r22.. x5 LCI i nie mam problemów między r20 a r22.. caly czas tak samo stabilnie ...

Opublikowano
8 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Przejechałem X5 140kkm i naprawde nie wiem o czym piszesz...Nie mam żadnych zastrzeżen co do stabilnosci na autostradzie czy to z wiatrem czy nie. Oczywiscie czuc boczny wiatr ale żebym mial walczyć jakos specjalnie, inaczej niz w innych samochodach to nie. Duzy problem z myszkowaniem i bocznym wiatrem miałem w E60 i troche mniejszy w F10 wiec wiem na czym to polega. Ponadto w X5 nie widze w tym względzie róznicy miedzy 20' 275mm a 21' 315mm.

A krzywe kierownice w e60 i f10 wyczuwałeś?

Opublikowano
5 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

U tych co przestawia na autostradzie - moze geometria do sprawdzenia

To sporo aut bedzie do sprawdzenia🤭

Opublikowano
1 godzinę temu, tomekck napisał(a):

Czy na tył można na te felgi włożyć szersze opony niż 275mm ?

Jeśli chcesz mieć balony... Przy ROF nie sądzę, żeby się dało.

Opublikowano
18 godzin temu, JarekR napisał(a):

To sporo aut bedzie do sprawdzenia🤭

Bardzo mozliwe, bo jak odbieralem 340tke to z fabryki lewe tylne kolo mialo zla zbieznosc i w efekcie trzeba bylo kontrowac kierownica a auto bylo niestabilne na autostradzie.

Po korekcie - perfect

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.12.2024 o 00:33, JarekR napisał(a):

A krzywe kierownice w e60 i f10 wyczuwałeś?

Nie. Nie wiem o co chodzi. Generalnie w czasach F10 i E60 miałem sporo zastrzeżen do BMW. W E60 ogolna jakosc i trwałosc materiałow no i wspolnie z F10, gdzie wykonczenie bylo juz lepsze, problemy z hamulcami ktore byly zbyt słabe i ciagle mialem kłopot z ich biciem i przegrzewaniem. Teraz seria G jest jak dla mnie naprawde dobra i jak wspominam te stare BMW E70, E65, E60, i po trochu nawet F10 to nie wiem czemu to kupowałem. Moze konkurencja była wtedy jeszcze gorsza...Teraz silniki wszystkie BMW ma bardzo dobre/rewelacyjne. Kiedys jak nie brały oleju (N55 umiarkowanie, N63 nawet 1l/1000km i przegrzewanie) to miały słaba kulture pracy M47 i N47 lub były kompletnymi porażkami jak N20. Mozna było miec tez "ale" do poziomu wyciszenia wszystkich modeli a szczegolnie tych ponizej serii 5. Teraz trudno mi wymienic jakies wady BMW i na pewno nie należy do nich prowadzenie ktore uważam, ze szczegolnie w przypadku X5, biorac pod uwage jego mase i gabaryty, jest rewelacyjne. Oczywiscie nie jezdziłem wszystkimi wersjami zawieszenia, rozmiarami kół. Mozliwosci jest teraz mnostwo. Pneumatyka, adaptacyjne, proff, skretna os i jeszcze 4 rozmiary kół. Moja kombinacja pneumatyki ze skretna tylna osia spisuje sie perfekcyjnie. Znajomy z 40i LCI tez pieje z zachwytu nad tym jak mu sie X5 prowadzi.

Opublikowano

Posiadam 20" M Star Spoke 740M CZARNE jako komplet na zimę. Na lato mam 22" też czarne. Kolor lakieru mam brooklyn grey w m pakiecie z czarnym grillem więc czarne koła świetnie pasują do reszty. Mam tylko dylemat co do tych 20" kół bo z tyłu średnio wyglądają przez to, że ich szerokość to "tylko" 275mm. Rozważam zmianę tych kół na 21" ale chciałbym się doradzić czy Y Spoke 741 M Bicolor (Orbit Grey, frezowane) to jedyna słuszna droga? Szkoda, że czarnych 21" nie ma ofercie bmw..

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, tomekck napisał(a):

Szkoda, że czarnych 21" nie ma ofercie bmw..

Możesz zlecić u dealera malowanie zakupionych nowych felg na dowolny kolor. Ja tak zrobiłem

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, tomekck napisał(a):

Posiadam 20" M Star Spoke 740M CZARNE jako komplet na zimę. Na lato mam 22" też czarne. Kolor lakieru mam brooklyn grey w m pakiecie z czarnym grillem więc czarne koła świetnie pasują do reszty. Mam tylko dylemat co do tych 20" kół bo z tyłu średnio wyglądają przez to, że ich szerokość to "tylko" 275mm. Rozważam zmianę tych kół na 21" ale chciałbym się doradzić czy Y Spoke 741 M Bicolor (Orbit Grey, frezowane) to jedyna słuszna droga? Szkoda, że czarnych 21" nie ma ofercie bmw..

Na 20' jest troche bardziej komfortowo i bezstresowo jesli chodzi o krawezniki czy inne nierowne drogi ale na 21' tez nie jest źle. Jesli priorytetem jest wygląd to wiadomo, że koła 21' beda wyglądały lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.