Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni, 

czy ktoś może się podzielić info o wymianie klocków z przodu w F30ce? Znalazłem na YT filmik, ale tam koleś zdejmuje cały zacisk (za co zostałem ostro skrytykowany przy wymianie z tyłu... 😉 )

dodatkowe pytanie - czy z przodu jest podobnie jak z tyłu jeden czujnik, czy są dwa przy każdym kole dedykowany?

z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano

@RafalP73 przepraszam jak poczułeś się skrytykowany ale bardziej chodziło mi o fachofców którzy nie mają pojęcia co robią i próbują edukować innych,  odpisałem ci na PW że procedura jest identyczna do tyłu. Do klocków nie sciągamy jażma tylko sam zacisk no i z przodu można cofnąć tłoczek przed zdjęciem zacisku.

Opublikowano

nie nie, krytyka była słuszna i fajnie że napisałeś... bo ja jako mechanik-amator znalazłem tylko tego gościa na YT i wykazując się siłą odkręciłem całe jarzmo... na szczęście nic się nie dzieje, ale może następni nie popełnią błędu - więc za krytykę to ja dziękuję w imieniu swoim i tych co może z tego skorzystają 😉

za PW dzięki - jak tylko przestanie padać, to zajmę się klockami... 😉

 

pozdr

Opublikowano

Zapomniałem napisać że czujnik jest jeden po przeciwnej stronie niż z tyłu, jak czujnik nie jest uszkodzony i odzyskasz go w całości to można go używać ponownie tylko odepnij na chwile wtyczke zeby auto zobaczyło wymianę. 

Opublikowano
8 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Zapomniałem napisać że czujnik jest jeden po przeciwnej stronie niż z tyłu, jak czujnik nie jest uszkodzony i odzyskasz go w całości to można go używać ponownie tylko odepnij na chwile wtyczke zeby auto zobaczyło wymianę. 

Wypinanie kabelka niekonieczne, można wszystko wyklikać z kokpitu.

Co do samej wymiany, polecam dokładnie wyczyścić prowadnice w jarzmie. I najlepiej posmarować cienką warstwą smaru np Textar Ceratec. Uwaga: kawałek prowadnicy jest także na zacisku.

Jeśli komuś chce się bawić, można do wciskania tłoczka wykręcić odpowietrznik i najbardziej zawodniony płyn zlać do naczynia zamiast wciskać z powrotem do układu.

No i przed wciskaniem najlepiej posmarować tłoczek (pod gumową osłoną) odpowiednim smarem (np Textar Hydratec) żeby zabezpieczyć okolice uszczelki przed korozją.

Opublikowano

Hej, 

jeszcze raz dzięki za podpowiedź!!!. Prawidłowa wymiana klocków jest kilka razy szybsza od tej opisanej na YT;-) Choć trochę się zdziwiłem jak łatwo poszły te imbusy (8'ki) - lekki jęk przy odkręcaniu, ale poszło z klucza bez żadnego siłowania, czy przedłużek... co jak na tak newralgiczny element to się spodziewałem większego oporu.

Kabelek jest faktycznie jeden i już był mocno naderwany więc go tez wymieniłem. Wszystko śmiga bez problemowo.

Płyn hamulcowy niedawno miałem zmieniany - więc już nic nie kombinowałem 😉

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.