Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ma ktoś z LPG n46b20 150KM? Zawsze uważałem, że te silniki się nie nadają ale spalanie w dużym mieście 12l/100 zaczyna mnie przekonywać. Na co uważać, czego unikać i co sprawdzić nim się zdecyduje?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uważać na to, żeby wybrać sprawdzonego instalatora, który miał do czynienia z tymi właśnie silnikami. To nie jest typowy silnik bo ma Valvetronic. Warto też wcześniej wymienić sondy lambda na nowe - po tylu latach następuje ich degradacja.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, mam tu warsztat STAG i uchodzą za super fachowców. Szkoda mi miejsca w bagażniku bo nie mam koła zapasowego. Muszę to przemyśleć.

Opublikowano

W żadnej E9x nie ma koła zapasowego.

 

Zawsze można wyjąć wannę, zmienić tłumik końcowy i zamontować butlę pod podwoziem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 12.09.2024 o 16:23, Stanior napisał(a):

Witam,

czy ma ktoś z LPG n46b20 150KM? Zawsze uważałem, że te silniki się nie nadają ale spalanie w dużym mieście 12l/100 zaczyna mnie przekonywać. Na co uważać, czego unikać i co sprawdzić nim się zdecyduje?

Stanior, przede wszystkim wybór warsztatu montującego nie pozostawiaj przypadkowi; to najbardziej kluczowy czynnik, który będzie miał wpływ na poprawne działanie instalacji. Większość niestety montuje niezgodnie ze sztuką, a w przypadku problemów - nie biorą za nie odpowiedzialności. 

N46B20B bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG; mam tu na myśli instalacje 4 generacji, czyli sekwencyjny pośredni wtrysk gazu w stanie lotnym, ale stawia pewne warunki ze względu na system Valvetronic, czyli brak podciśnienia w kolektorze ssącym. Tymi warunkami są:

- dysze kierunkowe zamontowane jak najbliżej zaworów ssących

- jak najkrótsze wężyki między wtryskami, a dyszami, więc wtryski najlepiej pojedyncze, a nie na listwie

- sterownik LPG musi być przystosowany do silników Valvetronic, czyli posiadać funkcję strojenia po obrotach i pomijać odczyt wartości podciśnienia w kolektorze ssącym

- połączenie kolektora z reduktorem przez czujnik podciśnienia jest zbędne, ale jeśli zostanie zamontowane - nie zakłóci pracy instalacji

Warto wybrać sterownik z możliwością połączenia z OBD - posiada dodatkowe funkcjonalności, np. strojenie po korektach paliwowych bez konieczności użycia dodatkowego, zewnętrznego urządzenia. 

Reduktor najlepiej z rezerwą mocy.

Lubryfikacja jest zbędna. 

Żadnych sond lambda nie wymieniaj jeśli są sprawne!

Montuj instalacje polskich producentów takich jak KME, STAG, LPG-tech lub ALEX. Są łatwo dostępne, przystępne cenowo i bardzo wysokiej jakości, a sieć warsztatów obsługujących w kraju rozbudowana. 

Butlę pod podłogą da się zamontować po wycięciu wnęki i wstawieniu płaskiej blachy. Blachę montuj nierdzewkę. Standardową stalową zapewne niedbale pomalują i za chwile zacznie korodować. Po tym zabiegu będziesz musiał wymienić tłumik końcowy na mniejszy i rurę łączącą go z pierwszym tłumikiem. 

Wlew pod klapką musi być szczelny i zamontowany z głową, bo inaczej woda będzie się sączyła do wnęki akumulatora.

Pamiętaj, że warunkiem poprawnie działającej instalacji LPG, jest poprawnie działający silnik na zasilaniu Pb! - dobrze go zapamiętaj. Dodatkowo LPG jest bardziej wrażliwe na układ zapłonowy, tzn. mieszanka paliwowo-powietrzna stawia trochę większy opór prądowi, więc ten musi być w bardzo dobrym stanie. Warto zamontować świece pod LPG, czyli o zmniejszonej przerwie między elektrodami. Tu polecam świece Bosch platynowo-irydowe - są bardzo trwałe. 

Pozdro!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Posiadam n46b20b 150km na LPG - założony Zenit bluebox właśnie współpracujący po obd z parametrami samochodu. Nie powiem złego słowa na LPG w tym silniku, wrecz przeciwnie super to się sprawuje. Założone przy przebiegu ok 220k na ten moment prawie 290kk km i ciągle śmiga bez awaryjnie. Zmieniam filtry raz do roku i jest spoko. Spalanie LPG u mnie latem 10-12l przy oponach 225 szerokości  z klima. Bez włączonej klimy spokojnie miesci sie w 10l a na trasie jadac do 140 nawet z wlaczona klima miesci sie w 8-9l LPG.  2.5 roku temu założone za 3200 z wlewem pod klapką, jednak butla za siedzeniami w bagażniku i to troche problem bo bez wiekszych przeróbek innej opcji nie ma - jednak mam inne auto jeśli chodzi o przewozy wiekszych rzeczy i akurat na bagazniku mi nie zależało 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.