Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, poszukuję użytkownika X1 U11 z motorem 23i, który albo potwierdzi albo rozwieje moje obawy związane z dziwnym (moim zdaniem) zachowaniem auta. Opis poniżej:

Info: Przebieg 6tys, po pierwszej zmianie oleju (około 3tys).

Objawy:

Przy przebiegu ok 1,5-2 tys zauważyłem (mogły być od początku, ale może spokojna jazda i nieprzekraczanie 120 miało na to wpływ), że przy prędkościach powyżej 80km/h jadąc spokojnie po zdjęciu nogi z pedału gazu samochód zaczyna gwałtownie hamować silnikiem (na wyświetlaczu ze statusem samochodu pojawia się informacja o ładowaniu baterii). Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie:
- samochód bardzo mocno zwalnia (w zasadzie jak w elektryku)
- spod podłogi dobiega dudniący dźwięk jak by "zhamowywanego" wału. To jest na prawdę dość głośne dudnienie
- samochód wpada w delikatne wibracje od podłogi
- zmiana trybów jazdy (przeklęte "my mode")  nic nie wnosi
- nigdy mi się nie zdarzyło by auto weszło w tryb żeglowania (jak to jest opisane w instrukcji) mimo usilnych prób, zawsze delikatne zdjęcie nogi z hamulca i od razu dudnienie i zwalnianie
ogólnie trochę to przypomina hamowanie na zwichrowanych tarczach, tyle że odgłosy i wibracje idą spod stóp.

W zasadzie ostatnio to zauważyłem wszystkie objawy nawet przy prędkości poniżej 70, co prawda wszystko ciszej, ale jest.

Czy ten typ tak ma?

Marek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie odnotowałem takich objawów, żadnego dudnienia. Samo puszczenie gazu nie powoduje mocniejszego hamowania, dopiero lekkie naciśnięcie hamulca jak gdyby daje układowi znak żeby wprowadził rekuperację, ale delikatnie nie na chama, nawet mi to pasuje bo pomaga bez naciskania hamulca wytracić prędkość za ,,nieogarem,, który zalepia na autostradzie. Jeżdżę w trybie efficient. Nakulane 2 tysie. Czerwony system zaciskowy. Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie mam takowych objawów ... 😉
 

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki z info

Diagnoza zakończona sukcesem. Wymiana przedniego dyferencjału przy przebiegu prawie 8tys (w zasadzie objawy miał po 2tys) 🙂

Trochę słabo, teraz mam juz nabite 11tys i póki co nic nie dudni... chociaż elektronika czasami zawodzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.11.2024 o 11:39, Majek_Marcello napisał(a):

Dzięki z info

Diagnoza zakończona sukcesem. Wymiana przedniego dyferencjału przy przebiegu prawie 8tys (w zasadzie objawy miał po 2tys) 🙂

 

Uuuuuu, gruba rozpierducha !

Dało radę na gwarancji ? Ile czasu trwała naprawa ?

Co mogło się przyczynić do takiej awarii ?

Chciałbym uniknąć jakiś błędów, oczywiście fabrycznych nie da się.

Edytowane przez Franek Dolas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.