Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam problem z klimatyzacją. Po uruchomieniu ładnie chłodzi ale po kilku/kilkunastu minutach przestaje chłodzić. Jeśli nacisnę przycisk klimy ( wyłączę, 2 sekundy, włączę) znowu zaczyna chłodzić - słychać jak sprężarka pracuje. I znowu po kilkunastu minutach to samo.

 

Na INPIE na początku wszystko ładnie wygląda:

Print cooling agent w zakresie 10-14 bar

temperatury parownika -2 do 5

 

W momencie kiedy przestaje chłodzić to temp parownika rośnie nawet do 23 stopni, ciśnienie delikatnie spada albo stoi w miejscu.

Co ciekawe w momencie jazdy  gdy przestaje chłodzić to mocne  "przegazowanie" ciśnienie rośnie i klima zaczyna chłodzić

 

Układ jest szczelny, parownik i zawór rozprężny wymieniany ostatnio. Ilość czynnika prawidłowa

 

Moje podejrzenia to kończąca się sprężarka, zawór na sprężarce albo zawór wysokiego ciśnienia.

Macie może jakieś pomysły? Ktoś miał coś podobnego? Wymienialiście czujnik wysokiego ciśnienia (domyślam się, ze trzeba najpierw ściągnąć czynnik) ?

 

Sprężarka DENSO 6935613

E90 320d , 2005 rok, M47

 

 

Opublikowano

Mam podobny problem z e84, ale to to samo:)

Problem może leżeć w czujniki temperatury parownika. Nie tyle co w jego działaniu co w niefortunnym ułożeniu. W seri F są nawet specjalne adaptery.

Jak widzisz temperatura parownika jest na minusie więc fizycznie on zamarza I nie przepuszcza powietrza. Jeżeli wyłączysz klimatyzację, lód się topi ale po kilku minutach znowu zamarza 

Opublikowano

Z tym, że właśnie u mnie parownik nie zamarza, bo wystarczy wyłączyć klimę/ włączyć po 2 sekundach i pięknie chłodzi. Z zamarzającym parownikiem też już miałem przeboje ale miałem wtedy za dużo czynnika.

Tutaj wygląda jakby przytykało czujnik ciśnienia i mimo spadku ciśnienia nie wysyła sygnału do sprężarki
Teraz już przed zima nie będę się w to bawił, na wiosnę pojadę na serwis klimy to wymienię czujnik na nowy i zobacze czy to w nim leżał problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdź czy działa wentylator chłodnic i czy schładzanie skraplacza wodą poprawi sytuację. W następnym etapie podepnij manometry. Sterownik klimy ma czujnik ciśnienia tylko w układzie HP. Ciśnienie w układzie LP musisz zmierzyć zewnętrznym czujnikiem. 

Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.