Skocz do zawartości

X5 - zamawiać teraz czy poczekać na końcówkę żywota generacji?


Semtex93

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

około rok temu pamiętam sytuację, że na serię 8, chyba z uwagi na to, że jest to już model odchodzący, pojawiły się ogromne rabaty typu 28 %. Zastanawiam się czy i kiedy może to nastąpić w przypadku X5 G05 LCI. Czy ktoś ma info z pierwszej ręki czy coś się szykuje w centrali lub może pamięta jak to bywało, gdy odchodziły poprzednie generacje X5? Nie spieszy mi sie az tak z zakupem i bylbym w stanie poczekać powiedzmy 4-5 miesięcy, jezeli miałyby wtedy pojawić się ultra warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na końcówkę x3 g01 nie robili chyba jakichś gigantycznych promocji. Z drugiej strony produkcja g05 ma być bodajże do połowy 2026, więc na przestrzeni co najmniej roku nieoczekiwalbym niczego innego niż podwyżki cen i rabatu na podobnym poziomie jak obecnie (może 1-2 oczka w górę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, buster12 napisał(a):

Na końcówkę x3 g01 nie robili chyba jakichś gigantycznych promocji. 

Nie robili. Pojazdów było mało, na zamówione czekało się po pół roku, a jak ktoś zaszalał z konfigiem to dotykały go restrykcje końcówki produkcji. 

O czymś takim jak promocje można było zapomnieć. :classic_unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):

Nie robili. Pojazdów było mało, na zamówione czekało się po pół roku, a jak ktoś zaszalał z konfigiem to dotykały go restrykcje końcówki produkcji. 

O czymś takim jak promocje można było zapomnieć. :classic_unsure:

Zwłaszcza, że X5, podobnie do X3 jest jednym z bestsellerów, BMW, i nie widzę powodu dla którego mieliby nagle puszczać rabat o niebotycznej wartości tylko dlatego, że to końcowka serii (która, tak jak wspomniałem, kończy się w połowie 2026, więc tym bardziej nie ma się to prawa wydarzyć w 2025). BMW daje większe wsparcie sprzedażowe na auta, które słabo się sprzedają (tj. np. w ostatnim czasie 5er g60 20i rwd, gdzie dało się uzyskać rabat na ponad 20%), a nie na te modele, na które jest duży popyt, patrząc na to ile tego jeździ po ulicach.

Jeśli już, to liczyłbym na większy rabat na stock przed wejściem nowej X5 do salonu - ale to też jest gdybanie, bo jak jest ssanie na rynku, to każdy chce zarobić jak najwięcej. Lub z drugiej strony - promo finansowanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie liczyłbym specjalnie na ultra rabaty. Jak wcześniej koledzy pisali do połowy 2026 roku obecne x5lci ma być, więc jeszcze dużo czasu. Ponad to oprócz braku rabatów na X3 pojawił się inny problem, już na 6-7 miesięcy przed końcem produkcji nie można było wybrać pełnego wyposażenia, zniknął silnik x3 m40d , ograniczenia w wyborze kolorów itd… 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie na x5 możesz uzyskać między 20 a 24% rabat do produkcji.

Końcówki serii liczą się dobrze w najmie i to stockowe egzemplarze. Wtedy rzeczywiście można jeździć tanio przez 2-3lata ale leasing raczej nie wychodzi nadwyraz dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia tego, jak będzie wyglądało nowe X5 - jeśli pójdą drogą nowego X3, to wiele osób (w tym ja) zrezygnuje z nowego X5 i albo wybierze obecne LCI (co wpłynie zarówno na dostępność jak i rabaty) albo pójdzie do konkurencji. Z trójki BMW/Audi/Mercedes jak dla mnie zdecydowanie w najlepszym kierunku idzie obecnie Mercedes, jeśli chodzi o design. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym w 100%, na zdjęciach wygląda to jak chiński jamnik, bardzo zmienione proporcje nowego X3, mi się nie podoba, chociaż historia uczy, że w realu auta BMW bronią się lepiej niż na fotkach, natomiast wnętrze to jakieś nieporozumienie... EKO bełkot, wygląda bardziej jak X1. Również cieszę, że się, że czekałem na nowe X3 i również zastanawiałem się jak będzie wyglądało nowe X5, zwłaszcza we wnętrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to byłem na pierwszym pokazie w zeszły piątek w Arena Łódź i to prawda, na zdjęciach wygląda średnio, a w rzeczywistości bryła i proporcje bardzo dobre. Mi się podoba.

IMG_5682.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O praktycznie każdym nowym BMW zawsze jest ta sama dyskusja czyli, ze to słabo wyglada i trzeba kupowac schodzacy model. Po kilku miesiacach okazuje sie ze uroda tego starego, gdy stanie obok "brzydkiego" nowego, jednak blednie. To samo było z ostatnim liftingiem X5. Ludzie tutaj rzucali sie na stocki przedliftowych samochodow i...jakos nie słysze juz ze lifting był nieudany. Sam zastanawiałem się w 2018 roku czy moze brac ze stocku X5 f15 czy zamawiac do produkcji G05. I miałbym teraz tego starego kasztana ktory wowczas wydawał taki ciągle świeży🫣

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Michael1916 napisał(a):

O praktycznie każdym nowym BMW zawsze jest ta sama dyskusja czyli, ze to słabo wyglada i trzeba kupowac schodzacy model. Po kilku miesiacach okazuje sie ze uroda tego starego, gdy stanie obok "brzydkiego" nowego, jednak blednie. To samo było z ostatnim liftingiem X5. Ludzie tutaj rzucali sie na stocki przedliftowych samochodow i...jakos nie słysze juz ze lifting był nieudany. Sam zastanawiałem się w 2018 roku czy moze brac ze stocku X5 f15 czy zamawiac do produkcji G05. I miałbym teraz tego starego kasztana ktory wowczas wydawał taki ciągle świeży🫣

Jest wyjątek od reguły - g12 vs g70 😬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, buster12 napisał(a):

Jest wyjątek od reguły - g12 vs g70 😬

A dla mnie nowa 7 jest również bardzo ładna … mimo, że moim pierwszym BMW było E36 323 Ti Compact M Technic i raczej preferuje tradycyjne formy to chyba się starzeje i porzucam te młodzieńcze wspomnienia, a stawiam na innowacje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

O praktycznie każdym nowym BMW zawsze jest ta sama dyskusja czyli, ze to słabo wyglada i trzeba kupowac schodzacy model. Po kilku miesiacach okazuje sie ze uroda tego starego, gdy stanie obok "brzydkiego" nowego, jednak blednie. To samo było z ostatnim liftingiem X5. Ludzie tutaj rzucali sie na stocki przedliftowych samochodow i...jakos nie słysze juz ze lifting był nieudany. Sam zastanawiałem się w 2018 roku czy moze brac ze stocku X5 f15 czy zamawiac do produkcji G05. I miałbym teraz tego starego kasztana ktory wowczas wydawał taki ciągle świeży🫣

Ale jak wygląda obecnie sytuacja na rynku - jeśli chcesz kupić dużego SUVa to i Audi i Mercedes mają schodzące za 1-2 lata modele. BMW do tego jest lepsze silnikowo. Sporo ludzi dlatego przechodzi obecnie do Lexusa. Mi LCI 'nie leży' i zamiast po 3 letnim leasingu wziąć nowe X5, przedłużyłem o 2 lata leasing obecnego czekając co wypuści BMW/Audi/Mercedes. Jak to zwykle bywa połowie nowe X5 2026 powiedzmy będzie się podobać, połowa zmieni markę, na ich miejsce przyjdzie ileś osób z innych marek i cykl będzie się toczył. Ale pomarudzić jako boomer mogę ;).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
22 minuty temu, BigCactus napisał(a):

Sporo ludzi dlatego przechodzi obecnie do Lexusa.

Mój sąsiad kupił w tym roku tego sedana (nie pamiętam modelu, odpowiednik Camry). To auto wygląda jak samochód z 2010 roku. Przejście na lexusa to jakaś abstrakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Randall napisał(a):

Mój sąsiad kupił w tym roku tego sedana (nie pamiętam modelu, odpowiednik Camry). To auto wygląda jak samochód z 2010 roku. Przejście na lexusa to jakaś abstrakcja.

No widzisz - a znowu mój znajomy przeszedł na Lexusa RX i wygląda jak dla mnie bombowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Mi LCI 'nie leży' i zamiast po 3 letnim leasingu wziąć nowe X5, przedłużyłem o 2 lata leasing obecnego czekając co wypuści BMW/Audi/Mercedes. 

Ja po 2 letnim leasingu przedłużyłem na następne 3 lata z podobnego powodu; dłuższy termin bo nie lubię kupować "nowości" i być ich testerem serwisowym.

 

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi LCI z zewnatrz bardzo leży, z tym ze musi byc czarny lakier, zeby nie bylo widac, ze nowe tylne lampy LCI są na siłe osadzone w starej budzie (za duze otwory w nadwoziu na lampy).

Natomiast wnetrze LCI - od poczatku mialem mocno mieszane uczucia. Siedzialem w LCI juz kilkanascie razy i powoli zaczynam sie przyzwyczajac, poza jednym - krzywym ekranem (zwróćcie uwage, ze on jest pochylony w prawo, patrząc przez kierownicę) i jego kiepską integracją w deskę. Niesymetryczne przeszycie idące za calym ekranem nie pomaga. Tzn. ono jest symetryczne, ale to jak ekran jest zamontowany sprawia wrażenie, że z przeszyciem jest coś nie tak. Tandetna stopka po prawej też słaba. W G20 LCI jest to duzo lepiej rozwiazane.

Na rynku w tym segmencie nie ma obecnie alternatywy dla X5. Aktualnie mam Audi z serii S i wnetrze jest spojne, ładne, wszystko pasuje do reszty, z zewnatrz tez ładne auto, ale co z tego jak skrzynia w D, mimo V8 muli, a w S reakcja na gaz jest taka jak trzeba, ale obroty trzyma za wysoko... Jezdzac tym Audi czuje sie jakbym jezdzil typowym zamulonym VAGiem. W X5 jakiego silnika sie nie wybierze, to zawsze jest gotowy.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstały już rendery bazujące na zdjęciach szpiegowskich i przeciekach od dealerów z USA, którym na zamkniętym spotkaniu zaprezentowano X5 G65. Samochód ma wyglądać tak, jak pokazano poniżej.

https://www.autoevolution.com/news/bmw-s-2027-x5-neue-klasse-digitally-unveiled-it-s-one-ugly-suv-237084.html

Twierdzą oni, że samochód wygląda bardzo zadziornie. 

Jego design nawiązuje do konceptu SUV-a Die Neue Klasse. Niestety, w Europie z oferty zniknie wersja z czysto spalinowym silnikiem V8 (w USA nadal będzie dostępna), nie będzie też mocniejszego diesla – pozostanie jedynie wersja 30d, przekształcona w 40d, jak miało to miejsce w przypadku G60 i serii 7. Natomiast bardziej martwi mnie kolejne cięcie kosztów, podobne do tego, jakie miało miejsce w przypadku "piątki", czyli rezygnacja z wielu elementów wyposażenia, takich jak skórzane obszycie deski rozdzielczej, komfortowe fotele z regulowanymi oparciami i masażem, porządny system audio itd.

Mam jednak nadzieję, że BMW pójdzie po rozum do głowy i do x5 wstawi fotele z siódemki a nie z piątki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, p0sitiv napisał(a):

Powstały już rendery bazujące na zdjęciach szpiegowskich i przeciekach od dealerów z USA, którym na zamkniętym spotkaniu zaprezentowano X5 G65. Samochód ma wyglądać tak, jak pokazano poniżej.

https://www.autoevolution.com/news/bmw-s-2027-x5-neue-klasse-digitally-unveiled-it-s-one-ugly-suv-237084.html

Twierdzą oni, że samochód wygląda bardzo zadziornie. 

Jego design nawiązuje do konceptu SUV-a Die Neue Klasse. Niestety, w Europie z oferty zniknie wersja z czysto spalinowym silnikiem V8 (w USA nadal będzie dostępna), nie będzie też mocniejszego diesla – pozostanie jedynie wersja 30d, przekształcona w 40d, jak miało to miejsce w przypadku G60 i serii 7. Natomiast bardziej martwi mnie kolejne cięcie kosztów, podobne do tego, jakie miało miejsce w przypadku "piątki", czyli rezygnacja z wielu elementów wyposażenia, takich jak skórzane obszycie deski rozdzielczej, komfortowe fotele z regulowanymi oparciami i masażem, porządny system audio itd.

Mam jednak nadzieję, że BMW pójdzie po rozum do głowy i do x5 wstawi fotele z siódemki a nie z piątki. 

Oj chyba zbyt piękne żeby było prawdziwe - zdecydowanie lepszy kierunek niż XM, X3 czy nowa 5-ka 😍. Jeśli nie będzie V8 to ciekawe z czym będą wersje M60i, etc. Mercedes wycofał się z obcinania cylindrów, więc może do 2027 i BMW zmieni decyzje silnikowe. Przede wszystkim plus, ze nie strzelają sobie w stopę jak Porsche z Macanem czy Audi z Q8 bez możliwości zakupu spalinowego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zaczynają się pukać w głowę nad tymi eko-idiotyzmami i zaczyna się powrót do normalnej motoryzacji, na razie rezygnacja z planów 100% elektryfikacji, więc może i normalne silniki wrócą. Mamy jeszcze 2 lata i dużo może się zmienić, oby na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.