Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To co wstawiles to mix - autostradą nie dojezdza sie pod sam dom. Dojazd do autostrady i z autostrady obniza efekt koncowy. Inna sprawa co dla kogo znaczy szybko na autostradzie, ale patrzac po sredniej, to pewnie jechales w okolicach 160-170 kmh.

SQ8 zrobilem kilka tras po 500 km i wracalem z wynikiem ok 15 L / 100 tylko dlatego ze jechalem na autostradzie 150-170 zamiast 180-200, a na dojazdach do autostrady wywolywal sie tryb 4 cylindrowy. Gdybym skasowal srednia po wjezdzie na autostrade i przejechal 15 min z predkoscia 200, to by bylo 19-20 L / 100. W Twoim przypadku, z uwagi ze X5 troche mniej spalaja niz Q7/Q8 byloby pewnie z 17-18 L / 100. W takich realiach diesel jest w odleglej galaktyce.

Natomiast, jak ktos jezdzi po krajowkach, na autostradzie jak juz sie pojawi to lubi turlac sie 130-140 kmh i rzadko korzysta w benzynie z gornej partii obrotow, to rzeczywiscie maleje sens diesla.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, Semtex93 napisał(a):

To co wstawiles to mix - autostradą nie dojezdza sie pod sam dom. Dojazd do autostrady i z autostrady obniza efekt koncowy. Inna sprawa co dla kogo znaczy szybko na autostradzie, ale patrzac po sredniej, to pewnie jechales w okolicach 160-170 kmh.

SQ8 zrobilem kilka tras po 500 km i wracalem z wynikiem ok 15 L / 100 tylko dlatego ze jechalem na autostradzie 150-170 zamiast 180-200, a na dojazdach do autostrady wywolywal sie tryb 4 cylindrowy. Gdybym skasowal srednia po wjezdzie na autostrade i przejechal 15 min z predkoscia 200, to by bylo 19-20 L / 100. W Twoim przypadku, z uwagi ze X5 troche mniej spalaja niz Q7/Q8 byloby pewnie z 17-18 L / 100. W takich realiach diesel jest w odleglej galaktyce.

Natomiast, jak ktos jezdzi po krajowkach, na autostradzie lubi turlac sie 130-140 kmh i rzadko korzysta w benzynie z gornej partii obrotow, to rzeczywiscie maleje sens diesla.

Powyzej byl film z x5 40d 16 l przy 200 wiec nadal bez przepasci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
54 minuty temu, maciek_w napisał(a):

IMG_7833.png

Te 38,5%/155km to znaczy ze przez ten czas jechales w trybie "ECO PRO"?

Bo jezeli tak, to kupowanie "M60i" i pozniej jechanie "o kropelce" zeby udowodnic na forum "ile to pali" i ze nie oplaca sie kupowac diesla wtedy to imho ma maly sens delikatnie to ujmujac.

 

  • Lubię to 1

.

Opublikowano

W EcoPro jest zwiekszony udzial mild hybrid w napedzie, wiec wyniki beda przeklamane. To troche jak z tym moim przykladem wyzej dla SQ8 - spalilo 9,5 L bo jechalo na 4 cyl.

Opublikowano

Z drugiej strony porównujemy spalanie na trasie przy danej predkosci. Czy te 180 km/h jest w eco/ comfort/ sport ma chyba mniejsze znaczenie. 

Opublikowano
46 minut temu, IronSzn napisał(a):

Z drugiej strony porównujemy spalanie na trasie przy danej predkosci. Czy te 180 km/h jest w eco/ comfort/ sport ma chyba mniejsze znaczenie. 

To co wstawił maciek_w to średnia spalania V8-mki z 405 km trasy, takze to jeszcze inny przypadek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Te 38,5%/155km to znaczy ze przez ten czas jechales w trybie "ECO PRO"?

Bo jezeli tak, to kupowanie "M60i" i pozniej jechanie "o kropelce" zeby udowodnic na forum "ile to pali" i ze nie oplaca sie kupowac diesla wtedy to imho ma maly sens delikatnie to ujmujac.

 

Yyyyy…?

ponieważ nie znamy się, rozumiem, że nie wiesz za dużo o mnie i moim aucie. Wyjaśnię zatem. Na eco pro jeżdzę z dwóch powodów:

1) eco pro pozwala na skonfigurowanie trybu individual w taki sposób, że mam zawieszenie w trybie comfort, kierownicę w trybie sport (ciężej się kręci) i mogę wyłączyć wszystkie dodatkowe aspekty oszczędności. Czyli mam de facto zwykły tryb comfort z ciężej chodzącą kierownicą. Tak wolę. Niestety, w iDrive 8.5 nie można zmienić nic w konfiguracji trybu comfort i stąd taki karkołomny life hack… 

2) podoba mi się design „zegarów” oraz błękitne podświetlenie ambientowe przypisane do trybu eco pro

pozostałe 60+% trasy było w trybie Sport Plus

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, Semtex93 napisał(a):

To co wstawił maciek_w to średnia spalania V8-mki z 405 km trasy, takze to jeszcze inny przypadek.

Przy 180 km/h wskaźnik spalania pokazuje 15-16 (wiadomo, waha się w zależności od ukształtowania terenu, siły i kierunku wiatru, etc.)

Podaję te dane i wkleiłem obrazek w odniesieniu do uwag o spalaniu 40i. Nie wiem, ile pali tamten silnik, natomiast wychodzę z założenia, że MUSI palić mniej niż mój. W końcu ma mniejszą pojemność, mniej cylindrów i pracuje w lżejszym samochodzie

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
2 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

To co 

SQ8 zrobilem kilka tras po 500 km i wracalem z wynikiem ok 15 L / 100 ….

Natomiast, jak ktos jezdzi po krajowkach, na autostradzie jak juz sie pojawi to lubi turlac sie 130-140 kmh i rzadko korzysta w benzynie z gornej partii obrotow, to rzeczywiscie maleje sens diesla.

Czyli miałeś M340i z silnikiem B58 i wciąż twierdzisz, że ten silnik nie ma dołu 🤯. Rozumiem, że znacznie lepsze czasy 60-100 i 80-120 niż 30d też Cię nie przekonują. 

Miałeś SQ8 i jak rozumiem też był problem z dołem, bo napisałeś, że benzyna w SUV-ie się nie sprawdza…

A ja przejechałem 110k km w X5 z 40i (i to pierwsza słabsza niż obecnie wersja) i nie tylko auto bardzo zaskakiwało na plus spalaniem co pokazali Ci już inni forumowicze, ale i dawało dużo frajdy z jazdy. 
 

Obecnie w X5M mam ponad 120k km i jak czytam, że po SQ8 twierdzisz, że duża benzyna nie pasuje do SUV to twierdzę, że albo oba samochody widziałeś w katalogu albo jesteś zwyczajnym forumowym trollem. :)

  • Lubię to 4
Opublikowano

Diesel pali mniej, benzyna pracuje ciszej (często jej nie słychać) - AMEN:)

Dla tych którzy zastanawiają się nad wyborem:

x5 40i LCI

7,9l/100km - autostrada w Holandii, jednostajna jazda, średnia prędkość 96/6 km/h

11,4 l/100km - zatłoczona autostrada w Niemczech, jazda 150-170km/h (średnia 130,8km/h), trzy osoby, auto zapakowane po sufit

 

457204539_7865160266946775_5422558225131773693_n.jpg

457392911_1465366621522412_8930091089721213749_n.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Czyli miałeś M340i z silnikiem B58 i wciąż twierdzisz, że ten silnik nie ma dołu 🤯. Rozumiem, że znacznie lepsze czasy 60-100 i 80-120 niż 30d też Cię nie przekonują. 

Miałeś SQ8 i jak rozumiem też był problem z dołem, bo napisałeś, że benzyna w SUV-ie się nie sprawdza…

A ja przejechałem 110k km w X5 z 40i (i to pierwsza słabsza niż obecnie wersja) i nie tylko auto bardzo zaskakiwało na plus spalaniem co pokazali Ci już inni forumowicze, ale i dawało dużo frajdy z jazdy. 
 

Obecnie w X5M mam ponad 120k km i jak czytam, że po SQ8 twierdzisz, że duża benzyna nie pasuje do SUV to twierdzę, że albo oba samochody widziałeś w katalogu albo jesteś zwyczajnym forumowym trollem. 🙂

Tak, mialem M340i MH i zrobilem nim 60 tkm. W tamtym nadwoziu o wadze 1800 kg dol byl ok. W X5 40i o masie 2200-2300 kg juz nie. 

W SQ8, ktore obecnie mam, dol jest. Benzyna sie w suvie nie sprawdza, bo jak chcesz jezdzic swobodnie jak M340i to masz spalanie 16-20 L. Nie mowiac juz o sytuacji kiedy chcesz holowac np lodke czy przyczepe kempingowa o wadze ponad 2000 kg.

Uwazasz za trolla forumowego - no to zle twierdzisz, skoryguj myslenie. Auto w garazu mam, jak chcesz mozesz kupic, bo pare rzeczy mi w nim nie pasuje i dlatego udzielam sie w watku o zakupie X5. Znajdz sobie na otomoto moj egzemplarz. W ramach podpowiedzi - czarny lakier - powodzenia.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, nadel napisał(a):

 

457204539_7865160266946775_5422558225131773693_n.jpg

 

image.thumb.png.77f881a6c7e8e3bfd812ede105532bab.png
 

Wrzucam, bo bliźniacze trasy zrobiliśmy.

30d, z nieco nerwowym wyjazdem z miasta, potem ciągle ekspresówka w jednostajnym tempie. 2+1, bagażnik zapakowany

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, maciek_w napisał(a):

1) eco pro pozwala na skonfigurowanie trybu individual w taki sposób, że mam zawieszenie w trybie comfort, kierownicę w trybie sport (ciężej się kręci) i mogę wyłączyć wszystkie dodatkowe aspekty oszczędności. Czyli mam de facto zwykły tryb comfort z ciężej chodzącą kierownicą. Tak wolę. Niestety, w iDrive 8.5 nie można zmienić nic w konfiguracji trybu comfort i stąd taki karkołomny life hack…

eco pro to tez bardzo leniwa reakcja napedu na wciskanie pedalu przyspieszenia i zero gwaltownych przyspieszen, no chyba ze wciskasz do oporu zero-jedynkowo gaz ale nie podejrzewam Cie o to skoro ten tryb wlaczasz?

W eco pro nie jedziesz M60i a "M30i" w sumie bo masz polowe dostepnej mocy 😉

Jazde w eco-pro w benzynie musialbys porownywac do tego samego trybu w dieslu bo inaczej to porownywanie jablek z pomaranczami jezeli chodzi o spalanie

.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, adamjttk napisał(a):

eco pro to tez bardzo leniwa reakcja napedu na wciskanie pedalu przyspieszenia i zero gwaltownych przyspieszen, no chyba ze wciskasz do oporu zero-jedynkowo gaz ale nie podejrzewam Cie o to skoro ten tryb wlaczasz?

W eco pro nie jedziesz M60i a "M30i" w sumie bo masz polowe dostepnej mocy 😉

Jazde w eco-pro w benzynie musialbys porownywac do tego samego trybu w dieslu bo inaczej to porownywanie jablek z pomaranczami jezeli chodzi o spalanie

Masz dystans i srednia predkosc, lepszych paramatrow do porownania nie ma. Wiadomo ze wiekszosc trasy auto nie korzysta ze 100% mocy ale ta moc w razie co ma;) mnie nie interesuje czy byl to tryb eco czy sport, przejechane x km ze spalaniem y. Chcesz to pokaz diesla w ecopro z taka srednia

btw fajnie wyglada spalanie 7.3 l w dieslu  przy sredniej 99,9 a 7,9l dla sredniej 96,6 w benzynie. Tego zarliwi wielbiciele diesla nie dostrzegaja. Na spokojnie patrząc wiadomo ze diesel spali mniej ale na pewno nie tyle mnie zeby bylo warto jezdzic dieslem

Edytowane przez IronSzn
  • Lubię to 3
Opublikowano
18 minut temu, IronSzn napisał(a):

Masz dystans i srednia predkosc, lepszych paramatrow do porownania nie ma. Wiadomo ze wiekszosc trasy auto nie korzysta ze 100% mocy ale ta moc w razie co ma;) mnie nie interesuje czy byl to tryb eco czy sport, przejechane x km ze spalaniem y. Chcesz to pokaz diesla w ecopro z taka srednia

btw fajnie wyglada spalanie 7.3 l w dieslu  przy sredniej 99,9 a 7,9l dla sredniej 96,6 w benzynie. Tego zarliwi wielbiciele diesla nie dostrzegaja. Na spokojnie patrząc wiadomo ze diesel spali mniej ale na pewno nie tyle mnie zeby bylo warto jezdzic dieslem

To wciąż tylko liczby, a zmiennych jest bardzo dużo. 12km żeglowania to dużo i uważam, że potrafi znacznie wpłynąć na średnie spalanie.

Znajomy w 40i LCI najbardziej efektywną jazdę miał na poziomie 8,7. Średnie z tysiąca 10,8 (bardzo mieszany). Ja zaś najbardziej efektywna - 5L, średnie z tysiąca - 8,7. Sposób jazdy dość podobny. Jak zrobiłem 100km po mieście w trybie sport, to na koniec pokazało 11,4. I to znów są tylko liczby. Z chęcią bym przeprowadził jakiś test dla samej znajomości różnic. Bo przekomarzać się o wyższości jednego i drugiego nie mam zamiaru. 40i cenowo jest praktycznie na tym samym poziomie co 30d - mogłem wziąć benzynę, ale zawsze chciałem diesla 🙂

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie powrót bez spinki, przy jeździe znów 150-160 ale też bez szybszych epizodów. W zasadzie cała trasa na eco pro

 

 

IMG_7835.png

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.