Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

na początku chce podkreślić że przeglądnąłem forum żeby nie było...

 

potrzebuje opini posiadaczy autek z serii 5 dokładnie e-39 po 2000 roku

interesuje mnie 530d 530da ewentualnie 540i za i przeciw krótkie porównanie tych modeli który trwalszy? lepszy?

czym się dokładnie sugerować przy zakupie takiego modelu

ewetualnie kuknijcie na to: http://www.allegro.pl/item140497461__bmw_m_power_full_opcja_330_km_2001_.html

też proszę o komentarze co o tego autka

 

odrazu chciałbym dodać że autko będzie w wieszości uzywane na trasie i tu mysle że lesza byłaby 530da ale z drógiej strony uwielbiam przyśpieszenie i osiągi które z pewnościa zagwarantuje 540

pomóżcie....

 

 

z góry dziekuje za pomoc

KUPIE E30 325i lub 325e
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po pierwsze to nie wiem skad sie kolesiowi wzielo 330 KM? poza tym dosc fajnie wyglada (na monitorze komputera), dopoki nie zobaczysz, to sie nie przekonasz

 

moim skromnym zdaniem, koszty utrzymania 540i w porownaniu do 530d sa zauwazalnie wieksze - paliwo... sam sie zastanawialem nad takim motorem, w planach mialem zagazowanie, ale z moich wyliczen wynikalo, ze sie nie oplaca (rowniez jezdze przede wszystkim w trasie)

 

530d nie jest oczywiscie bez wad, a to turbina, a to wtryski, a to przeplywka... zawiecha, bol w tym i w tym... ja jednak obstawalbym przy 530d (bez A, ktorego niestety ja posiadam)

 

zycze wylacznie dobrych wyborow

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

gazu już na oczy nie chce widzieć :mad2:

 

zdanie mamy podobne... ale teraz dlaczego nie da??

jesli trasa to chyba wygodniej... no i chyba działa dość płynnie ??

KUPIE E30 325i lub 325e
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bo to dodatkowy element dosc drogi w naprawie,

 

bo wiecej pali (pewnie w trasie roznica miedzy manualem a automatem wynosi ok. 1 l, w miescie jest to juz z pewnoscia ok. 2 l),

 

bo wole sam decydowac kiedy zmieniac biegi (steptronic nie do konca mi odpowiada)

 

poza tym to jazda jest przyjemna i dynamiczna...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
o dieslu zapomnij, w BMW to jest nieporozumienie

a automatami jezdza tylko stare pryki

prawdziwi mezczyzni kupuja 540i w manualu :mrgreen:

Pelikan... jesli dobrze rozumiem... to domagasz sie nastepnych ostrzezen...a w koncowym efekcie - BANA... :mad2:

Popraw mnie jesli zle to wszystko skumalem.

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

nie moge się z Tobą zgodzić

unikam ostrzeżen jak ognia

a zbanowanie mnie byloby dla mnie bardzo duzym ciosem :(

 

p.s. okreslenie "stare pryki" uzylem jako anaforę czyt. przenośnie nie skierowaną do nikogo na tym forum

 

i po co te nerwy ?

Opublikowano
i po co te nerwy ?

Zadne nerwy... badz laskaw i przeanalizuj ostatnich kilkanascie swoich wypowiedzi... obrazasz ludzi jezdzacych dieslami... a o automatach nie wspomne :!: :!: :!:

 

a zbanowanie mnie byloby dla mnie bardzo duzym ciosem

Nie chodzi o zadawanie "ciosow"... chodzi o spokoj na forum :!: :!: :!:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

zgadzam sie z BONO mam e39 530d w manualu - jezdzi sie swietnie i jak narazie nie chce zmieniac na zadne inne auto !!!!!! a stwierdzenie Pelikana ze diesel w BMW to pomylka uwazam ze jest mylne.

 

Pozatym Pelikan - po co kupiles diesla i dlaczego nim jezdzisz...

???? zmien na benzyne skoro taki zly....

 

Reasumujac: JA JESTEM SUPER ZADOWOLONY Z MOJEGO 530d :)

Opublikowano
Pozatym Pelikan - po co kupiles diesla i dlaczego nim jezdzisz...???? zmien na benzyne skoro taki zly....

Wlasnie... nie zauwazylem... czyli albo masz jakies problemy "niby" z twoim dieslem, ktory "niby" jest w automacie... albo masz jakies problemy ze soba... :idea:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

Porównując 530d do 540i patrz głównie do portfela ;) Zawieszenie w V8 jest zupełnie inne niż w pozostałych modelach E39, a co za tym idzie droższe. Inne są tarcze hamulcowe - też droższe. Jak masz w tej 540 zawieszenie M to też wszystko jest droższe niż w 530d bez M pakietu. Tutaj mówię o tym konkretnym modelu 540i. Ten pakiet dziwny jakiś, sprawdź po vinie czy fabryczny. Zazwyczaj w parze z M idą sportowe taborety, a tutaj fotele plażowe oraz brak znaczków M na listwach bocznych.

Weź też pod uwagę spalanie - nie słuchaj jak Ci powiedzą, że 540 pali 13 litrów. Owszem, tyle pali, ale przy spokojnej jeździe autobaną. Po mieście przy normalnej jeździe pije ok. 18 litrów, przy jeździe mieszanej 14-15. Jak będziesz chciał deptać do dechy na każdym skrzyżowaniu to licz się z poborem paliwa ostro powyżej 20 litrów. Teraz policz różnicę w spalaniu między 540i a 530d :) Ale z drugiej strony 540 to duużo większe kopyto niż 530d, mimo, że ten diesel do mułów nie należy :mrgreen:

Adi
Opublikowano

czasami mam wrazenie ze niektorzy nigdy nie jezdzili BMW i mysla ze wystarczy kupic M Powera i jest git a potem jak przyjdzie zadbac o auto i zorientuja sie w cenie np samych hamulcy to jest jeden wielki placz :)

 

 

przedewszystkim przed zakupem musisz sie zastanowic nad tym jaka droga bedzie eksploatacja auta... i czy bedzie stać tego kogos na utrzymanie....

 

kupic dzis bmw to nie problem ale utrzymac....

 

ja niby jezdze szybko ale niestety wszystko z czasem sie zuzywa a naleze do osob ktore montuja nowki czesci i leja dobry olej a to nietety kosztuje wiec... przed zakupem radze sie zorientowac w kosztach utrzymania auta...

 

tak ze zgadzam sie w 100% z przedmowca adikiem_32

Opublikowano

Witam

Moim autem jest 530d w manualu przez 7 miesięcy zrobiłem prawie 30tyś km i w trasie nie mama problemu z manualem też jest wydodny, gdyż używasz tylko 5 biegu czasami redukuje na 4 gdy jest mało miejsca do wyprzedzania (dodam, że mam chipa 215KM 490Nm) zbiera sie niesamowicie z 80km\h do 120km\h trwa chwile w benzynaiku bedzie to trwało troche dłużej. Jeżeli zdecydujesz sie na diesla to odrazu przyjżyj sie turbinie ja po 2 miechach musiałem swoją wymienić, koszt regenerowanej 2400zł+ wymiana. miałem wcześniej omege 3l w benzynie i nie było tyle wrażeń co jazda 3l dieslem w BMW z tej marki napewno nie zrezygnuje, ale model kiedyś zmienie może na E60 535d :cool2:

POZDRO

Opublikowano

wszystko fajnie w cenach części sie orientuje, wiem ze 540 nie pali 13 na 100km i to wszystko przemawia za 530d

tylko mam jeszcze jeden, taki może głupi, drobiazg: czy np. 530d da mi tyle satysfakcji z jazdy co 540, czy stanie w kłębach dymu jesli będzie taka potrzeba?

chyba nie powinienem się sugerować takimi rzrczami przy kupnie 530 która ma spełniać role autka do połykania kilometrów?

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

540i - wyższa kultura pracy, trochę mniejszy przebieg (średnio), praktycznie bezobsługowy silnik.

530d - niższe koszty paliwa, wyższe koszty serwisowania silnika (turbina i cała reszta).

 

odrazu chciałbym dodać że autko będzie w wieszości uzywane na trasie

 

Nie piszesz czy koszty utrzymania samochodu są dla Ciebie bardzo istotne. Jeżeli tak, a ok. 70-80% przebiegu robisz w trasie to kup 540. Do miasta sporo tańszy będzie diesel.

 

Skrzynia to już kwestja gustuja (ja bym swojego manuala na automat nie wymienił). W mieście wygodniejszy jest automat, w trasie manual.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
540i - wyższa kultura pracy, trochę mniejszy przebieg (średnio), praktycznie bezobsługowy silnik.

530d - niższe koszty paliwa, wyższe koszty serwisowania silnika (turbina i cała reszta).

 

to wkońcu która jest tańsza w utrzymaniu ?? w sumie to jakbym patrzył na koszty utrzymania to zakupiłbym skode albo jakis inny badziew...

 

co do kosztów spalania to nie powiem ze bede bardzo zadowolony tankując około 20 litrów benzyny na 100km ale tak z drógiej strony czy nie warto ???????????????

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
czy np. 530d da mi tyle satysfakcji z jazdy co 540, czy stanie w kłębach dymu jesli będzie taka potrzeba?

 

Chodzi Ci o dym z opon czy z wydechu po padnięciu turbiny?

 

A tak poważnie przyjemnosci powinno sie dawkować i dlatego logiczny będzie postęp 325e-320-530d, jeśli wykonasz ruch 325e-320-540 będzie to wzrost przyjemności paraboliczny. Jak wiemy po paraboli często spada się na pysk.

Opublikowano

Powiem Tobie, że ja wolno nie jeżdze, jestem młody jak trzeba to i na asfalcie zostawie pręgi :lol: , czasami na skrzyżowaniu bączka wykręce, a ostatnio nawet w wawie pościgałem sie z Suzuki GS450 i szliśmy równo :twisted: . ale w większości też przemieszczam sie z punktu A do punktu B. Tylko prędkości max nie będziesz miał takiej w 530d to koło 240km/h a w 540i to nie wiem ale napewno wiecej moją omegą 3l jechałem na autobanie prawie 270km/h. Nie myślcie, że katuje moją Bunie ale czasami lubie dać czadu i też myśle na wiosne kupić 530 lub 535 88r 89r tak do wariacji może sprubuje sił w drifcie :norty:

POZDRAWIAM

P.S Co myśicie, że BMW jest najczęściej używaną marką do driftu w polsce?

Opublikowano
moją omegą 3l jechałem na autobanie prawie 270km/h.

 

 

BUahahhaha :mad2: Prosze Cie, zrezygnuj z forum BMW, bo odechciewa mi sie tu wchodzic jak widze takie posty. O Boszzzzz...

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Bartek

 

co myślisz o niej bo widzę że jeździsz podobnym modelem

 

http://www.allegro.pl/item140497461__bmw_m_power_full_opcja_330_km_2001_.html

 

Ja się staram nie wypowiadać o samochodach z ogłoszeń. Z praktyki wiem, że na zdjęciach to prawie wszystko ładnie wygląda a 70% samochodów sprzedawanych w Polsce to totalne złomy. Jeżeli chcesz wydać taką kasę to polecam wyjazd do Szwajcarii. Tam są najlepiej utrzymane samochody.

 

Jeżeli spalanie na poziomie 10-11 (trasa - Polska) i 16-19 (miasto - Warszawa) jest dla Ciebie do przyjęcia to kupuj 540 i się nie zastanawiaj. Jak chcesz jeździć taniej to kup 530d. Obydwa modele są naprawdę fajne i dobrze się nimi jeździ.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Zakup auta używanego rządzi się innymi prawami niż nowego. Najważniejszy jest stan techniczny. Tu warto zwrócić uwagę na to, że V8 nie kupuje przedstawiciel handlowy lub inna osoba mająca w planie naprawdę dużo jeździć. Takie osoby wybierają diesla. Dlatego należy liczyć się z tym, że używane 530d będzie miało znacznie większy przebieg ujawniony lub ukryty. Warto sobie uświadomić, że awarie diesla są bardzo kosztowne i bardzo częste zwłaszcza wtedy gdy nie przestrzega się podstawowych zasad. Wielokrotnie na tym forum wspominano o konieczności wychłodzenia na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika. Jaką mamy pewność, że poprzedni użytkownik tak robił i jaki to miało wpływ na sprężarkę.

Układy wtrysku w dieslach w przeciwieństwie do benzynowych są bardzo delikatne i kosztowne w naprawach. Kiepskie paliwo jest zmorą właścicieli nowoczesnych diesli. Ze względu na dużą popularność marki powszechnie znany jest problem padającego common raila w Mondeo naprawa kilkanaście tysięcy, uszkodzenia pompowtryskiwaczy VW, a jeden kosztuje 4 tys. BMW jest tak samo drogi w naprawie i w równym stopniu zagrożony zniszczeniem w dodatku bardzo źle znosi chipowanie. Manual czy automat większość powie manual. Ja też, ale czy ktoś kto lubi poszaleć kupi nówke z automatem? Nie na darmo w ogłoszeniach pojawiają się informacje, że autem jeździł 70-letni dziadek lub kobieta. Na dodatek gigantyczny moment obrotowy diesla potrafi zniszczyć każde sprzęgło dwumasowe w BMW bardzo drogie. Kupiłem sobie kilka lat temu nowego A4 TDI., a że nogę mam długą sprzęgło padło po pół roku, a po roku ukręciłem półośkę . Na szczęście auto było na gwarancji. V8 pali więcej, ale jeśli planujesz używać go na trasach to różnica nie będzie aż tak wielka. Moje 535 na trasie pali od 11 do 13 l .Można jadąc przepisowo spalić 9 l, a jak pójść na maxa wyjdzie 15. Po zagazowaniu które polecam bo V8 świetnie się do tego nadaje koszty paliwa będą porównywalne.

V8 naprawdę dużo pali w korkach. W Wawie spalanie dochodzi do 30 l dlatego niespecjalnie nadaje się do miasta. Zużycie paliwa to tylko jeden z elementów kosztów eksploatacji w BMW wcale nie najważniejszy dlatego wybrałem V8 i 535, a nie 540 choć większy silnik jest lepszy bez dwóch zdań. Wyszedłem z założenia, ze jak ktoś lubi poszaleć to kupując nowe auto wybierze 540 bo różnica w cenie niewielka. Podsumowując: zrezygnowałem z diesla bo mniejsze zużycie paliwa nie zrekompensuje ryzyka kosztów napraw i większego przebiegu. Wśród V8 wybrałem 535 z automatem bo łatwiej mi było znaleźć odpowiedni egzemplarz. Nie żałuję.

Opublikowano

czyli 535i lub 540i

ale piszecie zeby gazowac a ja już nie chce :cry2: :mad2: ciągle tylko problemy... mół albo strajkuje w e36 koszt gazu już przerusł wszysko bo sonda padła 4 razy

sekwencja??? do V8 jedynie... ale czy nie zepsuje gazem kolejnego autka które będe tak strasznie kochał... ?? :roll2:

KUPIE E30 325i lub 325e

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.