Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 31.08.2024 o 15:23, saab napisał(a):

W tym aucie jest wiele innych kosztownych podzespolow ktore zapsuja sie wczescniej i sa rownie kosztowne. 

Taaaa ciekawe. Jakie słucham ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Auto zostało kupione. Jedno słowo się ciśnie na usta, po wieloletniej jeździe 4 cylindrowacmi, głównie w dieslu, r a k i e t a. Odlot dosłownie, zawsze poowałem na R6, w końcu się zdecydowałem i nie żałuję. Można napisać tysiąc słów na temat szybkości, dynamiczności współczesnych R4, ale te silniki maja się nijak do mocy, elastyczności i jedwabistosci R6. Żeby to zrozumieć, trzeba tym pojeździć. 

Mam natomiast pytanie z kategorii eksploatacyjnych. Jaki olej tu zalać. Poprzedni właściciel zalewał 5W40. Kontynuować czy zmienić na zalecane rzskomo przez BMW 0W30?

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i gratulacje. Nie ma co porównywać R4 do R6, inne światy. Pewnie zaraz ktoś Ci napisze co lać najlepiej. Ja natomiast lałem to co ASO oferuje i nie miałem z tym silnikiem najmniejszych problemów (prawie 5 lat śmigałem). Byle często zmieniać (max co 10-12tys. km, a co 8-10 też nie powinno zaszkodzić).

Jak już się przyzwyczaisz do mocy fabrycznej, polecam lekki chiptuning, bo z tego silnika samą zmianą oprogramowania bez najmniejszego problemu uzyskasz wciąż bezpieczne (dla silnika i skrzyni) 400-420KM i 550-600Nm. Nie musisz zmieniać samochodu, a doznania z jazdy wzrastają dość mocno po takim zabiegu 🙂 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.08.2024 o 15:55, klurg napisał(a):

Dzięki za feedback. W F11 nie spotkałem się z tym problemem. 

Tam nie bylo tylu rolet i były trochę innej konstrukcji.

W G30 dość czesto spotyka sie blad zacietych rolet - nawet jesli na codzien dzialaja.

Edytowane przez luk_byd
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak powżej, olej jaki chcesz, co temat to opinia, obecnie w temacie N57 się rozeznaje i tam poecane jest również 5w40, mimo, że 5w30 jest fabrycznie. Ma to do czynienia z niskim cisnieniem oleju na niskich obrotach.

To co najwazniejsze to zmieniać często, koszt duży nie jest, a smarowanie to podstawa. Nawet bym się pokusił o pierwsze 2 wymiany w krótkim odstępie czasowym na początek, żeby przepłukać silnik ze szlamu, u siebie po zakupie tak zrobiłem - 2 razy w odstępie 1500km i dodałem płukanę, nowe filtry, finalnie nawet po 3 tysiącach olej jest wciąż czysty na bagnecie, gdzie w poprzednim M57 - tak nie robiłem i mimo wymian co 10tys km cały czas był czarny - ale to też uznaniowo, bo nie mam danych laboratoryjnych, po prostu tak chciałem.

Druga sprawa - wymiana oleju w skrzyni i instalacja xHP Stage 2 - dopiero wtedy poczujesz jaki ta skrzynia w połączeniu z silnikiem ma potencjał.

Co do tuningu silnika - odpuściłbym, zwiększanie mocy to proszenie się o problemy przy dłuższym użytkowaniu, dla przykładu w N57 530d - 245KM uchodzą za pancerne, a wersje 535d - za tykające bomby. (B57 chyba nie mają takiej opinii, ale warto mieć to na uwadze)

Edytowane przez madseason
Opublikowano
W dniu 18.09.2024 o 10:53, madseason napisał(a):

Jak powżej, olej jaki chcesz, co temat to opinia, obecnie w temacie N57 się rozeznaje i tam poecane jest również 5w40, mimo, że 5w30 jest fabrycznie. Ma to do czynienia z niskim cisnieniem oleju na niskich obrotach.

To co najwazniejsze to zmieniać często, koszt duży nie jest, a smarowanie to podstawa. Nawet bym się pokusił o pierwsze 2 wymiany w krótkim odstępie czasowym na początek, żeby przepłukać silnik ze szlamu, u siebie po zakupie tak zrobiłem - 2 razy w odstępie 1500km i dodałem płukanę, nowe filtry, finalnie nawet po 3 tysiącach olej jest wciąż czysty na bagnecie, gdzie w poprzednim M57 - tak nie robiłem i mimo wymian co 10tys km cały czas był czarny - ale to też uznaniowo, bo nie mam danych laboratoryjnych, po prostu tak chciałem.

Druga sprawa - wymiana oleju w skrzyni i instalacja xHP Stage 2 - dopiero wtedy poczujesz jaki ta skrzynia w połączeniu z silnikiem ma potencjał.

Co do tuningu silnika - odpuściłbym, zwiększanie mocy to proszenie się o problemy przy dłuższym użytkowaniu, dla przykładu w N57 530d - 245KM uchodzą za pancerne, a wersje 535d - za tykające bomby. (B57 chyba nie mają takiej opinii, ale warto mieć to na uwadze)

A możesz przybliżyć temat xHP stage 2 czuli jak rozumiem mapy do skrzyni biegów? Olej w skrzyni planuje również wymienić, co oczywiste, nie wiem jak była użytkowana. Czy taka modyfikacja jest bezpieczna, nie nadwyreza skrzyni biegów? 

Czy któryś z zaufanych forumowiczów robi takie mapy na terenie centralnej Polski (Łódź)? Jaki to jest orientacyjnie koszt? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygóglaj, ja sam robiłem - można cały zestaw kupić na ich stronie są 3 stage pod ZFy przygotowane.

Chyba też są ludzie którzy to wgrywają, ale wtedy cała zabawa odpada, bo jak masz swoje to możesz sobie zmieniać parametry i Stage dowolnie w kilka minut. Wystarczy Telefon z xHP i wtyczka pod OBD na wifi, albo ethernet.

Czy bezpieczne - nie wiem, zapytaj za kilka lat 😅

Opublikowano
9 minut temu, madseason napisał(a):

Wygóglaj, ja sam robiłem - można cały zestaw kupić na ich stronie są 3 stage pod ZFy przygotowane.

Chyba też są ludzie którzy to wgrywają, ale wtedy cała zabawa odpada, bo jak masz swoje to możesz sobie zmieniać parametry i Stage dowolnie w kilka minut. Wystarczy Telefon z xHP i wtyczka pod OBD na wifi, albo ethernet.

Czy bezpieczne - nie wiem, zapytaj za kilka lat 😅

OK, ale powiedz sam u siebie robiłeś taki kod, masz własne doświadczenia jak się prowadzi samochód, skrzynia reaguje na gaz, zwłaszcza na niskich obrotach? 

Opublikowano
11 minut temu, madseason napisał(a):

Wygóglaj, ja sam robiłem - można cały zestaw kupić na ich stronie są 3 stage pod ZFy przygotowane.

Chyba też są ludzie którzy to wgrywają, ale wtedy cała zabawa odpada, bo jak masz swoje to możesz sobie zmieniać parametry i Stage dowolnie w kilka minut. Wystarczy Telefon z xHP i wtyczka pod OBD na wifi, albo ethernet.

Czy bezpieczne - nie wiem, zapytaj za kilka lat 😅

Jaki jest koszt licencji tego programu na 1 auto obecnie? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak zrobiłem, masz u mnie w galerii relacje, a koszt masz na ich stronie.

A jak jeździ - tylko tydzień pojeździłem na fabrycznych ustawieniach. Po wgraniu z zamulacza wyścigówka się zrobiła, szczególnie jak się na sport przerzuci. Spina wcześniej sprzęgło, zwiększa ciśnienia na skrzyni przy zmianie biegów. Poczytaj dokładnie, bo wszystkiego nie wiem.

Edytowane przez madseason
  • Dziękuję 1
Opublikowano
23 minuty temu, madseason napisał(a):

Tak zrobiłem, masz u mnie w galerii relacje, a koszt masz na ich stronie.

A jak jeździ - tylko tydzień pojeździłem na fabrycznych ustawieniach. Po wgraniu z zamulacza wyścigówka się zrobiła, szczególnie jak się na sport przerzuci. Spina wcześniej sprzęgło, zwiększa ciśnienia na skrzyni przy zmianie biegów. Poczytaj dokładnie, bo wszystkiego nie wiem.

Sprawdziłem ceny, za G30 i zf8hp licencja wychodzi 1850 PLN i do tego jeszcze kontroler WiFi wypadałoby dokupić, kolejne 200-250, razem zirka about 2100 pln. Drogawo. Poszukam, czy ktoś nie ma tego w ofercie i w jakiej cenie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobry interfejs to bardziej 300-400zł, ale takie urządzenie przydaje się również do innych tematów. Możesz go używać np. z Bimmercodem czy Bimmerlinkiem do kodowania wielu przydatnych funkcji w swoim aucie. Albo do diagnostyki, odczytu błędów itd. Szybko się zwraca.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://pl.aliexpress.com/item/1005004870958633.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.79fctT7otT7ozg&algo_pvid=894f6bd0-0428-4c77-bc09-0981126f3a42

Taki kupiłem na próbę i pięknie działa ze wszystkim po WiFi - XHP, xDelete, Bimmertool.

A przed zakupem polecam zapoznać się z recenzjami w necie, dużo filmików lata, sporo obejrzałem zanim się zdecydowałem. Przymierzałem się przy e61, wtedy uznałem, że przesada.
Ale do Fki, o ile kupując jeszcze cały czas się zastanawiałem czy warto, to po wgraniu stage 2 już nie miałem wątpliwości.

 

 

 

 

Edytowane przez madseason
Opublikowano
W dniu 19.09.2024 o 18:32, madseason napisał(a):

https://pl.aliexpress.com/item/1005004870958633.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.79fctT7otT7ozg&algo_pvid=894f6bd0-0428-4c77-bc09-0981126f3a42

Taki kupiłem na próbę i pięknie działa ze wszystkim po WiFi - XHP, xDelete, Bimmertool.

A przed zakupem polecam zapoznać się z recenzjami w necie, dużo filmików lata, sporo obejrzałem zanim się zdecydowałem. Przymierzałem się przy e61, wtedy uznałem, że przesada.
Ale do Fki, o ile kupując jeszcze cały czas się zastanawiałem czy warto, to po wgraniu stage 2 już nie miałem wątpliwości.

 

 

 

 

A sprawdzałeś czy to cudo z Chin współpracuje z Bimmercode lub mhd (ewentualnie gdzieś to wyczytałeś, obejrzałem filmik, bo ja nie mogę znaleźć). Kusi mnie żeby zakodowac sobie zegary od alpiny 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak koduje skrzynie to dlaczego miałby nie kodować modułów?
Ja do takich rzeczy mam carly, bo się dorobiłem dożywotniej licencji po zakupie zaraz jak to wypuścili 😄

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.09.2024 o 21:39, klurg napisał(a):

A sprawdzałeś czy to cudo z Chin współpracuje z Bimmercode lub mhd (ewentualnie gdzieś to wyczytałeś, obejrzałem filmik, bo ja nie mogę znaleźć). Kusi mnie żeby zakodowac sobie zegary od alpiny 🙂

Jeśli jest to OBD - ENET to musi dzialać ze wszystkim co łączy się przez ENET.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam adapter, który podrzucił Madseason i śmiga ze wszystkim.

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

spacer.png

Opublikowano

Dzięki za feedback, zamówiłem na Alliexpress. Za miesiąc pewnie dotrze :). Cena w stosunku do adaptera od MHD niższa o blisko 300 pln. Jak będę miał, na początek wrzucę zegary od Alpiny 🙂.

Jaki pogram (poza ISTA) polecacie do sprawdzania błędów, parametrów pojazdu, generalnie jego stanu? Chodzi mi o cos bardzie podstawowego, idiotoodpornego.

Opublikowano
W dniu 16.09.2024 o 22:47, s0nar napisał(a):

No i gratulacje. Nie ma co porównywać R4 do R6, inne światy. Pewnie zaraz ktoś Ci napisze co lać najlepiej. Ja natomiast lałem to co ASO oferuje i nie miałem z tym silnikiem najmniejszych problemów (prawie 5 lat śmigałem). Byle często zmieniać (max co 10-12tys. km, a co 8-10 też nie powinno zaszkodzić).

Jak już się przyzwyczaisz do mocy fabrycznej, polecam lekki chiptuning, bo z tego silnika samą zmianą oprogramowania bez najmniejszego problemu uzyskasz wciąż bezpieczne (dla silnika i skrzyni) 400-420KM i 550-600Nm. Nie musisz zmieniać samochodu, a doznania z jazdy wzrastają dość mocno po takim zabiegu 🙂 

Mam pytanie do kolegi sOnar, czy podniesienie mocy robiłeś u tunera, konkretnie pod swój wóz, czy też korzystałeś z map OTS, takich jak mhd, jeśli tak, czy tyle można osiągnąć ze stage 1 w mhd? Rozumiem, że nie modyfikowałeś auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, klurg napisał(a):

Mam pytanie do kolegi sOnar, czy podniesienie mocy robiłeś u tunera, konkretnie pod swój wóz, czy też korzystałeś z map OTS, takich jak mhd, jeśli tak, czy tyle można osiągnąć ze stage 1 w mhd? Rozumiem, że nie modyfikowałeś auta?

Robiłem u tunera z hamownią 4x4, na której od razu były przeprowadzane testy. Program był kilka razy poprawiany, więc raczej nie był to wgrany default z sieci i cześć. Auta nie modyfikowałem jeśli chodzi o sprzęt. Jedynie oprogramowanie zostało zmienione (mapa silnika).

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 minuty temu, s0nar napisał(a):

Robiłem u tunera z hamownią 4x4, na której od razu były przeprowadzane testy. Program był kilka razy poprawiany, więc raczej nie był to wgrany default z sieci i cześć. Auta nie modyfikowałem jeśli chodzi o sprzęt. Jedynie oprogramowanie zostało zmienione (mapa silnika).

Dzięki za informację. Miałeś świeże auto, zastanawiam się, czy warto ryzykować podniesieniem mocy w stock'owym pojeździe z przebiegiem 200 tkm. Z drugiej strony, albo teraz albo nigdy, bo dla kolejnego właściciela nie będę się robił tuningu. Można wiedzieć gdzie robiłeś modyfikację i jaki to jest poziom kosztów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, klurg napisał(a):

Dzięki za informację. Miałeś świeże auto, zastanawiam się, czy warto ryzykować podniesieniem mocy w stock'owym pojeździe z przebiegiem 200 tkm. Z drugiej strony, albo teraz albo nigdy, bo dla kolejnego właściciela nie będę się robił tuningu. Można wiedzieć gdzie robiłeś modyfikację i jaki to jest poziom kosztów?

Ja akurat jestem z Gdańska i długo szukałem miejsca, w którym nie robią lipy, ale też nie chciało mi się jechać na drugi koniec Polski. Po zasięgnięciu opinii u kilku znajomych osób zdecydowałem się na Strefę Tuningu z Gdyni ( https://strefatuningu.pl/ ). Auto faktycznie było świeże, ale i tak czekałem 3 lata aż trochę gwarancji minie 😉 Potem 2 lata śmigałem na zmodyfikowanej mapie i złego słowa nie powiem. Człowiek, który odkupił ode mnie to auto powiedział, że w życiu nie jechał tak żwawą i dobrze prowadzącą się 5-tką, a już wiele aut testował przed zakupem.

Po programie odczucia były takie jakbym auto zmienił, a przecież nie zmieniłem 😄 Kosztu dokładnie nie pamiętam, ale dramatu nie było. Rynkowe ceny mają. Gdybym miał strzelać to bym powiedział, że coś koło 3000zł. To było parę lat temu, więc dziś może wyjść drożej, ale powiem Ci, że warto. Hint: zwłaszcza po mapie warto dbać o jakość paliwa, bo mapa jest robiona pod Pb98 (na Pb98 Ultimate z BP jeździ jak złoto). Jeśli chodzi o bardziej wyeksploatowane auta to Ci nie podpowiem. Każdy musi sam podejść do tematu, rozważyć plusy i minusy, a na końcu podjąć męską decyzję. Ryzyko zawsze istnieje, nawet w nowym aucie, ale jeśli wszystko jest sprawne i przed tuningiem nie ma problemów to i po tuningu powinno być ok. Zresztą tuner robi pomiary przed modyfikacją i ocenia czy w ogóle warto podejść do tematu. Gdy na wstępnych pomiarach wyjdzie coś nie tak to pewnie poradzi, żeby najpierw naprawić usterki i dopiero potem przyjechać.

W obecnej furze też mi po głowie chodzi delikatne zwiększenie mocy, żeby przynajmniej dobić do 600KM, ale jeszcze chwilę się wstrzymam.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
16 minut temu, s0nar napisał(a):

Ja akurat jestem z Gdańska i długo szukałem miejsca, w którym nie robią lipy, ale też nie chciało mi się jechać na drugi koniec Polski. Po zasięgnięciu opinii u kilku znajomych osób zdecydowałem się na Strefę Tuningu z Gdyni ( https://strefatuningu.pl/ ). Auto faktycznie było świeże, ale i tak czekałem 3 lata aż trochę gwarancji minie 😉 Potem 2 lata śmigałem na zmodyfikowanej mapie i złego słowa nie powiem. Człowiek, który odkupił ode mnie to auto powiedział, że w życiu nie jechał tak żwawą i dobrze prowadzącą się 5-tką, a już wiele aut testował przed zakupem.

Po programie odczucia były takie jakbym auto zmienił, a przecież nie zmieniłem 😄 Kosztu dokładnie nie pamiętam, ale dramatu nie było. Rynkowe ceny mają. Gdybym miał strzelać to bym powiedział, że coś koło 3000zł. To było parę lat temu, więc dziś może wyjść drożej, ale powiem Ci, że warto. Hint: zwłaszcza po mapie warto dbać o jakość paliwa, bo mapa jest robiona pod Pb98 (na Pb98 Ultimate z BP jeździ jak złoto). Jeśli chodzi o bardziej wyeksploatowane auta to Ci nie podpowiem. Każdy musi sam podejść do tematu, rozważyć plusy i minusy, a na końcu podjąć męską decyzję. Ryzyko zawsze istnieje, nawet w nowym aucie, ale jeśli wszystko jest sprawne i przed tuningiem nie ma problemów to i po tuningu powinno być ok. Zresztą tuner robi pomiary przed modyfikacją i ocenia czy w ogóle warto podejść do tematu. Gdy na wstępnych pomiarach wyjdzie coś nie tak to pewnie poradzi, żeby najpierw naprawić usterki i dopiero potem przyjechać.

W obecnej furze też mi po głowie chodzi delikatne zwiększenie mocy, żeby przynajmniej dobić do 600KM, ale jeszcze chwilę się wstrzymam.

Jeszcze raz dzięki za feedback. Temat chiptuningu nie jest mi obcy, ostatnie 2 wozy miały modyfikacje w oprogramowaniu, lekkie tak po 40-50 km więcej i  do 100 Nm w dużo słabszych silnikach R4, a i tak było to czuć. Temat do przemyślenia i jak napisałeś męskiej decyzji. Do Gdyni raczej nie podjadę, musze to ogarnąć bliżej komina.

Opublikowano
4 godziny temu, s0nar napisał(a):

Ja akurat jestem z Gdańska i długo szukałem miejsca, w którym nie robią lipy, ale też nie chciało mi się jechać na drugi koniec Polski. Po zasięgnięciu opinii u kilku znajomych osób zdecydowałem się na Strefę Tuningu z Gdyni ( https://strefatuningu.pl/ ). Auto faktycznie było świeże, ale i tak czekałem 3 lata aż trochę gwarancji minie 😉 Potem 2 lata śmigałem na zmodyfikowanej mapie i złego słowa nie powiem. Człowiek, który odkupił ode mnie to auto powiedział, że w życiu nie jechał tak żwawą i dobrze prowadzącą się 5-tką, a już wiele aut testował przed zakupem.

Po programie odczucia były takie jakbym auto zmienił, a przecież nie zmieniłem 😄 Kosztu dokładnie nie pamiętam, ale dramatu nie było. Rynkowe ceny mają. Gdybym miał strzelać to bym powiedział, że coś koło 3000zł. To było parę lat temu, więc dziś może wyjść drożej, ale powiem Ci, że warto. Hint: zwłaszcza po mapie warto dbać o jakość paliwa, bo mapa jest robiona pod Pb98 (na Pb98 Ultimate z BP jeździ jak złoto). Jeśli chodzi o bardziej wyeksploatowane auta to Ci nie podpowiem. Każdy musi sam podejść do tematu, rozważyć plusy i minusy, a na końcu podjąć męską decyzję. Ryzyko zawsze istnieje, nawet w nowym aucie, ale jeśli wszystko jest sprawne i przed tuningiem nie ma problemów to i po tuningu powinno być ok. Zresztą tuner robi pomiary przed modyfikacją i ocenia czy w ogóle warto podejść do tematu. Gdy na wstępnych pomiarach wyjdzie coś nie tak to pewnie poradzi, żeby najpierw naprawić usterki i dopiero potem przyjechać.

W obecnej furze też mi po głowie chodzi delikatne zwiększenie mocy, żeby przynajmniej dobić do 600KM, ale jeszcze chwilę się wstrzymam.

Czy pomiędzy 550i a 540i z programem, jest odczuwalna duża różnica w dynamice/elastyczności/szybkość na korzyść 550i?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, klurg napisał(a):

Czy pomiędzy 550i a 540i z programem, jest odczuwalna duża różnica w dynamice/elastyczności/szybkość na korzyść 550i?

Oj, różnica jest odczuwalna. Zdecydowanie. Jednak M550i ma 110-130KM i 150-200Nm więcej od 540i po tuningu. Czuć to. I przy 0-100 (3,6-3,7s vs 4,1-4,2s) i przede wszystkim przy większych prędkościach. M550i nigdy nie łapie zadyszki, nieważne czy jedziesz 50, 100 czy 200km/h. Po wciśnięciu gazu czuć, że auto wyrywa do przodu. W 540i też było już całkiem nieźle, ale nie aż tak. 540i mogłem jechać 3 paczki (tam miałem zdjęty ogranicznik), ale rozpędzenie się do tej prędkości trochę zajmowało. W M550i mam jeszcze fabryczny ogranicznik prędkości, ale dojście do limitera na 254km/h to dla tego auta bułka z masłem, trwa to dosłownie chwilę. Wciskasz gaz i masz. M550i odpycha się jakby miało większe płuca i tak w istocie jest. Strach się bać jak to jeździ po tuningu gdzie sam program potrafi dać 650KM i 900Nm 😮

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.