Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie przepraszam doświadczonych forumowiczów, dawno tu nie zaglądałem, być może nie poświęciłem wystarczająco czasu/ nie byłem dostatecznie spostrzegawczy, by znaleźć już istniejący wątek w tym temacie. 

Planuję wejść w używane G30 z silnikiem B58. Auto firmowe, flotowe, 7 letnie (2017), przebieg 200 tkm w 90% trasa. Regularnie serwisowane w ASO (Niemcy). Pytanie - czy ten przebieg dyskwalifikuje ten silnik z osprzętem z uwagi na statystycznie zbyt duże ryzyko eksploatacyjnych usterek, kosztownych napraw? Jaka z Waszego doświadczenia jest żywotność tych silników i koszty eksploatacji - przewidywany przebieg roczny - 25 tkm -zakup na co najmniej 3 lata (realnie mogę nim dobić do 300 tkm). Przy założeniu, że auto ma pewne pochodzenie, nie jest struclem, czy z mechanicznego punktu widzenia będzie to odpowiedzialny krok, czy też lepiej kupić 2.0l benzynę z mniejszym przebiegiem (okolice 100-120 tkm)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli nie znasz się jakoś dobrze na samochodach, to polecam usługę kogoś kto prześwietli samochód przed zakupem, żeby uniknąć potencjalnej wtopy. Szczególnie jeśli to samochód po imporcie do Polski, gdzie w 90% przyjeżdżają jednostki problemowe i są poprawane często po taniości przed sprzedażą.

Dray z forum na przykłąd w tym się specjalizuje https://www.bimmer-check.com/

Sam u niego raporty przedzakupowe zamawiałem wiele razy, ale z tego co czytam po forum to potrafi doradzić i znaleźć sztukę wartą uwagi wyłapując wiele ukrytych problemów na oględzinach.

Edytowane przez madseason
Opublikowano
2 godziny temu, derlysy napisał(a):

Śmiało. Jeśli pewna historia auta to B58 pancerny silnik.

Dzięki za wypowiedź, czy może masz własne jakieś doświadczenia na co szczególnie w tym silniku zwrócić uwagę? 

Opublikowano
23 minuty temu, madseason napisał(a):

Jeśli nie znasz się jakoś dobrze na samochodach, to polecam usługę kogoś kto prześwietli samochód przed zakupem, żeby uniknąć potencjalnej wtopy. Szczególnie jeśli to samochód po imporcie do Polski, gdzie w 90% przyjeżdżają jednostki problemowe i są poprawane często po taniości przed sprzedażą.

Dray z forum na przykłąd w tym się specjalizuje https://www.bimmer-check.com/

Sam u niego raporty przedzakupowe zamawiałem wiele razy, ale z tego co czytam po forum to potrafi doradzić i znaleźć sztukę wartą uwagi wyłapując wiele ukrytych problemów na oględzinach.

Dzięki za podpowiedź 👍

Opublikowano

Po przeglądzie u mechanika wyszły 2 tematy:

1. zapocenie olejem na wejściu turbo oraz

2. niedziałająca żaluzja od chłodnicy - podobno żaluzja się zacina, a silniczek po jakimś czasie od wymiany na nowy pali się na skutek zablokowania żaluzji. 

Pytania do fachowców z forum - czy zetkneliscie się z problemem wadliwe działających żaluzji chłodnicy (obecnie są w pozycji otwartej)? Niby blacharsko/lakierniczo z przodu jest ok (brak śladów kolizji) 

Mam N47 525D, gdzie turbina puszcza już olej, zwłaszcza jak się wysili (nadal trzyma parametry) i dalej jezdzi. Jak w B58 wygląda sprawa turbo, jego eksploatacji? Czy zapocenie (brak kropel, ale widoczne ciemne ślady) stanowią czerwoną flagę? Jak to wygląda przy mniejszych przebiegach? 

Opublikowano
3 godziny temu, klurg napisał(a):

Dzięki za wypowiedź, czy może masz własne jakieś doświadczenia na co szczególnie w tym silniku zwrócić uwagę? 

Na ubywający płyn chłodniczy. Jak pamiętam króciec jest do wymiany. Innych bolączek tego motoru nie znam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, klurg napisał(a):

Pytania do fachowców z forum - czy zetkneliscie się z problemem wadliwe działających żaluzji chłodnicy (obecnie są w pozycji otwartej)? Niby blacharsko/lakierniczo z przodu jest ok (brak śladów kolizji) 

Zacinanie się żaluzji jest powszechne.

Mam auto od nowości i też zacina się ostatnimi czasy...

Opublikowano
26 minut temu, pikopiko napisał(a):

Zacinanie się żaluzji jest powszechne.

Mam auto od nowości i też zacina się ostatnimi czasy...

Dzięki za feedback. W F11 nie spotkałem się z tym problemem. 

Opublikowano
W dniu 27.08.2024 o 23:47, klurg napisał(a):

Auto firmowe, flotowe, 7 letnie (2017), przebieg 200 tkm w 90% trasa.

Proszę cię,  ja przez, 9 lat nabilem 145k prsktycznie po mieście, może  ze 20k to autostrady. Praca, zakupy i sporadycznie w dni wolne dojazd do klienta max 5 kilometrów a ty jesteś przekonany że w niemieckiej firmie auto stało 22 godziny dziennie pod firmą zeby czasem gdzieś pojechać! 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No lepiej wyjść z założenia że kręcony i się miło zakskoczyć niż w druga stronę 😄

A od handlarza to wszystko zawsze pozostaje w kwestii domysłów, raportów i oględzin.

Mi się trafiła fura od właściciela co jeździł naście lat dorwałem bezpośrednio, trzeci samochód w domu na rodzinne wyjazdy - cuda czasem się zdarzają i nie w każdej firmie kupuje się BMW żeby robić 100tysi na rok 🥲

Opublikowano
8 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Proszę cię,  ja przez, 9 lat nabilem 145k prsktycznie po mieście, może  ze 20k to autostrady. Praca, zakupy i sporadycznie w dni wolne dojazd do klienta max 5 kilometrów a ty jesteś przekonany że w niemieckiej firmie auto stało 22 godziny dziennie pod firmą zeby czasem gdzieś pojechać

Dziękuję za cenne uwagi dotyczące możliwego przebiegu, tu zgoda że pewności nigdy nie ma, przy czym było to auto służbowe kierownictwa firmy, jako jeden z bonusów zatrudnienia, a nie taczka dla szeregowych  przedstawicieli handlowych. W tych okolicznościach ok 30 tkm/rok nie brzmi nieprawdopodobnie.

Ponawiam pytanie o żywotność tego silnika, tzn ile statystycznie, w normalnych warunkach, może  jeździć bez kapitalnego remontu - 300 tkm, 350 tkm, 400 i więcej? Macie jakieś doświadczenia? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam doświadczenia z tym silnikiem do 78kkm kiedy go sprzedawałem. Zupełnie nic się nie działo od nowości (jedyne usterki mojego egzemplarza przez niecałe 5 lat to maglownica, wyświetlacz dotykowy ustawień klimy, wentylacji foteli itd, webasto i pompa cieczy chłodzącej). Ten silnik jest pancerny nawet po tuningu (a potencjał jest spory, u mnie wyszło 420KM i ok. 580Nm przez samą zmianę oprogramowania) i jak ktoś wymienia olej co max 15kkm to pojeździ długo.

Opublikowano
1 godzinę temu, s0nar napisał(a):

Mam doświadczenia z tym silnikiem do 78kkm kiedy go sprzedawałem. Zupełnie nic się nie działo od nowości (jedyne usterki mojego egzemplarza przez niecałe 5 lat to maglownica, wyświetlacz dotykowy ustawień klimy, wentylacji foteli itd, webasto i pompa cieczy chłodzącej). Ten silnik jest pancerny nawet po tuningu (a potencjał jest spory, u mnie wyszło 420KM i ok. 580Nm przez samą zmianę oprogramowania) i jak ktoś wymienia olej co max 15kkm to pojeździ długo.

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem w użytkowaniu takiego auta

Opublikowano

Na YT na kanale BMW Kamienna Góra pokazują takie auto tylko z silnikiem B48. Ma ponad 400kkm i jest to ich samochód zastępczy, wszystko ok. To jest chyba z partii którą sprzedawała jakaś firma z Dubaju, któryś z jutuberów też pokazywał inny egzemplarz i też ok. Chyba na Autoblogu był o tym artykuł, w jednym egzemplarzu z całej floty wymienili silnik, a poza tym do tych 400 kkm zwykły serwis. Informacji jest ogólnie mało, bo i mało się dzieje. Poza standardowymi sprawami trzeba uważać na uszczelkę podstawy filtra oleju. Zdarza się niewidoczny przeciek powodujący mieszanie się płynu chłodniczego z olejem silnikowym - zatarcie pewne. Zdarzają się uszkodzenia tłoka spowodowane LSPI - jak ktoś ma od nowości należy jeździć na 98. W ogóle to samochód składa się z wielu innych części które też się zużywają lub nagle psują, a w BMW mogą być bardzo kosztowne. Generalnie od serii G jakość bardzo się poprawiła, co widać nawet na tym forum.

Opublikowano
1 godzinę temu, mirkomz napisał(a):

Na YT na kanale BMW Kamienna Góra pokazują takie auto tylko z silnikiem B48. Ma ponad 400kkm i jest to ich samochód zastępczy, wszystko ok. To jest chyba z partii którą sprzedawała jakaś firma z Dubaju, któryś z jutuberów też pokazywał inny egzemplarz i też ok. Chyba na Autoblogu był o tym artykuł, w jednym egzemplarzu z całej floty wymienili silnik, a poza tym do tych 400 kkm zwykły serwis. Informacji jest ogólnie mało, bo i mało się dzieje. Poza standardowymi sprawami trzeba uważać na uszczelkę podstawy filtra oleju. Zdarza się niewidoczny przeciek powodujący mieszanie się płynu chłodniczego z olejem silnikowym - zatarcie pewne. Zdarzają się uszkodzenia tłoka spowodowane LSPI - jak ktoś ma od nowości należy jeździć na 98. W ogóle to samochód składa się z wielu innych części które też się zużywają lub nagle psują, a w BMW mogą być bardzo kosztowne. Generalnie od serii G jakość bardzo się poprawiła, co widać nawet na tym forum.

Bardzo dziękuję za wypowiedź w dyskusji i dużo wynoszące informacje. Trafna uwaga o innych częściach.  Czy wie ktoś może, kiedy w tym modelu należy szykowac się profilaktycznie na regenerację turbo, zakładając że auto jeździło bez tuningu?

Opublikowano

Ale nie ma takiej informacji to zalezy od naprawde wielu czynnikow. To tak jakbys zapytal po ilu latach żony przestaja uprawiac sex !

  • Haha 1
Opublikowano
16 minut temu, saab napisał(a):

Ale nie ma takiej informacji to zalezy od naprawde wielu czynnikow. To tak jakbys zapytal po ilu latach żony przestaja uprawiac sex 

Ubawiłeś mnie z tą żoną 🤣🤣🤣, trafione w punkt. 

Opublikowano

Podstawową zasadą dot. trwałości silnika (każdego) i niektórych jego komponentów w tym turbo jest regularny serwis olejowy! Optymalnie po pierwszych 1500km, a później co rok lub 10-15 tys... Niestety kwestie braku odpowiedniego serwisu olejowego mogą skutkować awariami właśnie po przekroczeniu 100tys.

Opublikowano (edytowane)

Proponuję sprawdzić co ile był olej wymieniany (bo regularnie serwisowany w ASO nie oznacza nic dobrego) regularnie serwisowany w ASO i dodatkowo poza ASO to wtedy zmienia postac rzeczy, mi przykładowo komputer sam zjechał do 15 000 km (jak na trasie był wymieniany olej co 30k to wcale nie wróży to nic dobrego), a wymieniałem przy 1800 km oraz przy około 13 900 km. Z tego co kiedyś czytałem to ten silnik wytrzymuje 400k, ale ważne co ile był olej wymieniany.

Edytowane przez kapibara22
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być serwis tylko w ASO, ale wtedy się przedstawia faktury za dodatkowe, częstsze wymiany oleju. Tak właśnie robię i odkupujący ode mnie auto to doceniają i jak najbardziej akceptują. Jeszcze nie miałem reklamacji 😀

Opublikowano

W tym aucie jest wiele innych kosztownych podzespolow ktore zapsuja sie wczescniej i sa rownie kosztowne. 

Opublikowano
11 godzin temu, kapibara22 napisał(a):

Proponuję sprawdzić co ile był olej wymieniany (bo regularnie serwisowany w ASO nie oznacza nic dobrego) regularnie serwisowany w ASO i dodatkowo poza ASO to wtedy zmienia postac rzeczy, mi przykładowo komputer sam zjechał do 15 000 km (jak na trasie był wymieniany olej co 30k to wcale nie wróży to nic dobrego), a wymieniałem przy 1800 km oraz przy około 13 900 km. Z tego co kiedyś czytałem to ten silnik wytrzymuje 400k, ale ważne co ile był olej wymieniany.

Z historii serwisowej wynika, że interwały były od 12 do max 20 tys km (2 razy tak przeciagneli przez 7 lat), 2 do 3 razy w roku w zależności od przebiegu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.