Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie - wyskakuje mi błąd systemu RPA. Nie mogę zresetować ciśnienia. Nie mam systemu RDC czyli opierającego się na czujnikach w kołach tylko system RPA przez który męczy mnie błąd o awarii systemu RPA. Co może być przyczyną? Koła całe wymieniałem. 

IMG_2995.jpeg

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troche stary temat, ale nie masz problemu z jakims czujnikiem obrotu kola i ogolnie z ESP?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W dniu 14.09.2024 o 19:52, mmw napisał(a):

Troche stary temat, ale nie masz problemu z jakims czujnikiem obrotu kola i ogolnie z ESP?

Właśnie nie ma żadnych błędów a sądzę że by były czy to przerwany kabel, uszkodzony czujnik abs itd. A nic nie ma - sprawdzane komputerami autel, launch i w ISTA. Jeden elektromechanik powiedział że to wygląda jakby się coś zacięło i żebym znalazł speca który zrobi mi flash absu, może to pomóc? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to Ci powiem, ze cuda jakies. Skoro wywala Ci blad na iDrive, a nie ma go w diagnostyce, to bardzo dziwne. Powiedzialbym wrecz ze niemozliwe, bo modul skoro modul ESP raportuje to do HU, to na podstawie czego?

Rozumiem, ze Ci sie to stalo po wymianie kol?

Opublikowano

Już kupiłem z tym błędem auto, z jednego koła uciekało powietrze ale mało i wymieniłem całkiem felgi z oponami. W ista jest tylko błąd 4806D5.

Opublikowano
W dniu 14.10.2024 o 22:05, mmw napisał(a):

No to Ci powiem, ze cuda jakies. Skoro wywala Ci blad na iDrive, a nie ma go w diagnostyce, to bardzo dziwne. Powiedzialbym wrecz ze niemozliwe, bo modul skoro modul ESP raportuje to do HU, to na podstawie czego?

Rozumiem, ze Ci sie to stalo po wymianie kol?

Sorki że odpowiadam po długim czasie

Opublikowano

może być ENET

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tam jest wyraznie napisane, ze gosciu wymienil wszystkie 4 sensory. Ty w ogole nie masz sensorow. Do tego on ma bledy, Ty twierdzisz ze w ogole nie masz. Nie wiem co ma wspolnego Twoj problem z jego.

Opublikowano

Kolega Hedline wspomina o błędzie (nie w pierwszym poście):

3 godziny temu, Hedline napisał(a):

W ista jest tylko błąd 4806D5

W cytowanym temacie mimo, że jest wspomniane o wymianie 4 sensorów (jakich?) to, błąd jest ten sam oraz na zdjęciu jest "Flat Tyre Monitor (RPA) Failure". Temat też sugeruje, ze tam jest RPA

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 22:13, mmw napisał(a):

Ale tam jest wyraznie napisane, ze gosciu wymienil wszystkie 4 sensory. Ty w ogole nie masz sensorow. Do tego on ma bledy, Ty twierdzisz ze w ogole nie masz. Nie wiem co ma wspolnego Twoj problem z jego.

Bo niepotrzebnie wymienił sensory jak ma system RPA który opiera się na czytaniu z czujników ABS a nie sensorów w kołach. Ma ten sam błąd.

Opublikowano
W dniu 23.10.2024 o 00:04, adam111 napisał(a):

Kolega Hedline wspomina o błędzie (nie w pierwszym poście):

W cytowanym temacie mimo, że jest wspomniane o wymianie 4 sensorów (jakich?) to, błąd jest ten sam oraz na zdjęciu jest "Flat Tyre Monitor (RPA) Failure". Temat też sugeruje, ze tam jest RPA

Ogarniasz trochę kodowanie i masz pewność że na pewno mogę użyć ENET? Na forach widzę że ludzie piszą żeby nie kodować i programować przez ICOM.

Opublikowano
W dniu 23.10.2024 o 00:04, adam111 napisał(a):

Kolega Hedline wspomina o błędzie (nie w pierwszym poście):

W cytowanym temacie mimo, że jest wspomniane o wymianie 4 sensorów (jakich?) to, błąd jest ten sam oraz na zdjęciu jest "Flat Tyre Monitor (RPA) Failure". Temat też sugeruje, ze tam jest RPA

Chciałbym mieć jakąkolwiek pewność 😄

Opublikowano
13 godzin temu, Hedline napisał(a):

Ogarniasz trochę kodowanie i masz pewność że na pewno mogę użyć ENET? Na forach widzę że ludzie piszą żeby nie kodować i programować przez ICOM.

Ja używam (nie zawodowo) do kodowania i programowania ENET i nie było z tego powodu żadnych problemów.

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
22 godziny temu, adam111 napisał(a):

Ja używam (nie zawodowo) do kodowania i programowania ENET i nie było z tego powodu żadnych problemów.

Jakiej wersji ISTA-P użyć żeby to zrobić przez ENET w f11 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

uzyj Esys, szybciej I prosciej, szczegolnie ze ista moze wymuszac kodowanie i programowanie wielu ECU

Opublikowano
Godzinę temu, mmw napisał(a):

uzyj Esys, szybciej I prosciej, szczegolnie ze ista moze wymuszac kodowanie i programowanie wielu ECU

Faktycznie masz racje. Zakodowałem esysem i podczas kodowania błąd na chwile znikł i po kodowaniu spowrotem się zaświecił…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musialbys podpiac iste D i zobaczyc jaka dalsza diagnostyke i dzialanie proponuje, jako rozwiazanie problemu.

 

 

Opublikowano
31 minut temu, mmw napisał(a):

Musialbys podpiac iste D i zobaczyc jaka dalsza diagnostyke i dzialanie proponuje, jako rozwiazanie problemu.

 

 

Ista proponuje wymianę DSC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no bo na to wyglada niestety.. ten system opiera sie tylko na dsc wiec nic wiecej nie moze byc winne. Mozesz jeszcze sprobowac wrzucic nowszy soft do ECU I tyle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Hedline napisał(a):

Ista proponuje wymianę DSC

jeżeli nie masz ACC to DSC są "dość tanie", tylko pamiętaj, że LCI miało inne. Możesz też spróbować wymienić samą elektronikę.

Kolejna alternatywa to dołożenie RDC zamiast RPA:)

3 godziny temu, Hedline napisał(a):

Faktycznie masz racje. Zakodowałem esysem i podczas kodowania błąd na chwile znikł i po kodowaniu spowrotem się zaświecił…

Ale w tamtym temacie była sugestia odnośnie programowania (flashowania) a nie kodowania.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
31 minut temu, adam111 napisał(a):

jeżeli nie masz ACC to DSC są "dość tanie", tylko pamiętaj, że LCI miało inne. Możesz też spróbować wymienić samą elektronikę.

Kolejna alternatywa to dołożenie RDC zamiast RPA:)

Ale w tamtym temacie była sugestia odnośnie programowania (flashowania) a nie kodowania.

Napisał „proste kodowanie w istap 

simple coding from ista/p all sorted” czyli chodzi o flashowanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

nie. Kodowanie to kodowanie. Ale patrzac jak ten koles mieszal informacje w tym temacie, to moze nawet nie wiedzial co robi. Dlatego, tak jak pisalem wyżej,  sprobuj wgrac nowsze oprogramowanie i moze sie uda rozwiazac problem. Kodowanie jest tylko zmiana parametrow sterownika. Jezeli wczesniej nic nie bylo robione pod tym katem, to nie widze tu mozliwosci maprawy problemu w ten slosob. 

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.