Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich 

Chciałem zapytać wszystkich posiadaczy BMW z silnikiem  M54 b25 .

Otóż sprawdzając świece zauważyłem że na samym dnie jest olej, świeca jest sucha jak i fajka zapłonowa lecz na fajce na samym początku oczywiście wiadomo też jest olej .

Chciałem się upewnić czy to jest przez to że w tamtym roku dokrecałem świece na oko jak to się mówi czy problem leży gdzieś indziej.

Druga sprawa że najprawdopodobniej obstawiam że mam problem z vanosami bo na biegu jałowym lubi zgasnąć a przy wkręcaniu ponad 3 tyś obrotów czuć takie lekkie przycięcie oraz z przodu obudowy gdzie znajduję się vanos widzę że plastik nie jest dociśnięty do końca oraz minimalnie w jednym punkcie jest przytrzaśnieta uszczelka 

Wybaczcie że jak dla nie których to jest mały problem ale nie mam kogo zapytać ani z kim porozmawiać na ten temat , dodaję również zdjęciaIMG_20240826_131615_275.thumb.jpg.43f42bbd8007609033f8c9144b14abb3.jpgIMG_20240826_131615_275.thumb.jpg.43f42bbd8007609033f8c9144b14abb3.jpgIMG_20240826_131534_131.thumb.jpg.758385b33a30668f4facf963b7938fda.jpg

IMG_20240826_123952_808.jpg

Opublikowano
9 minut temu, Robcio1 napisał(a):

Witam wszystkich 

Chciałem zapytać wszystkich posiadaczy BMW z silnikiem  M54 b25 .

Otóż sprawdzając świece zauważyłem że na samym dnie jest olej, świeca jest sucha jak i fajka zapłonowa lecz na fajce na samym początku oczywiście wiadomo też jest olej .

Chciałem się upewnić czy to jest przez to że w tamtym roku dokrecałem świece na oko jak to się mówi czy problem leży gdzieś indziej.

Druga sprawa że najprawdopodobniej obstawiam że mam problem z vanosami bo na biegu jałowym lubi zgasnąć a przy wkręcaniu ponad 3 tyś obrotów czuć takie lekkie przycięcie oraz z przodu obudowy gdzie znajduję się vanos widzę że plastik nie jest dociśnięty do końca oraz minimalnie w jednym punkcie jest przytrzaśnieta uszczelka 

Wybaczcie że jak dla nie których to jest mały problem ale nie mam kogo zapytać ani z kim porozmawiać na ten temat , dodaję również zdjęciaIMG_20240826_131615_275.thumb.jpg.43f42bbd8007609033f8c9144b14abb3.jpgIMG_20240826_131615_275.thumb.jpg.43f42bbd8007609033f8c9144b14abb3.jpgIMG_20240826_131534_131.thumb.jpg.758385b33a30668f4facf963b7938fda.jpg

IMG_20240826_123952_808.jpg

Ps. Wybaczcie nie chciałem się bardzo rozpisywać ale sam już nie wiem .

Odpala idealnie czy mrozy czy lato odpala bez mrukniecia, silnika pracuje równiutko nawet jak położę monetę w pionie to się nie obali, nie kopci i nie dymi bardzo rzadko znajdę kropkę może max dwie śladu oleju na jezdni ale to bardzo rzadko lecz w kabinie czuć właśnie olej 

Opublikowano

Co do smrodu oleju to przyjrzałbym się czy z pod pokrywy zaworów nie ścieka na wydech - to jedna z częstych przyczyn.

Olej przy świecy też obstawiałbym tą wewnętrzną uszczelkę pod pokrywą co oddziela 3 otwory świec od wałków.

Plus jak widać od przodu, że jest coś z nią nie tak bo przycięta - to już 3 powody żeby się tą uszczelką zainteresować plus sprawdzić czy sama plastikowa pokrywa nie jest zdeformowana. To też częsty przypadek, że ze starości się pokrzywiła i sama wymiana uszczelki nie wystarcza, a trzeba wsadzić nową pokrywę.

Swoją drogą jakbyś się zabierał za regenerację vanosów to i tak tą pokrywę trzeba zdjąc wieć optymalnie byłoby pewnie zrobić to wszystko za jednym zamachem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.