Skocz do zawartości

E39 wahcze przód,chodzi o tulejki sworzni przy zwrotnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam czy te tulejki wymienia sie zawsze razem z wahaczami? czy po jakims czasie one sie wyrabiaja i dochodzi tam do jakiegos luzu na tym polączeniu? Z oryginału nie idzie tego dostac , tylko widziale moze kto ma na allegro po 75złza sztuke 😕 Dziękuje za  pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te tulejki nie są dostępne jako część zamienna. Jak stary wahacz wyjąłeś razem z tulejką to obetnij sworzeń poniżej i wybij z niej to co zostało, a jeszcze lepiej - wyciśnij na prasie. Możesz też poszukać tulejki razem z używanym wahaczem i zrobić to samo jeśli twoja jest pęknięta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez tulejek nie pojeździsz lata wszystko (miałem tak na kilka dni zanim paczka nie przyszła po wymianie). Kiedyś mój mechanior właśnie wywalił wahacze z tulejkami, 2 pękły. Kupiłem na allegro używki i wróciło do normy.
Jak chcesz kupić oryginał to chyba tylko z całą zwrotnicą jako część integralna.

Opublikowano (edytowane)

tulejki na pewno nie miałem pęknietej do nowego wahacza co teraz był montowany,lecz myslalem ze one sie wyrabiaja i powstaje tam luz a one pękają ok.

wymianiałem teraz dolny lewy wahacz , miałem luz na sworzniu(wyszło przy przeglądzie), jest lepiej kierownica zaczeła lepiej odbijać ,lecz nadal trzesie kierownicą przy hamowaniu nawet   z małych predkosci 40-60km/h , tarcze wymienione, piastki też.Możliwe ze od felg tak by trzęsło? WIem tez ze jak jest luz na górnych wahaczach własnie daje takie objawy.Takze wymieniam jeszcze pozostałe 3 wahacze na nowe i ustawiam zbieznosc.Maglownice wymieniałem ,koncowki drazki też.

Edytowane przez sqnix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, sqnix napisał(a):

Z oryginału nie idzie tego dostac

Zrozumiałem, że nie możesz wyjąć tej tulejki ze zdjętego wahacza. Normalnie ona powinna zostać w zwrotnicy przy zastosowaniu odpowiedniego ściągacza, który przytrzyma za kołnierz.

34 minuty temu, sqnix napisał(a):

lecz nadal trzesie kierownicą przy hamowaniu nawet   z małych predkosci 40-60km/h , tarcze wymienione, piastki też.

Zmierz bicie samej piasty, a potem tarczy. Nowe nie znaczy, że nie jest krzywe.

Opublikowano (edytowane)

ja tylko daje czesci , a warsztat wymienia, po wymianie piast i tarcz nic nie trzesło.Po czasie tak sie zaczeło robić , obstawiam pozostałe wahacze lub krzywe przednie felgi

Edytowane przez sqnix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nieprawidłowy montaż lub/i krzywe tarcze już podczas montażu. Bicie pojawia się z czasem, podstawa to pomiar bicia przy montażu, 0,04 mm na nowej tarczy to max żeby nie biło. Piasta max 0,01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym wieku i przy przelocie ponad 200k wymiana łożysk raczej zalecana. W e61 zajechałem tarcze po wymianie w 20 tysi, po kolejnej wymianie z łożyskami ponad 80 zrobione bez problemu, a samo hamowanie po wymianie łożysk na nowych tarczach zupełnie inne odczucia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

po wymianie przednich gornych wahaczy , kierownica przestała sie trząść przy hamowaniu ,zaczeła lekko chodzic i odbijać.temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.