Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim.

W tym roku, podczas porwotu z wakacji, na trasie depnąłem aby wyprzedzić i...czarno!!!!! nie siwo, a czarno!

Podczas wolnej jazdy lekki dymek ale w miarę wzrostu obrotów i mocniejszego przydepnięcia pedału aż obciach.

Dodam, że samochód nie kuleje z mocą, nie szarpie ani na wysokich ani na jałowych obrotach, równomiernie przyspiesza z wyczuwalną ładną mocą, nie zwiększyło się zużycie paliwa, na jałowych nie dymi.....

Gdy robię przygazówkę na postoju, na doróżnych obrotach-nie dymi.

Do tej pory:

1. wymieniłem filtry powietrza i paliwa

2. wymieniłem tzw odmę

3.wymieniłem intercooler-znalazłem pęknięcie.

4. umyłem EGR

Straciłem pomysły, a dymi, że szok. czy macie jakieś logiczne sugestie?

Edytowane przez kamerdyner
Opublikowano
7 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Znajdź dziurę pomiędzy turbo a kolektorem ssącym, wlacznie z kolektorem.

a nie będzie winowajcą EGR? nie twierdzę-pytam

Opublikowano

Miałem kilka razy takie konkretne kopcenie na czarno i za każdym razem winna była rura (pęknięcie) pomiędzy kolektorem ssącym a ic. EGR,ciężko powiedzieć, tego nie przerabiałem. Generalnie jak turbo pompuje i jest gdzieś jest przedmuch to przepływka mierzy co przez nią przeleciało a część z tego poszło gdzieś bokiem ecu silnika o tym niestety nie wie i podlewa adekwatnie do masy powietrza paliwem  no i bogata mieszanka wydobywa się z wydechu w postaci czarnego dymu. No chyba ze ta nowa przeplywka zawyża zmierzoną masę powietrza.

Opublikowano
18 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Miałem kilka razy takie konkretne kopcenie na czarno i za każdym razem winna była rura (pęknięcie) pomiędzy kolektorem ssącym a ic. EGR,ciężko powiedzieć, tego nie przerabiałem. Generalnie jak turbo pompuje i jest gdzieś jest przedmuch to przepływka mierzy co przez nią przeleciało a część z tego poszło gdzieś bokiem ecu silnika o tym niestety nie wie i podlewa adekwatnie do masy powietrza paliwem  no i bogata mieszanka wydobywa się z wydechu w postaci czarnego dymu. No chyba ze ta nowa przeplywka zawyża zmierzoną masę powietrza.

Czy możesz pokazać na schemacie,o której rurze mówisz? Lub live spód maski

Opublikowano
1 godzinę temu, kamerdyner napisał(a):

Czy możesz pokazać na schemacie,o której rurze mówisz? Lub live spód maski

Czy to ten? Od ich do EGR?

Screenshot_2024-08-23-20-30-23-981_com.android.chrome-edit.jpg

Opublikowano

Oba sprawdzone. Szczelne. Jedynie w aluminiowym łączniku obu gumowych rur jest obspaeane gniazdo czujnika. Ale wygląda solidnie.

Jedyne co znalazłem to walnięta spinkę wchodząca na EGR i ona ma lekki luz z lewej strony.

Teraz jadąc że stała prędkością jest stabilnie. Dodając "gazu"wypuści chmurkę czarnego dymu i spokój. Tak jakby puścił bąka 😁

Kiedyś miałem E39 touring. Jeździł na krótkich odcinkach. Nieraz trzeba go było przegnać po trasie żeby się wypierdzial i był spokój ale bywało za nim czarno.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czujnik temp zasysanego powietrza osadzone stabilnie na gwincie z dobrą uszczelką. SPrawne.

Próba dymu pokazała pełną szczelność-ani grama dymu nie wyszedł.

ZOstała turbina i wtryski. egr nowy-sprawny.

problem nadal nie został rozwiązany.......

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie w alumiowej rurze dolotu koło czujnika kabel (czy może wąż) przetarł tą rurę, ale obspawane, kable na trytki i problem był rozwiązany.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nadal dymi przy nagłym przyspieszaniu na całej drodze przyspieszania aż osiągnie jednostajną prędkość.

1. Wymieniony intercoller i całe okablowanie,węże, itp

2. Przepływomierz, EGR

3. Turbina i wtryski po pełnej regeneracji

4. Zespół naprawczy turbiny nowy

5. Silnik po remoncie-gora i dół.

6. A przy przyspieszaniu mam czarno za sobą. Panowie pomocy bo mnie CH..... Strzela

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odpowiem sam sobie 😄 oraz innym co ustaliłem.

1. wtryski były rozpierniczone. Lały jak stara baba---zregenerowane

2. turbina zregenerowana.

3. silnik przeszedł remont bo od wtrysków były nadtopione tłoki.......

4. EGR za przysłowiowe 100 zł z allegro wsadziłem(nowa podróbka)

5. Przepływkę z allegro(podróbkę) za podobne 100 zł wsadziłem.

6. nowe filtry, odmy srodmy i duperele.

i....silnik nadal dymił! szlag mnie mało nie trafił!!!!!!!!!! wywaliłem w ch...kasy, a problem nie ustąpił.

Poczytałem trochę na różnych forach, pooglądałem prawdziwych fachowców (ja jestem od silników ale pojazdów gąsienicowych) i....

1. kupiłem oryginał Przepływkę 

2.wsadziłem po uprzednim umyciu EGR oryginał(mój zdjęty wcześniej jako podejrzany)

różnica w podciśnieniu niezbędnym do otwarcia zamiennika i oryginału była znaczna. oryginał 1,5 bara(pompką podciśnieniową badane), a podróbka  1,0 bara. zdecydowanie za wcześnie

Teraz po wymianie tych dwu elementów nie ma za mną nawet mgiełki! 

a szukania było ponad 8 mcy.

Przynajmniej mam remont silnika, nówkę Intercooler i zasilenie

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, kamerdyner napisał(a):

4. EGR za przysłowiowe 100 zł z allegro wsadziłem(nowa podróbka)

5. Przepływkę z allegro(podróbkę) za podobne 100 zł wsadziłem.

Jak czytałem to już miałem pisać, żeby to wywalić 😄 już lepiej kupić ori używkę niż coś takiego.

spacer.png

Opublikowano

No ja przepływkę kupiłem Bosch EGR-a jeszcze nie ruszałem i powiem szczerze że nawet nie przyszło mi do głowy że będziesz się ratowwał jakimś chińskim badzieewiem które jak większość z nas wie nie zadziała i jest to powtarzane w wielu tematach. 

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się pod temat. Co do egr i jego działania to myślicie, że średnica zastosowanych wężyków podciśnienia ma wpływ na to jak bardzo się otwiera?? Wymieniłem stare podciśnienia (3,5 mm oraz 3.3 mm idący do egr) na sylikonowe o średnicy wewnętrznej 3mm i zastanawiam się czy ma to jakiś negatywny wpływ na egr /klapki. Chyba nie bez powodu fabryczne podciśnienia są różnej średnicy??

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano
3 godziny temu, tomaszj1990 napisał(a):

Podepnę się pod temat. Co do egr i jego działania to myślicie, że średnica zastosowanych wężyków podciśnienia ma wpływ na to jak bardzo się otwiera?? Wymieniłem stare podciśnienia (3,5 mm oraz 3.3 mm idący do egr) na sylikonowe o średnicy wewnętrznej 3mm i zastanawiam się czy ma to jakiś negatywny wpływ na egr /klapki. Chyba nie bez powodu fabryczne podciśnienia są różnej średnicy??

Moim zdaniem ma i to wyjaśnię na przykładzie przekroju przewodów elektrycznych. Spróbuj zasilić płytę indukcyjną przewodem 2,5mmkw i spróbuj uruchomić wszystkie 4 "palniki". 

wszystko ma obliczony przekrój adekwatny do niezbędnych parametrów. W tym przypadku podciśnienie.

Opublikowano
7 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No ja przepływkę kupiłem Bosch EGR-a jeszcze nie ruszałem i powiem szczerze że nawet nie przyszło mi do głowy że będziesz się ratowwał jakimś chińskim badzieewiem które jak większość z nas wie nie zadziała i jest to powtarzane w wielu tematach. 

Stosunkowo małe pieniądze, a szukałem podejrzanych o brak współpracy. Nie sknerstwo , a poszukiwanie przyczyn metodą prób i błędów. 

Delphi nie wskazywał podejrzanych, Wiem, że nie jest dedykowany dla BMW.

dopiero jak łypnął na desce check pojawił się komunikat o zbyt dużym przepływem MAF EGR i już wyciągnąłem z bagażnika EGR pierburg BMW i kupiłem przepływkę bosch

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.