Skocz do zawartości

e60 530d automat dymi na czarno


kamerdyner

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

W tym roku, podczas porwotu z wakacji, na trasie depnąłem aby wyprzedzić i...czarno!!!!! nie siwo, a czarno!

Podczas wolnej jazdy lekki dymek ale w miarę wzrostu obrotów i mocniejszego przydepnięcia pedału aż obciach.

Dodam, że samochód nie kuleje z mocą, nie szarpie ani na wysokich ani na jałowych obrotach, równomiernie przyspiesza z wyczuwalną ładną mocą, nie zwiększyło się zużycie paliwa, na jałowych nie dymi.....

Gdy robię przygazówkę na postoju, na doróżnych obrotach-nie dymi.

Do tej pory:

1. wymieniłem filtry powietrza i paliwa

2. wymieniłem tzw odmę

3.wymieniłem intercooler-znalazłem pęknięcie.

4. umyłem EGR

Straciłem pomysły, a dymi, że szok. czy macie jakieś logiczne sugestie?

Edytowane przez kamerdyner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka razy takie konkretne kopcenie na czarno i za każdym razem winna była rura (pęknięcie) pomiędzy kolektorem ssącym a ic. EGR,ciężko powiedzieć, tego nie przerabiałem. Generalnie jak turbo pompuje i jest gdzieś jest przedmuch to przepływka mierzy co przez nią przeleciało a część z tego poszło gdzieś bokiem ecu silnika o tym niestety nie wie i podlewa adekwatnie do masy powietrza paliwem  no i bogata mieszanka wydobywa się z wydechu w postaci czarnego dymu. No chyba ze ta nowa przeplywka zawyża zmierzoną masę powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Miałem kilka razy takie konkretne kopcenie na czarno i za każdym razem winna była rura (pęknięcie) pomiędzy kolektorem ssącym a ic. EGR,ciężko powiedzieć, tego nie przerabiałem. Generalnie jak turbo pompuje i jest gdzieś jest przedmuch to przepływka mierzy co przez nią przeleciało a część z tego poszło gdzieś bokiem ecu silnika o tym niestety nie wie i podlewa adekwatnie do masy powietrza paliwem  no i bogata mieszanka wydobywa się z wydechu w postaci czarnego dymu. No chyba ze ta nowa przeplywka zawyża zmierzoną masę powietrza.

Czy możesz pokazać na schemacie,o której rurze mówisz? Lub live spód maski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba sprawdzone. Szczelne. Jedynie w aluminiowym łączniku obu gumowych rur jest obspaeane gniazdo czujnika. Ale wygląda solidnie.

Jedyne co znalazłem to walnięta spinkę wchodząca na EGR i ona ma lekki luz z lewej strony.

Teraz jadąc że stała prędkością jest stabilnie. Dodając "gazu"wypuści chmurkę czarnego dymu i spokój. Tak jakby puścił bąka 😁

Kiedyś miałem E39 touring. Jeździł na krótkich odcinkach. Nieraz trzeba go było przegnać po trasie żeby się wypierdzial i był spokój ale bywało za nim czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujnik temp zasysanego powietrza osadzone stabilnie na gwincie z dobrą uszczelką. SPrawne.

Próba dymu pokazała pełną szczelność-ani grama dymu nie wyszedł.

ZOstała turbina i wtryski. egr nowy-sprawny.

problem nadal nie został rozwiązany.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

U mnie w alumiowej rurze dolotu koło czujnika kabel (czy może wąż) przetarł tą rurę, ale obspawane, kable na trytki i problem był rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.