Skocz do zawartości

Wypalanie filtra DPF - silnik B57 ?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

W różnych zaleceniach czytałem, żeby filtr się wypalał w czasie jazdy. trzeba utrzymywać obroty mniej więcej 2500-3000 przez kilkadziesiąt kilometrów. Przyznam się, że jeszcze mi się taka wartość nie przytrafiła. Przy prędkości autostradowej (140km/h) obroty wahają się  między 1500-1700. Kiedy ten filtr się wypala? Czy się wypala? Przecież nie będę specjalnie jechał na autostradę, ustawiał skrzynię w tryb sportowy i manualnie obniżał biegi. Macie jakieś doświadczenia? A może do BMW jest jakaś przystawka, jak "DPF control" dla samochodów grupy VAG, która informuje o aktualnym wypalaniu filtra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle tym się nie przejmuj, wypala się niezauważalnie i w każdych warunkach, nawet w czasie zwykłej jazdy miejskiej w ciągu 10-15 minut. Jeśli w czasie wypalania wyłączysz silnik, dokończy przy następnej jeździe. Monitorować możesz np. Bimmer-tool'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co prawda inny silnik, bo M57, ale kilka godzin w ciągu lat spędziłen na monitorowaniu wypalania DPFa, a kombinacje były różne, od trybu D 80km/s, przez sport, manual i różne obroty - nawet 4000, prędkości 80-140.


Temperatura najszybciej rosła na DPFie przy trybie D i jeździe na tempomacie. Najlepiej jeszcze pod górkę, kiedy wtryski mogły przylać trochę. Zaleźności od prędkości nie zauważyłem, tak samo to szło pry 80 i 140, ważne, żeby jechać ze stałą prędkością i nie z górki.

Oczywiście, wszystkie podzespoły muszą być sprawne, bo jak jest niska temperatura, albo błąd przepustnicy, to nic z tego nie będzie. W tym silniku chyba jeszcze AdBlue dochodzi do równania.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak wypalam programowo dpf (czasem dla świętego spokoju chociaż wcale nie ma potrzeby) to w instrukcji wypalania jest utrzymywanie obrotów 1500-2000 obrotów i prędkości 60-100km/h. Powyżej/poniżej wypalanie nie jest skuteczne - sinik ma zabezpieczenia temperaturowe

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to samochód/silnik? Ostatnie auto jakie miałem gdzie były jakieś zalecenia co do wypalania DPF to było w 2007 roku Volvo z 5cyl. 2.4. I faktycznie przez 180 kkm dwa razy na wyświetlaczu pojawił się komunikat żeby "kontynuować jazdę ze stałą szybkości..." i coś tam jeszcze. Zadziałało, auto jeżdżone głównie w mieście na krótkich dystansach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.