Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, bawarka zaczęła wydawać dziwne dźwięki z okolic wtrysków, cykanie, jednocześnie ciężej odpala, a w inpie pokazuje błąd 63, czujnik położenia wału,  wymieniałem czujnik a dokładniej 3, pierw załozyłem beru - bez zmian, hella-bez zmian, - vdo,siemiens- nadal bez zmian. błąd czujnika wału jak był tak jest. nie mam juz pomysłu co może być nie tak silnik m52b28

Dodam, ze na lpg wgl auto nie jedzie, przerywa, szarpie, a na wolnych obrotach falują prawie do zgaśnięcia.

Wszystkie objawy w jednym czasie sie zrobiły 

 

https://www.youtube.com/shorts/qfAeCtmu2aA

 

 

Opublikowano

A na sterowniku LPG masz błędy? Na benzynie jak się zachowuje? Może nie czujnik a przewód masz uszkodzony

Opublikowano

na lpg brak błedów, ale sterownik lpg widzi inne obroty niz ma auto faktycznie i inpa, tzn inpa i stan obrotomierza sie pokrywa, ale gdy na postoju mam 750 obrotów to sterownik lpg widzie ze jest 1500 i po paru kilometrach po wrzuceniu luzu zaczynają sie kangury 

 

Na benzynie jako tako jedzie, nie szarpie jak na lpg, ale muł straszny jakby miał z 90KM 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zerknij izolację czujnika wału przy wtyczce, często się rozpatrywała i był problem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz czujnik z przodu to z góry bez ściągania kolektora, jak czujnik w bloku to od spodu.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Masz źle skonfigurowany sterownik gazu lub się wysypał, obroty muszą się pokrywać, pewnie zła ilość cewek wybrana. Skoro obroty na liczniku są prawidłowe ja bym się przyglądną czujnikowi wałka. Odepnij go jak będzie bez zmian to masz winowajcę. Przez ten czujnik właśnie tak wtryski klepią.

Masz zdjęcie z opisem tego błędu 63?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
59 minut temu, piotr520 napisał(a):

Jak masz czujnik z przodu to z góry bez ściągania kolektora, jak czujnik w bloku to od spodu.

czujnik z przodu ale przewód jest pod kolektorem wpinamy 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli pojedynczy vanos, zostaniesz się do wtyczek bez ściągania kolektora. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Masz źle skonfigurowany sterownik gazu lub się wysypał, obroty muszą się pokrywać, pewnie zła ilość cewek wybrana. Skoro obroty na liczniku są prawidłowe ja bym się przyglądną czujnikowi wałka. Odepnij go jak będzie bez zmian to masz winowajcę. Przez ten czujnik właśnie tak wtryski klepią.

Masz zdjęcie z opisem tego błędu 63?

sorki błąd 65 - Nockenwellen - Gaber 

Opublikowano
16 minut temu, piotr520 napisał(a):

Czyli pojedynczy vanos, zostaniesz się do wtyczek bez ściągania kolektora. 

pod gumką we wtyczce będzie widac czy sa stopione czy raczej gdzeis dalej na wiązce sa przypadki ze sie psuje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

65 to właśnie wałek rozrządu a nie wał.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pod gumką sprawdź dla czujnika wału i walka bo w tych silnikach wyszły słabe wiązki, w żadnych innych tego problemu nie ma. Po prostu rozlatuje się izolacja.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

odpiąłem wtyczke od czunjika walu i już nie odpalił, podpiąłem ją i odpiąłem od wałka, auto odpaliło ale nic sie nie zmienilo. Macie racje to wina czujnika wałka, zgubiło mnie to, że 3 lata z rzędu po 10-14 miesiac padał czujnik wału siemensa i leciał na reklamacje,  objawy były bardzo podobne dlatego pierwsza myśl, ze to 4 rok i znow ta sama usterka. Zamawiam czujnik wałka i dam znać czy problem z nikł 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten czujnik to tylko oryginał, sprawdź izolacje na przewodach pod gumką przy wtyczce, kruszy się i kabelki zawierają.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Ten czujnik to tylko oryginał, sprawdź izolacje na przewodach pod gumką przy wtyczce, kruszy się i kabelki zawierają.

U mnie padł ten czujnik, zaczął przeciekać przez niego olej, nie na oringu tylko cały zaczął przeciekać i łapał błędy co jakiś czas. Czytając komentarze że tylko oryginał i zamiennik za ok 200 nie działa, poszedłem po bandzie i kupiłem kamoka za ok. 50. Żadnej różnicy do oryginału nie widzę, w jeździe i danych  z obd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No patrz a ja kupiłem Valeo za 200 i raz było ok a innym razem długo kręcił przed odpaleniem i nie miał mocy. Wystarczyło zgasić, odpalić ponownie i było ok. Finalnie kupiłem używany czujnik ze strony wydechowej dolutowałem kabelki i już chyba 3 lata na nim jeżdżę. Za czujnik zapłaciłem ok 30zł. Jakby co:

https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/206488-m52tu-m54-jak-zrobić-czujnik-wałka-dolotowego-z-wydechowego/#comment-2265274

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś miałem we39 problem z czujnikiem wałka wydechowego 3 wymieniłem, elektrycy samochodowi 2 tygodnie walczyli, nawet pożyczyłęm drugą wiązkę od kolegi z forum, żeby sprawdzić gdzie kable idą, puściłem kable bezpośednio do sterownika - nic nie rozwiązywało problemu.

Co się okazało - blaszki na wtyczce się podgięły od zdejmowania i nie łączyły. Wystarczyło śrubokrętem je podgiąć i problem zniknął.

Nie mówię, że w tym przypadku, ale ogólnie, żeby o tym też pamiętać i sobie nerwów oszczędzić 😄

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.