Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam bmw e90 n43 143km, chciałbym się podzielić przeżyciami z silniczkiem jak ktoś będzie miał podobny problem to może znajdzie rozwiązanie, od początku posiadania auto telepało na ciepłym, wymieniłem czujniki położenia wałków rozrządów, komplet świec, kupiłem aplikacje na telefon do wstępnej diagnostyki, błędy padniętego noxa, oraz wyrównania pracy cylindra numer 3, oraz błąd vanosu, vanos wyczyściłem bo przebieg około 120tyś to z tego co wyczytałem to mniej więcej co tyle kilometrów trzeba czyścić, wymieniłem na nowego noxa, bledy nie wróciły od vanosow i noxa jedynie sporadycznie błąd 30ea zasiarczenie, monitorowałem korekty wtryskiwaczy w aplikacji 3 wtrysk korekta +0.60, było czuć benzynę w olej, czarny wydech, raz na jakiś czas długo kręcił silnik zanim odpalił, wtryski wymienione komplet na nowe z indexem 11, wymiana banalna, wtryski dosyć lekko wyszły, można pomóc sobie drutem z wyciągnięciem, przewody paliwowe przedmuchane, złożone, kabel kdcan ista zainstalowana, wtryski zakodowane adaptacje zrobione, przy kodowaniu numery które się wpisało różnią się od tych co komputer zapisze, ale to chyba standard, ładnie odpaliło podczas jazdy próbnej cewka poszła, chodził na 3 cylindry, cewka wymieniona, auto dobrze chodzi, korekty cały czas około 0 żadnego telepania, teraz pojeździłem parę dni i wyskoczył błąd 30ea zasiarczony katalizator, poziom zasiarczenia aplikacja pokazuje 600mg, czy to możliwe że przy takim małym zasiarczeniu, żeby już pokazywało że zasiarczony, ale przy nowym noxie zaczęło od nowa liczyć nawet po adaptacji, od 2msc auto jazda miejska przeważnie, czy wystarczy tylko pojechać na autostradę wypalić?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aleś wdupcył pieniędzy. A wcale nie trzeba było aż tyle.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ps: noxem potrafi paść też moment jak zaniedbasz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
W dniu 20.08.2024 o 18:04, tomek9210 napisał(a):

Polecam NOXEM zamiast oryginalnych czujników NOX. Poczytaj bimmerprofs.

kupię jak zwykły nox padnie chociaż przypuszczam że lejące wtryskiwacze mają wpływ na żywotność to może ten pochodzi chwilę zanim kupię noxem

Opublikowano

No niestety, ale dopiero zaznajamiam się z tym silnikiem i próbuje doprowadzić go do ładu, te czujniki położenia wałków nie potrzebnie zmieniałem, nox zamiast noxem no i miałem dylemat z tymi wtryskiwaczami, jedni piszą że zmieniać komplet drudzy że nie ma przeciwwskazań do wymiany jednego, ale wolałem komplet 11 wstawić, a jak ma się sprawa rozrządu w tym silniku? Około 40-50k kilometrów temu był zmieniany, a słyszę od czasu do czasu  przez ułamek sekundy po odpaleniu grzechot przypuszczam że rozrządu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co to za grzechot, rozrząd jak tak na świeżo wymieniony i masz pewność, że jest zrobiony dobrze to nie ma co kombinować 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Będę obserwował, dziś na przykład nie usłyszałem nic niepokojącego przy odpalaniu, może poprostu już przewrażliwiony po tych perypetiach, póki co żadnych błędów, teraz jeszcze wybiorę się w trasę wypalić siarkę, wydech trochę okopcony, liczę że jak przegoni się autko to nalotu nie będzie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.