Skocz do zawartości

330i - start/stop niedostępny, silnik nigdy się nie wyłącza


Arrchi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem G20 330i z wyposażeniem SA080 - 80 Ah AGM Battery i dodatkową baterią pod maską. Wnioskuję więc, że to jest wersja mild-hybrid (poprawcie jeśli się mylę).

Mam problem, który być może wiele osób by ucieszył:) Mianowicie, system start/stop nigdy mi się nie włącza, tzn silnik nigdy nie wyłącza się na postojach, zawsze pojawia się jedynie przekreślone logo Start/stop na wyświetlaczu.

Podobnie jest z trybem żeglowania - na ekranie "przepływ energii" widzę, że akumulator się ładuje, ale nigdy nie widziałem tam informacji, że silnik jest wyłączony.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Auto to przed-lift, ma przycisk do wyłączania systemu start/stop.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się.

330i do tej pory nie miało MH. Teraz się to zmienia, ale nie wiem czy na rynku europejskim.

Bateria pod maską powinna być 12V. Zależnie od rynku i wyposażenia auta są wyposażane w ten dodatkowy akumulator.

 

A co do problemu ze start/stop - zapewne jak przy każdej usterce elektroniki, trzeba zacząć od diagnostyki komputerowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie jest właściwie przeznaczenie tej dodatkowej baterii i jak rozumieć w takim razie ekran "przepływ energii"?

Co do mild hybrid to zasugerowałem się innym tematem na tym forum, gdzie było info, że właśnie SA080 oznacza MH (dokładnie tutaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy, czy używany samochód? Jak używany to pewnie akumulator już nie jest naładowany, albo się nie chce ładować poprawnie, albo korzystasz z funkcji, które go nadmiernie rozładowują, a brak sensownych tras uniemożliwia jego poprawne naładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Arrchi napisał(a):

To jakie jest właściwie przeznaczenie tej dodatkowej baterii i jak rozumieć w takim razie ekran "przepływ energii"?

Co do mild hybrid to zasugerowałem się innym tematem na tym forum, gdzie było info, że właśnie SA080 oznacza MH (dokładnie tutaj).

Mild Hybrid korzysta z baterii 48V, też Li-ion - która jest zamontowana w tym samym miejscu.

Twój akumulator Li-ion pod maską powinien być 12V.

 

attachment.php?attachmentid=2312616&stc=1&d=1589660068

Edytowane przez komoornik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedzi.

Naładowałem porządnie akumulator, ale nic to nie zmieniło, start stop nie włącza się, tzn dalej na każdym postoju widzę przekreśloną ikonę. Czy coś jeszcze można sprawdzić, oprócz ewentualnego podłączenia pod bimmerlink w poszukiwaniu jakiegoś błędu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczeń z BWW z napędem hybrydowym. Mam doświadczenia z E90, N43. Miałem niedziałający start stop - ładowanie akumulatora nic nie zmieniało. Dopiero wymiana na nowy ( z rejestracją w sterowniku tej wymiany) rozwiązała problem definitywnie. W INPA można odczytać dwa ważne parametry które okazują kondycję akumulatora -SOH ( state of health) i SOC ( state of capacity). Wydaje się więc , że jesli kondycja akumulatora jest słaba wtedy sterownik „ oszczędza” akumulator i nie wyłącza silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 4.09.2024 o 11:19, Arrchi napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi.

Naładowałem porządnie akumulator, ale nic to nie zmieniło, start stop nie włącza się, tzn dalej na każdym postoju widzę przekreśloną ikonę. Czy coś jeszcze można sprawdzić, oprócz ewentualnego podłączenia pod bimmerlink w poszukiwaniu jakiegoś błędu?

 

Nie BimmerLink a ISTA.


Po pierwsze, wątpie byś miał MH - podaj VIN, sprawdzimy. 

Po drugie, to że nie gaśnie silnik może mieć wiele innych powodów, od trwającego wypalania filtra, od nieuzyskanej temperatury w kabinie pasażerskiej, a nawet pojedyńczego błedu w historii DME lub innego modułu.

Oczywiście podmiana akumulatora/zmiana czy po prostu jego słaby stan (nie spotalem sie aby jakis aku po 2019 roku bylo trzeba juz wymienic bo byl slaby) tez mogla wplynac zle na odczytywane parametry i dalsze sterowanie.

 

Takze:
1. VIN

2. ISTA

 

Dodatkowy akumulator moze byc zalezny od wyposazenia, nie koniecznie od MH

MH ma w wyposazeniu kod 01CE - System Rekuperacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam z informacją, może to będzie przydatne dla innych osób które mają taką samą sytuację.

Otóż, przy okazji serwisu olejowego i wymiany filtrów zostały wymienione też świece i problem się rozwiązał, start stop włącza się jak należy. Teraz mogę w spokoju go wyłączyć ręcznie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.