Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Już dłuższy czas staram się rozwiązać problem przy wibracjach w przedziale 30-40 km/h przy przyśpieszaniu. Im mocniej depnę tym są większe. po przekroczeniu tej prędkości problem ustaje. Wymieniłem przednie półosie, bo i tak przeguby były rozwalone. Nowe oryginalne poduszki pod silnikiem i skrzynią. Wymieniłem podporę walu plus tłumik drgać na wale. Ogólnie wał poza tym wygląda ok. Tylne półosie sprawdzone. Na próbę odłączyłem Xdrive, nic się nie zmienia.

Nauczyłem się z tym jeździć ale problem mocno mnie irytuje. Może macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Opublikowano
16 minut temu, Detyll napisał(a):

Witam.

Już dłuższy czas staram się rozwiązać problem przy wibracjach w przedziale 30-40 km/h przy przyśpieszaniu. Im mocniej depnę tym są większe. po przekroczeniu tej prędkości problem ustaje. Wymieniłem przednie półosie, bo i tak przeguby były rozwalone. Nowe oryginalne poduszki pod silnikiem i skrzynią. Wymieniłem podporę walu plus tłumik drgać na wale. Ogólnie wał poza tym wygląda ok. Tylne półosie sprawdzone. Na próbę odłączyłem Xdrive, nic się nie zmienia.

Nauczyłem się z tym jeździć ale problem mocno mnie irytuje. Może macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Oba przeguby kardana na tylnym wale OK? U mnie też na początku były wibracje w podanym przez Ciebie przedziale prędkości, potem hałas zaczął się pojawiać także przy większych prędkościach. Powodem był zablokowany (w jednej płaszczyxnie) przegub kardana na wale przy dyferencjale. Wymiana wału i wibracje zniknęły.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
9 minut temu, Detyll napisał(a):

image.png.faa80d21a8b341eed7ecbd9e813f8ce7.png

O ten przegub ci chodzi?

U Ciebie w 3.0D wał wygląda nieco inaczej, niż u mnie w 2.0D. Ten przegub ze zdjecia też bym sprawdził, natomiast przyjrzałbym się dokładnie przegubowi kardana, który u Ciebie jest zqaraz za podporą wału (element przykręcony śrubami nr 10 z poniższego linku):

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PD71-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30sd&diagId=26_0213

Przegub powinien pracowac swobodnie w obu płaszczyznach. U mnie kardan był zablokowany w jednej płaszczyźnie, co powodowało w przedziale 30-40 km/h (1500-2000 rpm na 3 biegu) wibracje przeoszące się na cała karoserię.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Nie dam ręki obciąć ale przy wymianie podpory mieli sprawdzić krzyżaki, więc myślę że są w porządku. Pozostał do sprawdzenia przegub przy dyfrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.