Skocz do zawartości

[E87] N43B16A - prośba o ocenę stanu technicznego silnika


usulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Około 2 lat temu zakupiłem jedyneczkę z silnikiem N43B16A o mocy 122 koni z 2008 roku. 

Kupiona przy 89k km aktualnie na blacie około 115k km.

Z tego co wiem, jedyne co to przy przebiegu około 40k km autko było na aukcji serwisowej wymiany cewek.

Za swojej kadencji wymieniłem komplet świec i cewek oraz pełen rozrząd z uwzględnieniem oczyszczenia smoka olejowego z resztek popękanego napinacza łańcucha. Do tego zawieszenie i parę innych głupotek. 

Od kupna auta mam problem z tymi 2 blędami NOX. Z tego co wiem... Nic nie wiem, jedni twierdzą, że to tylko jakaś grzałka w sondzie (podgrzewanie), jednak niepokojący jest stan 0,0 mg siarki. Jest to raczej niemożliwe? Ciekawy jestem czy można z tymi 2 błędami tak jeździć, głównie auto pracuje w 2 trybie podczas jazdy. 

Korekty wtryskiwaczy prezentują się również dziwnie, niby nie duże te wachania ale jednak. Co realnie to oznacza? Bliski koniec czy w normie i nie ma się co o to martwić?

Chciałbym się dowiedzieć jak Wy jako eksperci to widzicie? Jest sens trzymać to autko czy myśleć nad sprzedażą? Naprawdę jest zadbana i w dobrym stanie tylko boje się, że w najbliższym czasie przyjdzie moment na wymianę, nie tanich wtryskiwaczy.

Wiadome jest, że wtryski padają ale tak realnie mam się czego obawiać w moim aucie w najbliższym czasie? Aktualnie z autem nie mam żadnych problemów. 

W załącznikach są błędy NOX, korekty wtryskiwaczy oraz to co mi pokazuje na temat zasiarczenia. 

Proszę o szczerą opinię :D 

Dziękuję za góry za pomoc.

Pozdrawiam ;) 

nox1.jpg

live1.jpg

nox2.jpg

Korekty1.jpg

Korekty2.jpg

Korekty3.jpg

Korekty4.jpg

korekty5.jpg

korekty6.jpg

bledy.jpg

Edytowane przez usulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zostaw  pomysł wymiany wtryskiwaczy. Masz błędy Nox, które powodują że nie włącza się tryb uwarstwiony, w którym odbywa się część adaptacji wtryskiwaczy. Kup Noxem ( bimmerprofs). Drugi problem to błąd 2F11. Tu chodzi o żaluzje górna przed chłodnicą. Często się zdarza, że żaluzje otwierają się i zamykają a nie jest właściwie przekazywana informacją o ich położeniu. Błąd wygląda niewinnie natomiast niestety powoduje że część adaptacji jest paraliżowana. 
Ps

jesli chcesz walczyć z tym silnikiem „ jak równy z równym „ - polecam INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.