Skocz do zawartości

E39 3.0D - Dziwne szarpanie i kopcenie na niebiesko przy obr 1500-2000


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zwracam się z pytaniem, ponieważ sam nie jestem w stanie zrozumieć przyczyny problemu. Silnik m57d30 184hp Otóż: 

Samochód odpala dobrze, czy zimny czy ciepły. Utrzymuje równo wolne obroty, nie szarpie nie przerywa. 

Na zimnym: 

Jeśli dodam gazu w okolice 1500-2000 obrotów silnik szarpie, wydaje się jakby wtedy palił na 5 z 6 cylindrów, dodatkowo w momencie szarpania zaczyna dymić na niebiesko w całkiem sporych ilościach. Kopcenie normuje się na wolnych obrotach, lub po przekroczeniu 2000 obrotów - wtedy w ogóle nie kopci niebieskim dymem. 

Jeśli spuszczę nogę z gazu to przez ok 3-4 sek. chodzi jakby na 5 cylindrów, po czym normuje się i chodzi prawidłowo. 

Podczas jazdy auto szarpie ( wpada w duże wibracje w obrotach między 1500-2000), przekorczenie tych obrotów powoduje, że samochód przestaje szarpać do momentu aż znowu nie wpadnie w te obroty.

Na ciepłym: 

Utrzymuje zawsze równe wolne obroty biegu jałowego, nie szarpie, nie przerywa. 

Jeśli dodam gazu w okolice 1500-2000 obrotów silnik szarpie, wydaje się jakby wtedy palił na 5 z 6 cylindrów, jednak jest dużo mniej odczuwalne, niż na zimnym silniku. Kopcenie również pojawia się w momencie szarpania, jednak jest wyraźnie mniejsze. Powiedzieć można, że im cieplejszy, tym te drgania nie są tak odczuwalne, ALE WYSTĘPUJĄ - Widać to przy otwartej masce patrząc na silnik, że rzuca nim. 

Wibracje podczas jazdy są dużo mniejsze i nie powodują wypadania plomb z zębów, autem jeździ się wtedy względnie przyjemnie. 

Samochód nie ma problemów z odpalaniem, utrzymaniem obrotów, czy z mocą - jest naprawdę silne. 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trzeba zacząć od diagnostyki, czyli błędy, korekty wtrysków, ciśnienie paliwa wstępne, ciśnienie CR i powietrza aktualne i oczekiwane na postoju i pod obciążeniem. EGR - czy fizycznie odcięty, jeśli nie to czy nie jest otwarty cały czas. To na początek.

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie ocena korekcji na cylindrach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
18 godzin temu, Fuser napisał(a):

Trzeba zacząć od diagnostyki, czyli błędy, korekty wtrysków, ciśnienie paliwa wstępne, ciśnienie CR i powietrza aktualne i oczekiwane na postoju i pod obciążeniem. EGR - czy fizycznie odcięty, jeśli nie to czy nie jest otwarty cały czas. To na początek.

Korekty  ciepłego silnika nie przekraczają +/- 1.00.  poza 6-stym cylindrem, na którym korekty są w przedziale +1.00 do +1.80. 

Ciśnienie paliwa wstępne 3.80

Ciśnienie na szynie CR skacze w przedziale 285bar - 315 bar. 

EGR odłączony oraz szczelnie zamkniety

Sprawdziłem działanie silnika na innej przepływce, jak i z odłączoną - bez zmian.

Odma sprawdzona, membrana szczelna, filtrek drożny. 

Po odpięciu rury prowadzącej odmę do dolotu auto nadal szarpie i kopci na niebiesko. 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź korekty rano na zimnym, aczkolwiek według mnie wyglądają całkiem dobrze i raczej nie tutaj jest problem.

Godzinę temu, moveri napisał(a):

Ciśnienie paliwa wstępne 3.80

Ciśnienie na szynie CR skacze w przedziale 285bar - 315 bar. 

Sprawdź pod obciążeniem podczas przyspieszania, 2 lub 3 bieg co się dzieje z tymi wartościami (wstępne i CR) w momencie gdy szarpie, INPA Analog1. Tak samo pod obciążeniem ciśnienie doładowania, zakładka Analog2, nagraj pulpit podczas pomiarów.

Godzinę temu, moveri napisał(a):

Sprawdziłem działanie silnika na innej przepływce, jak i z odłączoną - bez zmian.

Nie ma znaczenia. Przy odciętym EGR przepływka i tak zawyża pomiar więc nawet przy zużytej zmierzone wartości będą się zbliżać do oczekiwanych. 

Zakładam, że wężyki podciśnienia masz wymienione. Dziwi mnie dlaczego dymi na niebiesko, a nie na czarno. Jakieś błędy oprócz EGR ?

Edytowane przez Fuser
Opublikowano

Wracając do tematu, zrobiłem próbę przelewową, okazuje się że wtrysk nr. 1 bardzo dużo przelewa. W ciągu 1min do menzurek z 5 pozostałych wtrysków nalało ok 9-10ml, do 6-stej 24ml ( strzykawka się skończyła 😅)

Myślę że tutaj może leżeć problem szarpania, pozostaje póki co problem spalania oleju, podczas gdy silnik szarpie. Może po prostu słupek się kończy? Zużyte pierścienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 13.08.2024 o 09:14, moveri napisał(a):

Korekty  ciepłego silnika nie przekraczają +/- 1.00.  poza 6-stym cylindrem, na którym korekty są w przedziale +1.00 do +1.80. 

Skoro na zimnym jest to bardziej odczuwalne to zapewne 3 z przodu jest, więc do weryfikacji. Sprawdź to również podczas jazdy, pod obciążeniem. Najlepiej pod górkę, wysoki bieg i obroty w przedziale 1200-1500 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.