Skocz do zawartości

Jaki olej BMW LL-12FE czy BMW LL-04


peli_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym zmienić olej 3.0d 265KM poza serwisem lecz mam pytanie, wiem już że był zalany 0W30 lecz nie wiem jakiej specyfikacji, mam dostępny BMW LL-12FE i nie wiem czy mogę go wlać czy jednak kupić BMW LL-04?

Edytowane przez peli_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, peli_1 napisał(a):

Niestety w instrukcji nie ma podanej informacji, są podane 2lub3 normy lepkości tylko jako dolewka oleju a nie wymiana. 

Wg mnie, masz w instrukcji napisane, że możesz używać olejów spełniających specyfikację LL-12FE ewentualnie 22FE++, nie LL-04

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, peli_1 napisał(a):

Niestety w instrukcji nie ma podanej informacji, są podane 2lub3 normy lepkości tylko jako dolewka oleju a nie wymiana. 

To znaczy że taki sa olej trzeba wymienić nie wlewasz na wymianę innego oleju niż później dolewasz tylko taki sam. 

A to z manuala kolegi @Kruk

Screenshot_20240806-223819_AdobeAcrobat.thumb.jpg.e2010ce33ae47ca806ae6148bb97ea80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyceniając usługę w ASO zapytałem serwisanta co zalewają do tego silnika (B57). Inchcape w Warszawie powiedziało LL04, a Bawaria LL12FE, przy czym pytając tych drugich o LL04, o którym wspomniało Inchcape, powiedzieli, że można stosować zamiennie 🥲 Jestem umówiony na wymianę na przyszły tydzień i zapewne skończy się na LL12FE, natomiast jak widać zdarza się, że serwisy same nie wiedzą co jest najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z teorią, że dopóki jest dostępny LL04 to trzeba lać LL04, bo kolejne normy to jakieś wymysły ekologów i gorsze parametry. W dwóch ASO, w których robiłem wymianę leją cały czas LL04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Leon napisał(a):

Spotkałem się z teorią, że dopóki jest dostępny LL04 to trzeba lać LL04, bo kolejne normy to jakieś wymysły ekologów i gorsze parametry. W dwóch ASO, w których robiłem wymianę leją cały czas LL04.

Ja zaś z teoria, że lać to co fabryka lała 🤷🏻‍♂️ i bądź tu człowieku mądry..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie najlepszy jest 0W-30 z normą LL-04. 5W-30 jest tańszy i ma gorsze paranetry przy starcie w niskiej temperaturze. Te z normami FE są nastawione na zminimalizowanie oporów i maksymalną oszczędność paliwa kosztem wytrzymałości filmu olejowego przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Wg mnie, masz w instrukcji napisane, że możesz używać olejów spełniających specyfikację LL-12FE ewentualnie 22FE++, nie LL-04

A ja skoryguję moją powyższą wypowiedź - złą specyfikację podałem (bo dla benzyn). Diesel: LL-12FE lub LL-17FE+

Natomiast do siebie wleję Motul 8100 0W-30 (w wersji zgodnej z LL-12FE) - w ramach wymiany pośredniej między tymi w pakiecie service inclusive

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, buster12 napisał(a):

A ja wyceniając usługę w ASO zapytałem serwisanta co zalewają do tego silnika (B57). Inchcape w Warszawie powiedziało LL04, a Bawaria LL12FE,  🥲 

Taka ciekawostka poniżej, ale wczoraj widziałem też castrola z normą 04 i 12 na etykiecie.Screenshot_20240807-211434_Chrome.thumb.jpg.44d4caed52dd0089b2bf0c54e8701d48.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

A ja skoryguję moją powyższą wypowiedź - złą specyfikację podałem (bo dla benzyn). Diesel: LL-12FE lub LL-17FE+

Natomiast do siebie wleję Motul 8100 0W-30 (w wersji zgodnej z LL-12FE) - w ramach wymiany pośredniej między tymi w pakiecie service inclusive

A mogłbyś uzasadnić dlaczego taki wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

  

8 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

wczoraj widziałem też castrola z normą 04 i 12 na etykiecie.

Screenshot_20240807-211434_Chrome.thumb.jpg.44d4caed52dd0089b2bf0c54e8701d48.jpg

 

Gdzie to 12fe?

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2024 o 22:26, Michael1916 napisał(a):

A mogłbyś uzasadnić dlaczego taki wybór?

Z racji wiary, że ma w sobie choć odrobinę tego, co Motul 300v do zastosowań sportowych... Ale może moja wiara jest naiwna

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Z racji wiary, że ma w sobie choć odrobinę tego, co Motul 300v do zastosowań sportowych... Ale może moja wiara jest naiwna

 

Ale zdajesz sobie sprawę, że Motul v300 wymienia się co dwa track day’e, mniej więcej 300-400km torowych. Bardzo szybko się degeneruje pod obciążeniem. 

Edytowane przez Godlike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, dlatego nie wleję 300v, tylko zastanawiam się nad 8100. Jak pisałem wyżej, liczę po prostu, że Motul w swoich olejach ma ciut więcej technologii, która zadba o mój silnik
 

Natomiast... skoro zakupiłem z samochodem pakiet serwisowy, w którym wliczone są wymiany oleju, to muszę jeszcze przemyśleć, czy używanie różnych olejów ma jakieś negatywne konsekwencje. Bo na zmianę będzie coś, co wybiorę sam, a potem coś lane z puszki przez dilera w ramach pakietu. Jeśli oba są pełnymi syntetykami (wybrany przeze mnie taki będzie, a co leje diler, to tylko diler wie), to chyba nie ma strachu?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

tak tak, dlatego nie wleję 300v, tylko zastanawiam się nad 8100. Jak pisałem wyżej, liczę po prostu, że Motul w swoich olejach ma ciut więcej technologii, która zadba o mój silnik
 

Natomiast... skoro zakupiłem z samochodem pakiet serwisowy, w którym wliczone są wymiany oleju, to muszę jeszcze przemyśleć, czy używanie różnych olejów ma jakieś negatywne konsekwencje. Bo na zmianę będzie coś, co wybiorę sam, a potem coś lane z puszki przez dilera w ramach pakietu. Jeśli oba są pełnymi syntetykami (wybrany przeze mnie taki będzie, a co leje diler, to tylko diler wie), to chyba nie ma strachu?

Motul X-clean to niezły olej do aut daily, ja do auta na tor używam Liqui Moly Synthoil high tech, to 100% syntetyk, bez żadnej bazy mineralnej, lub Millers CFS NT+. W przeciwieństwie do Motula v300 nadają się również do daily. 
 

jeśli macie zamiar sami dostarczać oleje do wymiany, dajcie sobie spokój z tym całym marketowym chłamem jak np. Castrol… to wszystko pseudo syntetyki na bazie mineralnej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko dla pewności dopytam - BMW nie ma z tym problemu, że w trakcie trwania gwarancji wlewam olej inny niż obrandowany logo BMW? Istotne dla nich są właściwości (0w-30 LL-12FE)?

Jeśli tak, to raczej też zdecyduję się na coś innego niż beczka..

 

I drugie - ktoś może podesłać gdzie najlepiej kupić filtr oleju do wersji 30d? Nie wiem czy one wszystkie są takie same dla G05 niezależnie od tego czy jest to diesel czy benzyna, 2.0 czy 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, buster12 napisał(a):

To ja tylko dla pewności dopytam - BMW nie ma z tym problemu, że w trakcie trwania gwarancji wlewam olej inny niż obrandowany logo BMW? Istotne dla nich są właściwości (0w-30 LL-12FE)?

Jeśli tak, to raczej też zdecyduję się na coś innego niż beczka..

 

I drugie - ktoś może podesłać gdzie najlepiej kupić filtr oleju do wersji 30d? Nie wiem czy one wszystkie są takie same dla G05 niezależnie od tego czy jest to diesel czy benzyna, 2.0 czy 3.0?

To samo pytanie sobie zadaję i zakładam, że nie mogą mieć zastrzeżeń, jeśli wleje się olej spełniający ich specyfikację (u mnie LL-12FE)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że jednak mogą mieć. Tzn. jeśli wymianę zrobisz gdzieś indziej, to fizycznie nie będą w stanie sprawdzić, bo raczej badań nie zlecą. Mówię o sytuacji, jak coś się wydarzy. Ale jeśli wymianę w ASO zrobisz, ale na swoich częściach (i tu nie oryginalny przywieziesz), to myślę że mogą odnotować i później bruździć. Jeśli w ogóle zrobią. Ja po prostu kupiłem oryginał w butelkach i przywiozłem, więc z beczki nie lali. Ten oryginał, to zdaję się Shell. Wychodzę z założenia, że są lepsze, ale jeśli wymianę robisz rozsądnie, nie co 30tys jak zaleca BWM, to aż tak silnik nie odczuje na niekorzyść. Bez przesady. Jak mi się skończy gwarancja, to przejdę pewnie na Millersa.

Wiesz jak jest, zawsze jak jest dobrze, to jest, nie ma tematu. Ale jak coś nie jest, to nagle się pojawia 100 tematów i pretekstów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.