Skocz do zawartości

Montaż oryginalnego haka holowniczego elektrycznego na BMW X5 e70


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, może ktoś kojarzy w temacie montażu elektrycznego haka holowniczego na BMW X5 e70, a głównie to dotyczy elektryki. Kupiłem hak, i dwa sterowniki, kable obcięte pod zero, żadnych zdjęć i wideo nie ma. Możliwie że ktoś ma jakieś zdjęcia, czy schemat instalacji elektrycznej, będzie wdzięczny. Jak uda mi coś zrobić, to chętnie podzielę się informacją. Dziękuję.

Opublikowano

Dziękuję bardzo,za odpowiedź to chyba najlepsza pomoc jaką mógł dostać. Jak uda się ogarnąć to odpisze.

Opublikowano

Dzień dobry. Mam jeszcze jedno pytanie, (tak jak elektryk ze mnie pośredni ) z gniazdka haka idzie osobno wiązka kabli, jeden czerwony i 5 branżowych gdzie na schemacie to połączenie, czy na to jest jakiś inny schemat? 

Dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

Z opisu to mi wyglada na jakąś dokładaną wiązkę, 5 brązowych to 5 niezależnych mas, tylko po co ich tyle w gnieździe przyczepy. Masz jakieś fotki tego? Z którego roku jest hak?

Edit

Ile pinów ma gniazdo?

Edytowane przez Krzyś111685053072
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 godzin temu, Dog napisał(a):

gniazdka haka idzie osobno wiązka kabli, jeden czerwony i 5 branżowych gdzie na schemacie to połączenie, czy na to jest jakiś inny schemat? 

Podaj z jakich pinów na tym gnieździe idą te przewody to się znajdzie.

W 13pinowym gnieździe są dwie masy pin 3 i 13.

spacer.png

Opublikowano

Na pewno nie 13 pinów, a z wtyczki jaka została odcięta przy samochodzie Branżowy gróuby , 2- czerwony-czarny,5- branżowy gruby, 6 branżowy cienki, między nimi bez oznaczeń czerwony, i branżowy gruby.

Opublikowano (edytowane)

Próbowałem coś znaleźć w schematach ale nawet nie mam pojecia gdzie tego szukać. Na zdjęciu widzę że jest tam gniazdo/wtyczka? z innymi kolorami kabli do której podpięta jest ta z czerwonymi i brązowymi jakie tam są kolory? 

Edit

Na jednej z fotek widać dobrze te kolory i wygląda to na stałe zasilanie prosto z akumulatora 4 masy i jakiś plus sterujący. 

Edytowane przez Krzyś111685053072
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jeszcze muszę przydłóżyc temat haka, poskładałem to wszystko, i nawet jeden raz hak wyjechał do połowy i to właśnie koniec, zaświeciła na wyłączniku czerwoną lampka, na desce rozdzielczej czerwony znaczek haka i dwie pomyłkę, co może powodować pierwszą pomyłkę?

Może ktoś coś wie na ten temat.

Dziękuję.

IMG_20240823_183505.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry, znowu pytam się rady odnośnie haka holowniczego elektrycznego na BMW X5 e70 może ktoś jego już rozbierał i coś w tym kojarzy? Mi silnik zawsze kręci w jedną stronę, nie zależnie czy mikro przycisk jest włączony czy wyłączony, i nawet jak podaje masę na zielony czy niebieski kable silnik i dalej kręci się w tą samą stronę, i jeszcze przeczytałem że ktoś ma dwa mikro przyciska, i w jakiej sposób można rozebrać mechaniczną część haka całkowicie? 

Dziękuję za wszystką pomoc w tym pytanie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Musisz na przemian podawać napięcie i masę na przewód czerwony i brązowy tylko z rozpiętą kostką

 

Edytowane przez Kamil1103
Opublikowano

Znalazłem jednego majstra jakie zajmuje się wyłącznie naprawą BMW w Mikołowie. Ale od razu mi uprzedził że w moim przypadku taniej znaleźć jakieś inny czym naprawiać. 

Opublikowano

A rozbierałeś ten hak? Ja już w swoim chyba sobie poradziłem tylko teraz nie pamiętam jak była ustawiona zębatka a to jest ważne bo na niej jest ślizg wciskający mikro włącznik. U ciebie te błędy pokazują się jakby stawiał gdzieś hak opór podczas składania/rozkładania i sterownik widzi duże obciążenie lub jest problem mikro włącznikiem. Dobrze byłoby wymienić się tel może we dwóch cos dałoby się wymyśleć bo pisanie dużo zajmuje

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chętnie, ale na razie zebrałem samochód, a dostępu jak wszystko poskładane to nie ma za bardzo. Zrobiłem zdjęcia jak zamontowana zębatka, i ustawiłem podobnie ale nic to nie dało, może to problema w bloku sterowanie. Spróbuję znaleźć i zamienić, jak następnym razem będzie rozbierać, to zrobię ci zdjęcia żeby mógł sobie sprawdzić co ci brakuje.    Dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Dzisiaj znowu miał okazję trochę pogrzebać się w elektryce haka holowniczego, sprawdzałem mikro włącznik.On działa tylko silnik cały czas kręci w jednym kierunku, czy może w samym haku zmienia się kierunek z pomocą zębatek? Może ktoś z tym już miał sprawę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.