Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak dodam, że raczej w swoich autach stosuje min. 5W40, w biturbo 5W50.

No ale w 535d nie zdazylem zmienic - nie spieszylem sie skoro nie dawno byl zmieniany.

 

A to ze pojedyncze przypadki sa gdzie N57 ma 370 czy 400... spoko.

Kiedys jak mialem faze na f11 535d to sprawdzalem historie kilku egzemplarzy i co prawda z powodu malego turbo ale 3 na 4 miały nowy silnik w aso (z wydechem, turbo) na gwarancji zmieniany.

Takze niestety, ja N57 - dziekuje. Bo... najwieksza wada BMW jest poprzedni wlasciciel.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale przecież jak weźmiecie jakąś tam wyszukiwarkę oleju i wpiszecie F10, to oczywiście wyskakuje 5W30 a nadole również jako dopuszczony 5W40
to nie jest jakaś odchyłka od normy, taki egzemplarz jak mój po 400 gdzie te pasowania już dawno nie są takie jak kiedyś, zalanie 5W40 nie jest błędem
ale nie radzę zmieniać lepkości tej na zimnym, czyli np. 10W40, przyjechał kiedyś klient w zimę że mu lekko popukuje po starcie i faktycznie tak było
zalał jak się okazało 10W40, po zmianie na 5W objaw zginął, to co prawda trwało chwilę po uruchomieniu, ale dało się to usłyszeć

z tym podrabianiem, to nie chodzi o to że jakiś Heniek w garażu kupił parę baniek na olej, naleił naklejkę i sprzedaje to jako jakiś tam olej,
to producenci zjeżdżają z jakością, najpier produkt jako nowy wchodzi na rynek, jest na prawdę dobrej jakości, sprzedaż idzie, a później, powoli powoli
jego skład się zmienia na niekorzyść. Taki Motul 300V jak go laliśmy wiele lat temu, miał taki wyraźnie zielonkawy odcień i specyficzny zapach, dziś już taki nie jest
cały czas uważam że to dobry olej, ale na oko bez żadnych badań widać że coś się zmieniło

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z tą wadą BMW masz świętą rację, poza diagnozą samego samochodu, radzę dobrze się skupić na włascicielu, jak on wygląda co mówi, jak z daleka widać że to fleja
lepiej odejść i poszukać innego auta, mimo że nas zapewnia że auto igła i wszystko na czas robione

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
23 godziny temu, WojtekX napisał(a):

ale przecież jak weźmiecie jakąś tam wyszukiwarkę oleju i wpiszecie F10, to oczywiście wyskakuje 5W30 a nadole również jako dopuszczony 5W40
to nie jest jakaś odchyłka od normy, taki egzemplarz jak mój po 400 gdzie te pasowania już dawno nie są takie jak kiedyś, zalanie 5W40 nie jest błędem
ale nie radzę zmieniać lepkości tej na zimnym, czyli np. 10W40, przyjechał kiedyś klient w zimę że mu lekko popukuje po starcie i faktycznie tak było
zalał jak się okazało 10W40, po zmianie na 5W objaw zginął, to co prawda trwało chwilę po uruchomieniu, ale dało się to usłyszeć

Ale wiesz że olej 5W30 olejowi 5W30 nierówny? W sensie, to popukiwanie na starcie tez mogłoby być na 5W30...

 

23 godziny temu, WojtekX napisał(a):

z tym podrabianiem, to nie chodzi o to że jakiś Heniek w garażu kupił parę baniek na olej, naleił naklejkę i sprzedaje to jako jakiś tam olej,
to producenci zjeżdżają z jakością, najpier produkt jako nowy wchodzi na rynek, jest na prawdę dobrej jakości, sprzedaż idzie, a później, powoli powoli
jego skład się zmienia na niekorzyść.

Nie.

Wyraźnie widać inne etykiety, inne korki itp. Są opisy w internecie jak rozpoznać. na rynku rosyjskim są nawet podrabiane tarcze hamulcowe OE BMW - są wątki na drive2

23 godziny temu, WojtekX napisał(a):

Taki Motul 300V jak go laliśmy wiele lat temu, miał taki wyraźnie zielonkawy odcień i specyficzny zapach, dziś już taki nie jest
cały czas uważam że to dobry olej, ale na oko bez żadnych badań widać że coś się zmieniło

To że zmienia się technologia produkcji to jasne, UE zabrania stosowania kolejnych związków chemicznych, dodatkowo cięcie kosztów i jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

auto jak przyjechało było zima, temperatury ok 0, widać że sam start na zimnym i pompa potrzebowała zwłoki żeby dmuchnąc ten olej w magistralę, po zastosowaniu 5W zginęło to nastepnego dnia, auto jeździ cały czas i już więcej się to nie pokazało

no jeżeli faktycznie jakiś Heniek się trafił, no to gruboo....

Unia pcha łapy wszędzie, tak jak napisałem nie badałem tego 300V, ale obserwując i porównując ten olej z tym sprzed kilku lat, bez dwóch zdań różni się

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, WojtekX napisał(a):

auto jak przyjechało było zima, temperatury ok 0, widać że sam start na zimnym i pompa potrzebowała zwłoki żeby dmuchnąc ten olej w magistralę, po zastosowaniu 5W zginęło to nastepnego dnia, auto jeździ cały czas i już więcej się to nie pokazało

Nie twierdze że nie, ale mam na myśli to że olej 5W30 nie jest równy innemu 5W30 - w sensie, na oleju innej firmy moze byc jakiś 'efekt', ktorego na innej firmy 5W30 - nie bedzie.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podczas grzebania w internecie znalazłem Technical training do silników, może się komuś przyda. Wrzucam, żeby mi nie zginęło 😉

 

https://www.docdroid.net/VX8TyXt/n57-en-pdf

https://bmwtechinfo.bmwgroup.com/tech_training_manual/ST1306 N57TU Diesel Engine.pdf

 

Ciekawostki powrzucam poniżej jak co fajnego znajdę:

vSWC1Xq.png

 

Silnik N57 ma kuty wał korbowy wykonany z C38modBY. BY oznacza kontrolowane chłodzenie z ciepła kucia w powietrzu i powoduje równomierne połączenia. Specyfikacje materiału są takie same jak w silniku M57.
Obróbka powierzchni wału korbowego jest taka sama jak w silniku M57. Aby osiągnąć wymaganą twardość, wał korbowy jest hartowany indukcyjnie. Tworzy to szczególnie twardą warstwę powierzchniową o grubości około 1,5mm.

S4RUZmX.png

 

eD0gjP9.png

 

ueYegd2.png

 

 

 

Zawór ograniczający ciśnienie Zawór ograniczający ciśnienie chroni przed zbyt wysokim ciśnieniem oleju, np. podczas uruchamiania silnika z zimnym olejem. Chroni pompę oleju, napęd pompy oleju, filtr oleju i chłodnicę oleju. Zawór ograniczający ciśnienie znajduje się po stronie ciśnieniowej między pompą oleju a filtrem oleju. W silniku N57 znajduje się w korpusie pompy oleju. Ciśnienie otwarcia/graniczne w silniku N57 wynosi 3,7 bara przy temperaturze oleju 100 °C i prędkości obrotowej silnika 4000 obr./min.

PT43kg5.png

 

 

 

Wyłącznik ciśnienia oleju Wyłącznik ciśnienia oleju znajduje się na bloku silnika pod filtrem oleju. Celem wyłącznika ciśnienia oleju jest monitorowanie układu smarowania. Wyłącznik ciśnienia oleju łączy lampkę kontrolną ciśnienia oleju z masą. Wyłącznik ciśnienia oleju jest utrzymywany w stanie zamkniętym przez sprężynę i może zostać otwarty przez ciśnienie oleju. Lampka kontrolna ciśnienia oleju zapala się, jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, aby otworzyć wyłącznik ciśnienia oleju. Sprężyna określa wartość ciśnienia, powyżej której powinien otworzyć się wyłącznik ciśnienia oleju. W silniku N57 ciśnienie to wynosi około 0,2 do 0,5 bara.

Czujnik stanu oleju W silniku N57 zastosowano czujnik stanu oleju QLT (Quality/Level/Temperature). Czujnik stanu oleju jest w stanie określić jakość oleju, a także poziom i temperaturę. W silniku M57TU2 zastosowano czujnik temperatury i poziomu. Informacje o jakości oleju silnikowego nie są wykorzystywane w silniku N57. Jakość oleju silnikowego nie jest uwzględniana w danych CBS. Poziom oleju i temperatura oleju są rejestrowane w sposób ciągły, gdy zacisk 15 jest włączony. Czujnik stanu oleju jest zasilany przez zacisk 87. Obwód elektroniczny czujnika stanu oleju ma funkcję autodiagnostyki. Jeśli w komponencie zostanie wykryta usterka, do cyfrowego modułu zarządzania silnikiem wysokoprężnym wysyłany jest odpowiedni komunikat o usterce.

QTwk7ni.png

 

Edytowane przez madseason
  • Lubię to 1
Opublikowano

Mnie zastanawia, czy problem nie wiaze sie tez z blednym wskazaniem temp oleju na zegarach- wskazuje z 70C a faktyczna temp z 40C ( +/- ) w zimie sprawdzalem wiec juz tak szczegolowo nie pamietam, ale przeklamania sa spore. Myslisz, ze silnik/olej zagrzany a tak nie jest i niema odpowiedniego smarowania.

Przy nizszych temp ( ok 0 C ) trzeba przejechac z 20km, zeby temp oleju miala powyzej 70C. 

 

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na pewno nie pomaga, te wskazania nie sa precyzyjne, ale to nie tylko w tych modelach, wcześniejsze też miały tą wskazówkę uśrednioną

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 5.08.2024 o 08:35, aramiel123 napisał(a):

Autko glownie  jezdzi po DE  tankuje zwykłego   Diesla  z Aral albo Stell 

Żadnych  dodatkow do Diesla,  Żadnych płukanek  i dodatkow do oleju  nic  

Obecnie ma 330.000km 

N47s1  bi turbo  218 ps

O to korekty  wtrysków 

 

Screenshot_20240804-184336_Messenger.jpg

Korekty były mierzone na ciepłym, czy zimnym silniku, czy nie ma znaczenia? Jak jeździsz samochodem- dynamicznie? raczej tryb D, czy S, czy może jakaś kombinacja np. S w mieście i D w trasie? Z małego turbo nie masz przedmuchów spalin? Co ile wymieniasz olej i na jaki?

Opublikowano

Korekty  były  mierzone po trasie. 

Samochodem  jeżdżę    95%  głównie na,D' dużo  tras   , sporadycznie   miasto  

Koło  turbin  czysto i sucho 

Olej  mam 0w40 mobil  wymiana  co 15kk Średnio 

Brak  klapek i start stop 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.