Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie korekty na wtryskach są przeróżne co kilka kilometrów i co chwile jakiś ma 0.01 ale najczęściej jednak w przedziale do 0.5, jedyne co widzę jako zależność korekty są podobne na parach cylindrów 1/4 i 2/3. 

Ciszej chodzi na vervie, lepiej też działa na czyściku co (jakoś co 10 baków) 

140kkm Łańcuch rozciągnięty, napinacz górny rozleciał się w rękach podczas kontroli, teraz po 15kkm słyszę 3sek po włączeniu że chyba puścił już ten też.  

Małe turbo już też do regeneracji. DPF wiadomo wtedy wyczyścić. 

Była na 265 i ponad pińćset niuta, lata się jak chmurką ale nie polecam 🙂

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tu ciekawy wątek został poruszony, "przebiegu" czasami kupujemy samochód z przebiegiem tym co wskazują nam zegary, ale rzeczywistośc jest często zupełnie inna
założmy że nam wyświetla 240 a faktycznie może mieć 370, plus makaron na uszy od sprzedawcy i po niedługim czasie tragedia

jeżeli chodzi o olej, to większość tych olei jest podrabiana, nie ma nawet sensu wyliczanie marek, ale taka jest prawda,
miałem w swoim życiu epizod ze sportem samochodowym, byłem czynnym zawodnikiem wiele lat temu i równolegle przygotowywałem tez silniki do sportu
cieliśmy głowice po 3/3i4mm zmuszając te jednostki do na prwedę cięzkiej pracy, (to akurat nie było BMW) wszystko było ok, silniki to znosiły
mieliśmy tylko jeden problem, po rozgrzaniu tego motoru, rozrusznik  miał problem aby przełamać jego start, takie było sprężanie,
przypadkowo wtedy wpadł nam na prawdę dobry olej dedykowany do sportu, zalaliśmy go, bylismy w szoku jak start tego rozgrzanego motoru się poprawił
nie był tani, ale po tym doświadczeniu, odszedłem już od olei które stoją na półce dziś w Carfurze i są w przystepnej cenie, dobry olej kosztuje
jest droższy i ma w sobie to co silnik potrzebuje, nie potrzebne są jakieś płukanki czy uszlachetniacze, ta cena też z czegoś wynika
Wiem że seryjny motor i zmiana oleju na jakiś inny niby lepszy, przez zwykłego użytkownika, może być odebrany jako jakąś fanaberię
tzn. " nie widzę żadnej zmiany, jak chodził, tak chodzi, nie..dobry olej na prawdę ma znaczenie, i w przypadku N57, warto dorzucić parę groszy
i zalać coś lepszego

silnik N57 nie jest złym silnikiem, nie trzeba się go bać, trzeba mu zapewnić optymalne warunki pracy i bedzie jeździł

Opublikowano

Tak jak pisałem  przebieg  330 tys

 Rozrząd  jeszcze  orginalny

Wtryski orginalne 

Turbinki  orginalne 

 Parę miesięcy  temu ściągałem pokrywę żeby ja uszczelnić      Rozrząd  napięty jak struna    

received_2370735406433420.jpeg

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330 tyś nie jest żadnym ekstremalnym wynikiem dla tego silnika, mój ma 400 i tez się kręci
mój rozrząd był zmieniony, nie wiem dokładnie kiedy, auto kupione poza granicami PL i dla bezpieczeństwa za chwilę będzie zmiana
plus podniesienie ciśnienia, ponieważ widząć co generuje moja magistrala, widzę że trochę z oryginału juz uciekło, uciekło za nisko, ale remontował go nie będę

jeżeli Twój ma 330 tyś i nikt go nie dotykał, to może nie poddawał go próbie wytrzymałościowej:) tylko zaplanuj to jakoś niedługo, mimo że dziś jeszcze jest ok

turbinę też mam OE, ale widzę po strzale rano, że poza rozrządem, trzeba też zamieść ten temat

Opublikowano

No ja kupiłem od dobrego znajomego przy przebiegu 80k , pełna historia, przez pierwsze 6 lat robione praktycznie 10k rocznie. Wymiana oleju od nowości co rok. Musiała mapa przyspieszyć zurzycie, albo tak się trafiło, w każdym razie jeden przejedzie 400 i nic się nie dzieje, inny na 150 już ma rozrząd do zrobienia. Moje było raczej użytkowane koło komina pod tatrami, i w mieście. Może to też jakiś trop.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, WojtekX napisał(a):

tu ciekawy wątek został poruszony, "przebiegu" czasami kupujemy samochód z przebiegiem tym co wskazują nam zegary, ale rzeczywistośc jest często zupełnie inna
założmy że nam wyświetla 240 a faktycznie może mieć 370, plus makaron na uszy od sprzedawcy i po niedługim czasie tragedia

jeżeli chodzi o olej, to większość tych olei jest podrabiana, nie ma nawet sensu wyliczanie marek, ale taka jest prawda,
miałem w swoim życiu epizod ze sportem samochodowym, byłem czynnym zawodnikiem wiele lat temu i równolegle przygotowywałem tez silniki do sportu
cieliśmy głowice po 3/3i4mm zmuszając te jednostki do na prwedę cięzkiej pracy, (to akurat nie było BMW) wszystko było ok, silniki to znosiły
mieliśmy tylko jeden problem, po rozgrzaniu tego motoru, rozrusznik  miał problem aby przełamać jego start, takie było sprężanie,
przypadkowo wtedy wpadł nam na prawdę dobry olej dedykowany do sportu, zalaliśmy go, bylismy w szoku jak start tego rozgrzanego motoru się poprawił
nie był tani, ale po tym doświadczeniu, odszedłem już od olei które stoją na półce dziś w Carfurze i są w przystepnej cenie, dobry olej kosztuje
jest droższy i ma w sobie to co silnik potrzebuje, nie potrzebne są jakieś płukanki czy uszlachetniacze, ta cena też z czegoś wynika
Wiem że seryjny motor i zmiana oleju na jakiś inny niby lepszy, przez zwykłego użytkownika, może być odebrany jako jakąś fanaberię
tzn. " nie widzę żadnej zmiany, jak chodził, tak chodzi, nie..dobry olej na prawdę ma znaczenie, i w przypadku N57, warto dorzucić parę groszy
i zalać coś lepszego

silnik N57 nie jest złym silnikiem, nie trzeba się go bać, trzeba mu zapewnić optymalne warunki pracy i bedzie jeździł

W swoich wypowiedziach Kubus, jestes bardziej tajemniczy niz wspomniany Jackowski, napisz chlopie choc raz cos konkretnego, jaki olej stosowaliscie wtedy i jaki stosujesz teraz.... 

Opublikowano (edytowane)

@kkx5 możesz napisać z doświadczenia na jakich lepkościach oleju najczęściej zacierają się silniki

Edytowane przez davidpl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poczytaj od poczatku. Wyraznie napisalem co stosuje, o Motul rowniez jest wypowiedz. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego edytujesz swoja wypowiedz? Przeciez przed edycja pytales co stosuje obecnie, bo nic nie napisalem o tym, odpisalem ze wyraznie napisalem, to zmieniles pytanie i wygladam na durnia.... 

Opublikowano

Zedytowałem chwilę przed Twoją odpowiedzią, bo faktycznie sprawdziłem, że pisałeś o olejach jakie lejesz. Nie miałem na celu sprawienia, że „teraz wyglądasz na durnia”. Mógłbyś się odnieść do postawionego pytania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mozesz edytowac pytania, ktore zmienia to, o co pytasz bo inna osoba wychodzi na glupka. Zmien to o co pytales pierwotnie a pozniej przepros ze nie zobaczyles mojej wczesniejszej wypowiedzi. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Nie mozesz edytowac pytania, ktore zmienia to, o co pytasz bo inna osoba wychodzi na glupka. Zmien to o co pytales pierwotnie a pozniej przepros ze nie zobaczyles mojej wczesniejszej wypowiedzi. 

Weź księżniczko udzielaj się konkretnie w temacie, bo więcej śmiecia produkujesz niż wiedzy w temacie swoimi fochami, zdawkowymi odpowiedziami i kubusiami.

Opublikowano

@kkx5 przepraszam za edycję pytania 😉 z dalszej rozmowy już wynika, że było ono edytowane i każdy, kto będzie czytał ten wątek wyłapie o co chodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Focha? Umiesz czytac? Kto od poczatku napisal wyraznie w tym temacie, pozniej wskoczyl kolega Kubus co nic nie napisal procz dpfa usun, pozniej nastepny co zmienia pytania w trakcie wypowiedzi.... Gdzie wy macie realne spojrzenie na temat? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, davidpl napisał(a):

@kkx5 przepraszam za edycję pytania 😉 z dalszej rozmowy już wynika, że było ono edytowane i każdy, kto będzie czytał ten wątek wyłapie o co chodzi.

Nie rob ze mnie durnia, dwa razy odpowiadalem do Twojego pytania, co ja mam sie cofnac aby sprawdzic ze zmieniles pytanie? Jesli byly prawdziwe, przyjete. 5w30 w odpowiedzi. 

Opublikowano

@kkx5 oczywiście, że prawdziwe. Co to za problem przyznać się do błędu 🙂 dziękuję za odpowiedź. Czy miałeś jakieś przypadki z zatartym n47/57 na lepkości 5w40? A jeśli tak, to w tych przypadkach nie było przypadkiem lejących wtrysków? Zacieranie zawsze będzie związane z zerwaniem filmu olejowego, co jest spowodowane spadkiem lepkości albo przez temperaturę albo przez rozrzedzenie paliwem/płynem chłodniczym. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mialem tez zadnego przypadku na 0w30 wiec to raczej jakosc oleju, interwal, oraz oczywiscie skrzynia, nie mialem zadnego przypadku n57 na 6hp. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wcale nie jestem tajemniczy, temat oleju jest jak religia, każdy wierzy w co innego i leje to co chce, wątki z olejami biją rekordy w postach, dlatego nie chcę tu wywoływać burzy, ale skoro pytasz, nie ma problemu, do silnika który modyfikowaliśmy wiele lat temu, nalaliśmy Castrola RS 10W60, silnik zareagował błyskawicznie, wcześniej był jakiś zwyklak, nie pamiętam juz jaki, kilka lat temu sprzedałem swoją 7kę którą jeździłem codziennie przez 14 lat, lałem do niej Motula 5W40 ale z serii 300V, samochód poszedł w kolejne ręce z przebiegiem ponad 450 tyś km, nie miałem z nim żadnego problemu silnikowego, żadnych panewek, pierścieni, uszczelniaczy..nic, przy przebiegu ok 400 pękł mi slizg od rozrządu, z silnikiem nic się nie stało, założyłem nowy i niedługo po tym został sprzedany. Do swojej 5tki teraz też lałem Motula 300V 5W40, ale skaczę i zmieniam te oleje co jakiś czas, obserwując wskazania, nurtuje mnie to zacieranie..dlatego
Generalnie tylko oleje do silników wyczynowych, nie ma większego znaczenia marka, każda z nich ma swojej ofercie taki olej, Motul/Millers/Eneos itd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest odpowiedz. Dzieki. Motul 300v to nie "Motul", to Motul. Jest obiektem mojego zainteresowania od jakiegos czasu. Ta odpowiedz pokrywa sie z moimi przemysleniami, oleje do sportu, ale jest jeden problem, dpf. Na razie testuje, za pozwoleniem klienta, 550d na Rav rcs, oraz swoje n57, zobaczymy jak dpf to przyjmuje, i tu i tu jest dpf i 400koni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest na prawdę dobry olej, 7ka mi to pokazała, co innego uwierzyć komuś na słowo, co innego samemu zaobserwować na przełomie wielu lat, także polecam
dpf też ma swoich zwolenników, niech każdy decyduje czy chce go mieć czy nie, ja uważam że to kolejny punkt który dokłada się do psucia tych silników
wczoraj wyprogramowaliśmy kolejne X5 z N57, także znikam na ten moment, bo musimy ją dziś pozamiatać mechanicznie i wydać klientowi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
23 godziny temu, davidpl napisał(a):

@luk_byd a jaki motul był zalany? 5w30? Motul jest często podrabiany, może ktoś kupił 5l za 120zł i wymienił. Obstawiałbym, że nie producent oleju jest problemem, a lepkość oleju. Jak dodatkowo się rozrzedzi paliwem i będzie się ostro przyspieszać, to zerwie film smarny i po zawodach.

Ciężko mi powiedzieć teraz. Wiem że jest często podrabiany i nawet w IC rzekomo się trafił podrobiony - nie wnikam. Natomiast u każdego, kto ma Motula widzę jakieś odchyłki - a na pewno nie każdy ma podróbki.
A dwa... czy na pewno te podróbki są jeszcze na rynku ? To nie było tak że to jakoś chwilowe było (rok, półtora?)... teraz już każdy wie jak odróżnić a i po wtopie dystrybutorów jest na to zwracana uwaga więc skoro i sprzedaż podróbek spadła to i pewnie ich produkcja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.