Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, kkx5 napisał(a):

Nie polecam, testuje, ciezko wychwycic zmiany, za duzo zmiennych. Do dpfa Liqui Moly, wtryski Archoil. 

W poprzedniej M57 sprawdzałem LM spulung, korekty z około 1.0 na skrajnym spadły o połowę. Ale też akcję zrobiłem konkretną - 2 puchy na rezerwę, kolejna na pół baku (czy jakoś tak mniej więcej bo gdzieś opisywałem, ale nie w galerii niestety).

Do tego już też 2 puchy poszły - jedna na 1/4 baku, druga na 3/4. Ale nie ma tak spektakularnych rezultatów, pozostaje wiara, że działa na podstawie doświadczenia 😄 bo korekty jak były ok, tak są nadal.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

forum nie jest po to żeby się zgadzać, jest po to aby wymieniać doświadczenia, wiem że jest wielu zwolenników ekologi, jeżeli jesteś w tej grupie, spoko..nie jesteś jedyny
jeżeli jednostka tego typu trzyma parametry, mam na mysli układ wtryskowy, układ tłokowo korbowy, nie ma prawa dymić, kontrola nad dawkowaniem paliwa/monitorowanie procesów spalania poszła tak daleko, że porównywanie tego silnika do Ikarusa ruszającego z przystanku, gdzie zawsze pzy starcie puszczał bąka, jest już dawno za nami, dobrze napisałeś, mamy 2024r. tamte czasy są juz za nami, ale nie wiem czy zauważyłeś, że coś się zmieniło? Ja zauważyłem, dzisiejsze silniki robią 100/max 200tyś i remont, to nie jest normalne

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prosze, nie pisz, po raz kolejny, glupot. Nawet w 550d, przy cisnieniu 2700bar na listwie i bardzo malej dawce wtrysku, jest kopcenie. Nie wiem skad masz te dane, chyba z internetu, 100-200tys i remont? W którym silniku? Przy 200tys to 90% n47 ma wymiane rozrzadu a nie remont, przy 250-300tys to dodatkowo dochodzi turbo, pokrywa zaworow. N57 rozrzad to okolo, przewaznie 250-300tys, przy jednej turbinie, nikt nie mysli o remoncie przy tych przebiegach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiesz co, ja widze że Ty jesteś niezły "Kubuś" internetowy, cytuje dokładnie Twój wpis z wątku o cisnieniu oleju który założyłem, to jest dokładnie Twój wpis:

"M50d ma wszystko zmienionie, najmocniejsze waly, najmocniejszy blok, korby, tloki, pompe oleju a 200tys to max co z nich wycisniesz"
mam dziwne wrażenie że Ty nie jesteś forumowiczem, tylko Policjantem tego forum, jak ktoś odchodzi od tego co jest wpisane w broszurce BMW, natychmiast się uaktywniasz
hmm..czekam na kolejne wpisy, poczytajmy wszyscy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No. Dokladnie. To jest 550d. Sam jestes Kubus internetowy. Ile silnikow rozebrales? Jakie masz doswiadczenia w bmw? Ja zrobilem kazdy rodzaj n57, kazdy, od A do D, oraz kazde n47, pare n63, wiele n43, pare b37/b48, kazdy, wielokrotnie, ale tobie wciaz malo. Ja pisze z doswiadczenia, ty, z jakis tam wyliczen, obserwacji, kanalow YT. Napisalem wyraznie, 550d rzadzi sie innymi prawami a wlasciwie, nie potrafi oszukac praw silnika i mocy a wlasciwie momentu jaki moze przeniesc ten rodzaj walu korbowego. Jak na razie, jedyne co, w tym temacie wstawiles, usun dpfa. No prosze cie, kto tu jest Kubus.... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, WojtekX napisał(a):

Jak ktoś odchodzi od tego co jest wpisane w broszurce BMW

Jakiej broszurki bmw. Czlowieku, ja mam tak pomodzone, n57 nie sadzilbys ze tak mozna zrobic silnik. Wypowiadam sie bo sie na tym znam. Nigdy nie pisze o czyms, czego nie przerobilem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tobie się wydaje że masz zdolności jak Jackowski, już raz na odległość zdiagnozowałeś mój samochód nawet go nie widząc, teraz próbujesz zdiagnozować mnie.
Dam Ci radę, daj sobie spokój z tymi diagnozami, bo obie są chybione, jeżeli Tobie się wydaje że jedyny naprawiasz samochody, to jesteś w dużym błedzie.
Nie proś mnie lepiej o te wyliczanki napraw i kodów silników, bo się może okazać że na tym tle wypadniesz blado, skupmy się na wątku jaki załozył "madseason"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja już trochę wiem jak Ty te silniki naprawiasz, przesunięcie przepięcia skrzyni do góry z 1200 na jakieś 1400 obr, i to ma niby uzdrowić zacierające się silniki
gdzie wzrost ciśnienia oleju jest dokładnie 0,4bara, sprawdziłem to, prosze Cię..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty daj sobie spokoj z diagnozami bo sie na tym nie znasz. Twoje propozycje sa nie trafione i po prostu glupie. Ile silnikow bmw rozebrales? Jak na razie nie napisales nic w tym temacie. Ja napisalem wyraznie w pierwszej odpowiedzi. Odpisuj na temat, jak znowu cos chlapniesz, bedzie odpowiedz z mojej strony. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, WojtekX napisał(a):

ja już trochę wiem jak Ty te silniki naprawiasz, przesunięcie przepięcia skrzyni do góry z 1200 na jakieś 1400 obr, i to ma niby uzdrowić zacierające się silniki
gdzie wzrost ciśnienia oleju jest dokładnie 0,4bara, sprawdziłem to, prosze Cię..

To nie naprawa czlowieku tylko to co pomaga. O czym ty piszesz? Nie chodzi o przesuniecie obrotow, wciaz nic nie rozumiesz i tak dlugo jak bedziesz tak slabo obeznany w temacie tych silnikow, nic z tego nie bedzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Koledzy, na takie przepychanki załóżcie sobie osobny temat albo na priv i wrzućcie podsumowanie. bo szkoda zaśmiecać tym  co mocniej dymi a kto więcej silników naprawił 😄

 

Edytowane przez madseason
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tobie o co chodzi? O wypowiedz osoby co naprawial czy osob ktore gdzies cos slyszaly? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim fakty i sposoby na przedłużenie żywotności silnika, jak napisałem w pierwszym poście. Ale już wszyscy wiemy, że naprawiasz i się znasz, więc po co się przepychać?

Temat skrzyni może faktycznie słusznie poruszony, ja wychodze z założenia że w D bez programu chodzi na skandalicznie niskich obrotach i jeśli wgrywaąc program jesteśmy w stanie podnieść ciśnienie oleju -jestem na tak. Na nawet jeśli nie miałoby to znaczenia z perspektywy długowieczności to na pewno wpływa bardzo pozytywnie na jakość codziennego użytkowania z perspektywy odmulenia samochodu.
Ale o tym mamy osobny temat

Dla potomnych:

 

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"do kkx5"
znowu wchodzisz w rolę Jackowskiego, i znowu strzał w płot, chłopie nie oceniaj ludzi nie mając żadnej wiedzy w tym temacie, od ponad 30 lat pracuję aktywnie z kluczem w ręku, te silniczki które wymieniłeś,
to namiastka tego co przeszło przez moje ręce, próbujesz mnie sprowadzić do swojego poziomu, ale nie pozwolę Ci na to. Weź może zimny prysznic, przestań siebie traktować jako jedyną wyrocznię i weź pod uwagę
że poza Tobą są tez inni ludzie i mechanicy. Gdybyś był taki zajebisty jak Ci się wydaje, byłby tylko jeden warsztat na świecie, ale są ich tysiące i bardzo dobrze, bo mielibyśmy spory problem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z twoich wypowiedzi wynika co innego. Moze sie znasz, ale nie na bmw. Zalozony przez ciebie temat cisnienia oleju wyraznie na to wskazuje. To pierwsze n57 z jakim masz doczynienia. Ludzie w temacie, dawno przez to wszystko przeszli. Nie zakladaja tego typu tematow na forum. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Madseason, ja odpadam. Nie ma ochoty przechodzic przez to kolejny raz. Ten czlowiek caly czas, nic nie wnoszac, probuje pokazac ze ja sie nie znam, ze jestem policjantem badz Kubusiem. Moja odpowiedz masz. Pozdrawiam wszystkich. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie, to nie jest pierwsze N57 z którym mam doczynienia, znowu wychodzi z Ciebie ta brzydka cecha "wszechwiedzący" popracuj nad tym,
założyłem wątek aby skonfrontować pomiar ciśnienia N57 z przebiegiem 400 tyś, zadałem nawet pytanie, aby odezwali się uzytkownicy którzy mają 400/500 nalatane
chciałem skonfrotować pomiar, nikt się nie odezwał, Ty ten expert też nie. Tu chodzi o dpoświadczenie, pogłębianie wiedzy

Opublikowano (edytowane)

Ludzie, zapowiadał się fajny temat a skończyło się na obrzucaniu goownem, wstyd, niby zasłużeni forumowicze a poziom gorzej niż w przedszkolu.

Edit

Nawet mi się już tego koorwa czytać nie chce.

Edytowane przez Krzyś111685053072
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że temat bardzo gorący, to może tu dowiem się czegoś o samych wtryskiwaczach...

W zeszłym roku wymieniłem końcówki wtryskiwaczy w moim N57. Stare (13537810702  końcówki 0445110616) lekko przelewały. Przy wymianie pokrywy zaworów miałem okazję sprawdzić je, więc sprawdziłem na stanowisku probierczym. Niestety nie spodziewałem się wymiany wtryskiwaczy, więc włożyłem je spowrotem. 

Cena nowych wtryskiwaczy Bosch'a mnie rozczarowała, więc zamówiłem polskie (same końcówki). Była jeszcze możliwość sprowadzenia z Chin, ale czas oczekiwania bardzo długi. No i loteria co do jakości. 

O polskich końcówkach wtryskiwaczy mechanik miał dobre zdanie. Na stanowisku probierczym wyniki wyszły nawet poprawne. Jednak po zamontowaniu auto zaczęło palić o prawie litr więcej (na 100km). Ale za to z czasem zniknęła czarna smużka z końcówki tłumika. Natomiast silnik przy kick down'ie stracił charakterystyczny dźwięk. Nazywam to szwung. Mam wątpliwości czy jeszcze jest te 313 KM. Wtryskiwacze te były jeszcze raz sprawdzane i kodowane. Mechanik oczywiście snuje swoje teorie. Dodam tylko, że nie jest wielbicielem marki BMW. Pokusiłbym się o oryginalne nowe końcówki Bosch'a, ale nie mogę namierzyć. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, madseason napisał(a):

Nie ma możliwości, korekty 0.0 to brak połączenia albo silnik zgaszony 😆

Autko glownie  jezdzi po DE  tankuje zwykłego   Diesla  z Aral albo Stell 

Żadnych  dodatkow do Diesla,  Żadnych płukanek  i dodatkow do oleju  nic  

Obecnie ma 330.000km 

N47s1  bi turbo  218 ps

O to korekty  wtrysków 

 

Screenshot_20240804-184336_Messenger.jpg

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Spalanie   6.3 l    do 7l   mieszanie 

ekologia  na miejscu oprócz klapek i EGR  ograniczony do 0.7 w ista+   żeby stego syfu się nie pchało  do kolektora  i  mniej sadzy produkował  , DPF jest bardzo wdzięczny  za to  regeneracja  od 400km do  1000km  jak na  taki przebieg to  jest spoko. 

 Ja  nie wiem  auto ma tyle najechane a   wyglonda jak nowe  jezdzi jak nowe .

Jak tu  czytam co niektórych   to  w Polsce same gruzy są 😄 

Opublikowano

Możliwe, że paliwa w Niemczech są lepszej jakości i nie ma takich problemów z wtryskami/pompami common rail i nie rozszczelniają się czujniki ciśnienia paliwa. 

Opublikowano
1 minutę temu, davidpl napisał(a):

Możliwe, że paliwa w Niemczech są lepszej jakości i nie ma takich problemów z wtryskami/pompami common rail i nie rozszczelniają się czujniki ciśnienia paliwa. 

Nie, co do tego to nie ma żadnych wątpliwości że paliwo w niemczech jest lepszej jakości najbardziej jest to odczuwalne jak się zatankuje auto ze słabszym silnikiem i nagle po zatankowaniu auto dostaje kilka koni wiecej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.08.2024 o 19:42, bbmw napisał(a):

Mam 150 tkm przebiegu i ostatnie 2-3 wymiany oleju zrobiłem za namową kolegi na motul 5/30. Wróciłem do ori BMW z powodu znacznie częstych wypaleń dpf na motulu

Motul to najwieksze scierwo.

W mojej historii (a dziesiat BMW sie przewinelo) obrocilo mi raz panewke i wlasnie w 535d.

Nie zdazylem oleju wymienic na 'swoj'. Byl 3 tys km po wymianie. oczywiscie motul.

Widac bylo tez ze wskazowka temp oleju delikatnie powyzej 100*C potrafila wskazywac - na LM, OE BMW czy jakimkolwiek innym ktory stosuje/stosowalem (Millers, AMS Oil, Penrite) nie mialo to miejsca.

 

Z N47 czy 184 czy 218 - nigdy problemu nie bylo i zawsze bylo niezawodne i bezawaryjne - dla mnie - super silnik jak na te czasy. Szkoda ze taki glosny (przy 2.0dci czy 2.0hdi), ale oprocz tego - super.

N57 - wszystko fajnie, ale boje się. Nie kupuje aut z N57 od dluzszego czasu (nawet gdy mialo to dla mnie sens, bo teraz juz G30 jest wiekowe).

 

 

Odnosnie jutuberow:

 

RommieRen - gosc jest wporzadku, ale ma jakies fibzdzi z tymi wtryskami. Obejrzycie wiecej filmikow to zobaczycie ze lubi wtryski wymieniac przy 180-200 tys km. 

Moze to tutaj jest problem - wystarczyloby wyslac do innego youtubera olej do zbadania po np. 10 - 15 tys km z N57 - byloby od razu wiadomo w jakim jest stanie -> R2D - Laboratorium dla kierowców

Problem jest wtedy gdy RommieRen mysli ze auto ma 180-200 a okazuje sie ze 300 albo 400 - wtedy rzeczywiscie wtryski moga byc do wymiany.

Ciagne czasem auto zza granicy - zawsze odkupione z aso itp, i nie spotkalem sie nigdy aby wtryskiwacze czy rozrzad byl do wymiany przy 180-200 tys km. Kiedys w 525d przy 160 lancuch gral - ale to nie ja ciagnalem te auto choc historia wygladala legitnie.

 

A wiadomo, jak wtryski leja to dalej silnik umiera - kolektor, dpf, klapki, egr. Problem robi sie lawinowo. W polaczeniu z coraz gorzej dzialajacymi pozostalymi czujnikami chyba latwo o uszkodzenie.

A jak jeszcze jakis tuner wykasuje tablice dtc albo podniesie egt za wysoko to.. co tam.

Dlaczego u mnie panewke obrocilo ? Nie wiem.

Kupilem uzywke n57 i z tego co wiem, jezdzi do dzis - wtedy to jeszcze 26 tys kosztowalo (i byly)

Edytowane przez luk_byd
  • Lubię to 1
Opublikowano

@luk_byd a jaki motul był zalany? 5w30? Motul jest często podrabiany, może ktoś kupił 5l za 120zł i wymienił. Obstawiałbym, że nie producent oleju jest problemem, a lepkość oleju. Jak dodatkowo się rozrzedzi paliwem i będzie się ostro przyspieszać, to zerwie film smarny i po zawodach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.