Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Nasilił mi się ostatnio problem, lub ja bardziej to odczuwam bo ostatnio jeździłem dużo nowszym autem i się człowiek rozbestwił trochę 😉

Generalnie problem jest taki że występują szarpnięcia całego samochodu przy zmianie biegów. Najbardziej czuć od 1do3 potem coraz słabiej. Są to takie pojedyncze szarpnięcia przy puszczaniu sprzęgła.  Wygląda to tak.

Daje 1 ruszam wciskam sprzęgło wrzucam 2 i w momencie puszczania sprzęgła następuje szarpnięcie.  I tak na każdym biegu. 

Jest to dużo mniej odczuwalne gdy zrobi się między gaz. 

Sprzęgło było w komplecie wymienione na LUK. Dwumasy nie ruszałem, bo nie daje żadnych objawów.

Czy takie szarpania mogą powodować zużyte poduszki ? Ja auto mam już 3 lata poduszek nie wymieniałem, podejrzewam że poprzedni właściciel też mógł to zaniedbać. Tymbardziej zauważyłem że na wolnych obrotach drży drążek skrzyni biegów a i czuć pracę silnika gdzie kiedyś w ogóle nie było to odczuwalne. 

Warto spróbować wymienić poduszki skrzyni i silnika, dużo to poprawi ? Myślałem też nad wymiana tulei wózka, warto ?

Jeśli tak jakiej marki poduszki polecacie oprócz oryginalnych 😉 ?

Kolejnym problemem jest pojedynczy metaliczny stuk dochodzący prawdopodobnie gdzieś z okolicy mostu. Staje na światłach wrzucam 1 i w momencie wrzucania biegu  słychać taki lekki pojedynczy stuk z tyłu auta. Jeśli znow dam na luz i znowu 1 stuk nie występuje. Dopiero jak auto fizycznie się przemieści to zaczyna się zabawa na nowo. 

 

Ostatnie pytanie. Czy da się jakoś wydłużyć zakres pracy sprzęgła ? Moje sprzęgło bierze prawie od samej podłogi i pracuje w bardzo krótkim zakresie. Jeśli pracowałoby w większym zakresie pedału było by można łagodniej ruszać itp. Da się to jakoś regulować ??

 

Pozdrawiam 🙂

Opublikowano

Obstawiam tuleje dyfra, poduszki skrzyni, łącznik. W tej kolejności bym sprawdzał ale to zgadywanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Staje na światłach wrzucam 1 i w momencie wrzucania biegu  słychać taki lekki pojedynczy stuk z tyłu auta.

 

8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Moje sprzęgło bierze prawie od samej podłogi i pracuje w bardzo krótkim zakresie.

Te objawy wyglądają mi na wadliwe sprzęgło lub nie do końca wycofany docisk samonastawny. Jak masz wciśnięte sprzęgło to przy wrzucaniu biegu nie może przenosić się napęd na wał, a to się u ciebie dzieje skoro słyszysz stuk. Też tak miałem. Trzy lata męczyłem się z LUK'iem. Po wymianie na SACHS problem ustąpił.

8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Najbardziej czuć od 1do3 potem coraz słabiej. Są to takie pojedyncze szarpnięcia przy puszczaniu sprzęgła

U mnie był luz na łączniku wału, tzw. tłumik drgań, ale w benzynie on trochę jest inny niż w dieslu, nie wiem czy daje takie objawy. Łatwo go sprawdzić na kanale w dwie osoby - trzymając cały czas hamulec ruszasz samym sprzęgłem do przodu i w tył, a druga osoba patrzy co tam się dzieje pod spodem. Podejrzewam, że poduszki skrzyni i tulejki dyfra też zdiagnozujesz w ten sposób.

Opublikowano

Na wale był wymieniony tłumik drgań i podpora. Też właśnie wydaje mi się, że to sprzęgło jest problemem. Żałuje, że zdecydowałem się na LUK-a. Zauważyłem, że jak puszczę sprzęgło tak jakbym chciał z niego strzelić to wtedy nie ma praktycznie tego szarpnięcia przy zmianie biegów. Oczywiście nie mówimy o ruszaniu z 1 ;). Swoją drogą wał daje niedługo do sprawdzenia i wyważenia więc tu już będzie sprawa załatwiona. 

Szkoda mi trochę tego sprzęgła wymieniać, bo ono ma dopiero z 1,5 roku. Spróbuję może najpierw te poduszki wymienić bądź co bądź koszt nieduży a nóż pomoże ? Napewno nie zaskodzi. Czytałem, że Febi robi całkiem ok poduszki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Febi robi całkiem ok poduszki ?

Febi daje raczej miękkie gumy w swoich produktach. Z jednej strony może to być korzystne dla amortyzacji, ale z trwałością nie do końca może być dobrze. Te elementy nie są chyba wyjątkowo drogie, osobiście dał bym tutaj Lemfordera.

Opublikowano

W porzadku zdecyduje się na Lemfordera. Swoją drogą te szarpnięcia występują też jak dodaje albo ujmuje gazu to by chyba bardziej na te poduszki wskazywało ? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast zgadywać podjedź na SKP i za kilka złotych pan diagnosta chętnie pomoże. W ten sposób stwierdziłem, że do wymiany jest łącznik wału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poduszki silnika tylko corteco.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.