Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

jaki macie poziom energii a akumulatorze MHEV jeżdząc normanie codziennie trasa/miasto, etc.? U mnie jedna, dwie kreski. Jedynie będąc w górach zaobserowałem raz, że dobiło do pełna, co straciłem w tej samej jeździe jadąc pod górkę 🙂

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Precyzując - nie straciłeś, tylko zużyłeś tudzież odzyskałeś 🙂

I jesteś podwójnie do przodu - na mniejszym zużyciu klocków i tarcz przy zjeździe oraz na mniejszym zużyciu paliwa przy wjeździe.

Opublikowano

@Pe.te Tu pełna zgoda, ale co do meritum, to dalej nie wiem 🙂 czy ta bateria powinna oscylować w granicach 20% czy raczej 80%?

Opublikowano (edytowane)

Jak często będziesz podczas jazdy zdejmował nogę z gazu, np. na prostej pozwalał się samochodowi więcej "żeglować", to częściej będziesz ładował tę baterię. Jazda MHEV aby była jak najwydajniejsza pod kątem spalania paliwa moim zdaniem znacznie się różni od tradycyjnej jazdy. Tutaj aby w pełni wykorzystać zalety MHEV należy jak najczęściej zdejmować nogę z gazu. Ja w mieście jak przyspieszę już do określonej prędkości tzn. "dopuszczalnej" to staram się nie wciskać już gazu tylko pozwalam samochodowi się toczyć.

Edytowane przez pulower
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najwięcej energii rekuperacja odzyskuje przy wytracaniu prędkości. Czyli im więcej hamowania bez udziału hamulców, tym więcej odzyskanej energii.

Stąd kolega @fdanuss przy zjeździe z góry naładował akumulator do pełna, bo zakładam że dużo hamował silnikiem. Oczywiście to nie silnik spalinowy ładuje baterię, tylko silnik elektryczny układu MHEV działający wtedy jako prądnica.

Z kolei przy żeglowaniu nie naładuje się akumulatora, bo nie ma wtedy skąd odzyskać energię (obciążanie auta prądnicą w czasie żeglowania jest w sprzeczności z ideą żeglowania). Tryb żeglowania ma na celu zmniejszenie zużycia energii, nie jej odzyskanie.

Polecam popróbować hamowania silnikiem w samochodzie z MHEV także w mieście (w jak największym stopniu), wtedy można odzyskać całkiem sporo energii. Zresztą na tym założeniu opierają się klasyczne hybrydy HEV oraz PHEV (czyli Plug-in), które w warunkach miejskich potrafią faktycznie zużywać niewiele paliwa. Tyle, że w przypadku hybryd silnik elektryczny jest dużo większy niż w MHEV, stąd i ilość odzyskanej energii dużo większa.

P.S. Z autami BEV (czyli pełnymi elektrykami, np. iX3) to jeszcze inna historia, choć opierająca się na tych samych zasadach. Tam hamując silnikiem można odzyskać potężną ilość energii, co wynika wprost z mocy rekuperacji - gdyż w przykładowym iX3 silnik (działający przy hamowaniu jako prądnica) ma moc 210kW (286KM), a dla porównania w spalinowym X3 MHEV jest to 13kW (18KM)...

Edytowane przez Pe.te
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 8.08.2024 o 12:18, Pe.te napisał(a):

Najwięcej energii rekuperacja odzyskuje przy wytracaniu prędkości. Czyli im więcej hamowania bez udziału hamulców, tym więcej odzyskanej energii.

Stąd kolega @fdanuss przy zjeździe z góry naładował akumulator do pełna, bo zakładam że dużo hamował silnikiem. Oczywiście to nie silnik spalinowy ładuje baterię, tylko silnik elektryczny układu MHEV działający wtedy jako prądnica.

Z kolei przy żeglowaniu nie naładuje się akumulatora, bo nie ma wtedy skąd odzyskać energię (obciążanie auta prądnicą w czasie żeglowania jest w sprzeczności z ideą żeglowania). Tryb żeglowania ma na celu zmniejszenie zużycia energii, nie jej odzyskanie.

Polecam popróbować hamowania silnikiem w samochodzie z MHEV także w mieście (w jak największym stopniu), wtedy można odzyskać całkiem sporo energii. Zresztą na tym założeniu opierają się klasyczne hybrydy HEV oraz PHEV (czyli Plug-in), które w warunkach miejskich potrafią faktycznie zużywać niewiele paliwa. Tyle, że w przypadku hybryd silnik elektryczny jest dużo większy niż w MHEV, stąd i ilość odzyskanej energii dużo większa.

P.S. Z autami BEV (czyli pełnymi elektrykami, np. iX3) to jeszcze inna historia, choć opierająca się na tych samych zasadach. Tam hamując silnikiem można odzyskać potężną ilość energii, co wynika wprost z mocy rekuperacji - gdyż w przykładowym iX3 silnik (działający przy hamowaniu jako prądnica) ma moc 210kW (286KM), a dla porównania w spalinowym X3 MHEV jest to 13kW (18KM)...

A w jaki sposob w MHEVie ta energia jest potem wykorzystana? Zalozmy ze bede w stanie czesto w miescie odzyskac sporo energii hamujac silnikiem. Jak ją zużyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napęd automatycznie sięga po tą energię, głównie na potrzeby wspomagania przyspieszania - głównie w zakresie niskich prędkości (tudzież uruchamiania zgaszonego silnika, np. przy procedurze start/stop).

Opublikowano

Info ze strony BMW

 

"48-WOLTOWA TECHNOLOGIA BMW MILD HYBRID.

Silnik elektryczny jako uzupełnienie silnika spalinowego zapewnia większą wydajność i dynamikę.

Mild hybrid to specjalny wariant napędu hybrydowego. Pojazd nie wykorzystuje swojego silnika elektrycznego jako niezależnego napędu, lecz dołącza go do silnika spalinowego w zależności od sytuacji. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie zasięgu. Równocześnie napęd elektryczny może działać jako wspomaganie (boost) silnika spalinowego."

 

Możesz sobie włączyć na monitorze centralnym podgląd napędu i będziesz widział, kiedy załącza się napęd elektryczny. Z tego co u siebie zaobserwowałem najczęściej załączany jest przy gwałtowniejszym przyspieszeniu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.