Skocz do zawartości

Zakup 340d z 100 tys. km przebieg a rzadki interwal olejowy


RPRT07

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup używanej 340d. Znalazłem taką, która mi odpowiada. Przebieg ok. 100 tys. ale niestety interwał olejowy był robiony tylko w ASO co ok. 25 tys. km. Odpuścić temat czy nie bać się? Planuje zrobić autem ok. 50 tys. km w tym chiptuning na 400 KM/800Nm. Jakie macie zdanie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz wisy sa a raz nie , to zalezy od wielu czynnikow. Jesli tak jak kolega napisal masz mozliwosc to sie dowiedz. Inna sprawa jest to jak auto bylo uzytkowane , kolega kupil kiedys 530d z wypozyczalni i zrobil nia bez problemu 130 tys ( pozniej sprzedal ) a oleje miala tez robione co 25 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajmy się zwariować. Wiadomo, że lepiej jest wymieniać olej co 15k niż co 25k, ale nie skreślałbym takiego auta. 90% ma tak wymieniane oleje, większość ludzi ma to gdzieś/nie zna się na tym i robi zgodnie z zaleceniami producenta, a auta jakoś jeżdżą 🙂 Jeśli szukasz auta używanego to dokładając kryterium wymiany oleju co 10-15k dość radykalnie zawęzisz sobie rynek, który i tak nie jest zbyt szeroki.  

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rafaeelloo napisał(a):

Nie prawda. Wpisy są robione, chyba że wymieniasz u mirasa w garażu, to wtedy nie ma wpisów.

A czym  Miras z ASO różni się od Mirasa z warsztatu nie ASO  jak użyje tego samego oleju i filtrów oprócz tego , że będzie o połowę tańszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Woytas napisał(a):

A czym  Miras z ASO różni się od Mirasa z warsztatu nie ASO  jak użyje tego samego oleju i filtrów oprócz tego , że będzie o połowę tańszy ?

Chociażby tym, że najprawdopodobniej nie zrobi wpisu? Nie odnosiłem się do jakości wykonania, a jedynie kwestii dokumentacji wykonanej zmiany oleju.

 

4 godziny temu, saab napisał(a):

Raz wisy sa a raz nie , to zalezy od wielu czynnikow.

Od jakich czynników? U mnie 3 wymiany między interwałowe i 3 z wpisem. W Audi tak samo. Czy jest jakiś racjonalny (lub uzasadniony przez warunki świadczenia usług w ASO) powód dla którego po wykonanej zmianie oleju nie będzie wpisu w historii serwisowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najważniejsza jest ilość godzin przepracowana na tym oleju a nie sama ilość kilometrów.

Jak kupowałem auto to poprzedni właściciel w półtora roku zrobił 130kkm i olej był wymieniany w ASO co te 25 albo 30kkm.

Ja po zakupie wymieniam co 10-12kkm, zrobiłem kolejne 120kkm i silnik żyje. Przy wymianie rozrządu w środku było czyściutko.

Nie mam 400 kuni ale nie bał bym się takich wymian 🙂

I tak, wymieniam olej własnoręcznie i nie ma wpisów - coś strasznego.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kuj0n napisał(a):

I tak, wymieniam olej własnoręcznie i nie ma wpisów - coś strasznego.

poczułem się dotknięty tymi słowami 🙂 Wymiana oleju, to wymiana oleju. Jeśli zrobiona zgodnie ze sztuką i na odpowiednim oleju i filtrze, to nie ma znaczenia kto i gdzie robi, ani czy jest wpis, czy nie. Zwracałem jedynie uwagę na poprawność twierdzenia, że wymiany między interwałami pozbawione są wpisów. Z własnego doświadczenia wiem, że to nie jest prawda.

 

5 minut temu, Kuj0n napisał(a):

Najważniejsza jest ilość godzin przepracowana na tym oleju a nie sama ilość kilometrów.

Warto chyba delikatnie poprawić to stwierdzenie - ważna jest efektywny czas pracy - inaczej pracuje silnik maksymalnie obciążony/w wysokich obrotach niż przy spokojnej jeździe autostradowej 🙂 ale słusznie zauważasz, że w przypadku samochodów kilometr kilometrowi nie równy 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, RPRT07 napisał(a):

Rozmawiałem z właścicielem. Olej był wymieniany tylko w ASO z częstotliwością 25 tys. km. 

To zapytaj czy te 25000km to głównie miasto, czy trasa.

Jak trasa to bym totalnie się nie obawiał.

Zrobisz wymianę w płukanką silnika i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, rafaeelloo napisał(a):

Nie prawda. Wpisy są robione, chyba że wymieniasz u mirasa w garażu, to wtedy nie ma wpisów.

Nie prawda, ASO nie wbija, wbija tylko te co 30k, te pomiędzy nie są tam widoczne, przynajmniej to ASO z którym ja miałem styczność 

Edytowane przez zornold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zornold napisał(a):

Nie prawda, ASO nie wbija, wbija tylko te co 30k, te pomiędzy nie są tam widoczne, przynajmniej to ASO z którym ja miałem styczność 

ASO zapisuje również wymianę między interwałami . Ja wymieniałem po dotarciu i po roku (dwie wymiany od siebie) i są w historii w Idrivie . Wymianę gwarancyjną będę miał dopiero w marcu 2025 po dwóch latach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2024 o 13:59, RPRT07 napisał(a):

Planuje zakup używanej 340d. Znalazłem taką, która mi odpowiada. Przebieg ok. 100 tys. ale niestety interwał olejowy był robiony tylko w ASO co ok. 25 tys. km. 

Jaki to jest rocznik ? W jakim czasie te 100 tyś zostało zrobione ? .... bo może te całe dywagacje olejowe są zbędne 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiany międzyinterwałowe są widoczne w systemie jak się za nie zapłaci, jak dzwoniłem do ASO po ceny, to za każdym razem pytanie czy na 30 wymiana czy pomiędzy i czy z wpisem czy nie.

Oczywiście ceny inne bez i z wpisem.

  • ??? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt oleju + filtra (BMW)  to około 400-450 PLN  mi serwisy wołały za wymianę między interwałową  900-1200 PLN,i ... za różnicę wolę pójść na dobry obiad niż poprawiać samopoczucie kolejnemu nabywcy... jak potencjalnemu kupującemu  nie będą wystarczyć FV za materiały to niech skieruje się po nowe auto  do salonu i sobie jeździ robić wpisy między normalnymi interwałami 😁, znam mnóstwo aut, marek , których właściciele jeździli co 25-30 tyś i te samochody bez problemów dojeżdżały do 200 tyś km

... dla świętego spokoju przy 25 tyś km w ASO .. będzie to 3 wymiana oleju od nowości

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, siwyZS napisał(a):

Wymiany międzyinterwałowe są widoczne w systemie jak się za nie zapłaci, jak dzwoniłem do ASO po ceny, to za każdym razem pytanie czy na 30 wymiana czy pomiędzy i czy z wpisem czy nie.

Oczywiście ceny inne bez i z wpisem.

Owszem, ceny inne za przegląd z wymianą oleju wg interwału vs sama zmiana oleju poza interwałem. Ale dla wpisu nie powinno to mieć żadnego znaczenia, przynajmniej takie info otrzymałem w 2 ASO.

 

A co do cen - Bawaria Motors robi wymiany za 699 PLN brutto (poza autami M), a przynajmniej taką ofertę mieli jeszcze w kwietniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim nie zacząłem czytać tego forum i grup na FB parę miesięcy temu nawet nie przeszło by mi przez myśl wymieniać olej częściej niż jest w planie serwisowym. Wcześniejszymi autami jezdzilem ma serwis co roku i tyle mnie to interesowało (robiąc do 15k rocznie).

Teraz jak odbiorę auto to pewnie zrobię po 1k i też co roku, a nie 30k, ale tylko w kontekście czepialstwa się kupujących przy odsprzedaży. Chociaż też nie wiem dla ilu tak naprawdę osób ma to znaczenie. Ani czy są jakieś badania z czy statystyki, że częstsza wymiana niż wymagana przez BMW ma wymierny wpływ na żywotność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO wpisuje wymianę między interwałami. Obsługa pyta o to każdorazowo.

A koszt samej wymiany - obecnie asortymentu jest na takim poziomie, że nie opłaca mi się kombinować gdzie indziej. Przynajmniej do końca gwarancji. W razie w łatwiej będzie się szarpać. A potem, to się zobaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
18 godzin temu, i043W napisał(a):

Ani czy są jakieś badania z czy statystyki, że częstsza wymiana niż wymagana przez BMW ma wymierny wpływ na żywotność silnika.

No są. Może niezbyt klarowne ale są. Dużo się o tym mówi, 

Ponad to na YT jest kanał gdzie gość ma sprzęt do analizy oleju i porównuje nowy i olej po róźnych przebiegach.

Przy 8-12 tys km nastepuje duza degradacja oleju.

 

Gdzie silnik jeszcze nowy, to nie musi zbierac tyle zanieczyszczen i rzeczywiscie trzy pierwsze wymiany co 25 tys m to moze nie byc nic zlego (chociaz wymienilbym jeszcze po 1 tys i moze po kolejnych 5, a moze i wymienialbym co te 8 tak jak robie to dotychczas bo nie jest to duzy koszt) ...

Po prostu - powinniśmy robić to dla siebie, a nie dla kogoś, dla przyszłego nabywcy - nie myślec o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@luk_byd masz rację tylko nigdy nie widziałem wiarygodnego testu 2 silników jeżdżących z krótszym i większym interwałem, choć faktycznie producenci interwały  skrócili w większości  o jakieś 5-10 tyś km

przekornie napiszę na przykładzie silników w kosiarkach, gdzie interwał to jakieś 40-50 h pracy , mam swoją starą kosiarkę ogrodową ma z 18 lat z silnikiem  Briggs & Stratton , kosiarka jej metalowa obudowa powoli w stanie rozkładu ( korozja)  i właściwy jej kierunek to  PSZOK , z premedytacją nie wymieniałem w niej oleju od n-lat !!!  i silnik nie chce umrzeć 😄 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.