Skocz do zawartości

[E46] N46 2.0 318i EURO4 2005 - sedan - blad sądy lambda - nie oryginalny tlumik/katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opis:
BMW E46 (produkcja 04.2004), N46 silnik, 318i, wedle dowodu/dokumentacji norma spalin euro4

Pytanie:
Mam dylemat, co do tłumika - wymieniać czy wykodować sondę lambda/zaślepić?
Jeśli do EURO3 tłumik cały to ~1000zł to do EURO4 od 2-2,5k zł

Problem:
- na zimno podczas uruchomienia silnika coś grzechocze
- pali się kontrolka silnika, błąd czujnika lambda (błąd z ISTA - 29F4 – DME: Catalytic-converter conversion 1 )
- nie równo chodzi silnik na zimno kiedy jest niska temperatura: wydaje mi się tak od 5*C w dół (latom jest ok)

Inwestygacja:
Byłem w serwisie BMW i warsztacie zajmującym się tłumikami
- zamontowany katalizator (nie oryginalny/ zamiennik), który wedle warsztatu już się wypalił w środku i wkład lata po puszce - grzechotanie pod czas uruchomienia, też lambda szaleje i błąd wyskakuje
- błąd po skasowaniu wraca po +- 200km przebiegu
- sprawdziłem świece i cewki i wszytko jest ok
- filtra powietrza nowy
- przepływomierz też sprawdziłem jest ok

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jednak - 1 cewka była zepsuta, już niema błędu ponad 300km z czujnikiem lambda, mam zamiar wymienić wszystkie cewki i świece i zobaczę jak to pojedzie

Edytowane przez LoGik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.