Skocz do zawartości

Przeciąganie biegów E60 545i 6hp26 po regeneracji.


Aro101

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Skrzynia automatyczna 6HP26 po pełnej regeneracji i przeciąga biegi, z 2 na 3, przy redukcji również.

Przy prędkości około 40 do 70 km/h nie reaguje na pedał gazu lub bardzo słabo.

Po adaptacji i przejechaniu około 100-u kilometrów po dodaniu gazu na około 50-60 procent skrzynia chyba w okolicy 4-ego biegu wpadła w tryb awaryjny na czerwono.

Po ponownym uruchomieniu auta dział dalej, ale powyższe objawy zostały.

Błędy po awaryjnym to 5143 i 51A7.

Z czego naprawdę wynikają przeciągania biegów i brak mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na tak zwane przeciąganie biegów może mieć wpływ kilka czynników.

Najczęściej to ciśnienie oleju w skrzyni. Czasem są nieszczelności wewnętrzne co powoduje spadek ciśnienia.

Inna przyczyna to niewłaściwy olej lub niewłaściwy poziom oleju.

Następnie konwerter.

Ale może być jeszcze kilka innych powodów. Zarówno mechanicznych jak i elektrycznych. Sam silnik auta też ma wpływ na pracę skrzyni.

Zresztą jeden błąd wskazuje na brak sygnału obrotów wału korbowego co może oznaczać awarię czujnika wału lub sterownika skrzyni zakładając , że wiązka elektryczna nie jest uszkodzona.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dyzio255 napisał(a):

Na tak zwane przeciąganie biegów może mieć wpływ kilka czynników.

Najczęściej to ciśnienie oleju w skrzyni. Czasem są nieszczelności wewnętrzne co powoduje spadek ciśnienia.

Inna przyczyna to niewłaściwy olej lub niewłaściwy poziom oleju.

Następnie konwerter.

Ale może być jeszcze kilka innych powodów. Zarówno mechanicznych jak i elektrycznych. Sam silnik auta też ma wpływ na pracę skrzyni.

Zresztą jeden błąd wskazuje na brak sygnału obrotów wału korbowego co może oznaczać awarię czujnika wału lub sterownika skrzyni zakładając , że wiązka elektryczna nie jest uszkodzona.

Nie rozumiem dlaczego praca skrzyni po regeneracji przypomina pracę przed regeneracją.

Przed był limit ciśnienia na koszu E, ponad 700.

Regenerujący zapewnia, że kosz jest całkowicie sprawny.

Dlaczego pompa huczy im mocniej przeciągany jest bieg?

To wygląda, przynajmniej odnoszę takie wrażenie, jakby ona całe jej "zachowanie się "zostało, a wyeliminowane zostały pewne mechaniczne bolączki.

Chciałabym więcej zrozumieć.

Edytowane przez Aro101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że skrzynia po regeneracji zachowuje się podobnie, jak przed regeneracją, to pomyślałem o tym, że być może sterownik odpowiada za wyżej wymienione usterki.

Jak można sprawdzić czy sterownik jest zużyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Wstępnie można powiedzieć, że przyczyną niedomagań była nieodpowiednio zamocowana wtyczka główna mechatroniki i z tego powodu bywał brak komunikacji, co dobrze oznajmił komputer błędem 51A7.

Oczywiście pojeżdżę trochę żeby ostatecznie potwierdzić na 100 procent, że to tylko wina wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.