Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jako, że sezon wakacyjny w pełni - zakupiłem box dachowy do mojego auta.

Wybór padł na Thule model Motion 3 w wykończeniu Black Glossy (plus belki WingBar Edge Black).

Najpierw kupiłem wielkość XL, czyli o pojemności 500l. Umówmy się, to nie jest mały box, ale na dachu iX wydawał się jakiś taki… hmm… krótki 😄 to jest jednak kawał dużego auta.

Tak czy siak, po jednym dłuższym wyjeździe z kompletem sprzętu zapadła decyzja (z uwagi na dokupienie sprzętu) 😉 o wymianie na wielkość XXL, czyli o pojemności 600l - to największy box wśród modeli Motion 3 i chyba w całej obecnej ofercie Thule.

Poniżej wklejam zdjęcia jak iX wygląda z tym modelem (Thule Motion 3 XXL), może osobom zainteresowanym zakupem box’a ułatwi to ewentualny dobór modelu.

Moim zdaniem - jeśli chodzi o wygląd auta z box’em - wielkość 600l ma zdecydowanie bardziej adekwatną długość w stosunku do nadwozia iX niż wersja 500l. Natomiast na minus jest to, że XXL jest o 3 cm wyższy niż XL co przy belkach - które same w sobie są dość wysoko nad dachem - powoduje że całość konstrukcji jest dość wysoka. W iX jest to moim zdaniem do przyjęcia, ale w kombi byłoby to chyba już zbyt nieproporcjonalne.

W ofercie modeli Motion 3 są jeszcze wersje “Low”. I według mnie iX z box’em XXL Low wyglądałby całkiem dobrze (Low jest niższy aż o 9cm - XXL, taki jak na zdjęciach ma wysokość 46cm, zaś XXL Low tylko 37cm). Taki niski a jednocześnie długi box pasowałby do bryły iX. Niestety ta wielkość ma tylko 450l (i dodatkowo niewielką wysokość wewnątrz) - jak zwykle coś za coś 😁

Ale jak ktoś nie potrzebuje dużej pojemności, a zastanawia się nad Thule, to warto rozważyć XXL Low bo moim zdaniem najlepiej pasuje do iX.

IMG_1230.thumb.jpeg.1fb08afa5f4060b8cb889de0b8e44c9d.jpeg

IMG_1234.thumb.jpeg.896977d902c17d2df6b93199d5f85428.jpeg

IMG_1228.thumb.jpeg.e4dbb9fbfc70cb7fbbfb1fe56e533d48.jpeg

IMG_1229.thumb.jpeg.9bc82af0ff4b9536787adbd25d725bf7.jpeg

Na zdjęciach box jest cofnięty maksymalnie do tyłu.

Wersja XL (500l) była krótsza głównie “od tyłu” (i nie da się jej przesunąć bardziej w tył), przez co box jest umiejscowiony bardziej w przedniej części dachu, co wygląda trochę mniej proporcjonalnie.

Edytowane przez Pe.te
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kawal boxa, dzieki za zdjecia

Daj znac o ile wzroslo zuzycie energii przy 120-140 km/h

No i czy akustycznie jest duzo gorzej, podejrzewam ze przy tej bryle wiatr daje juz o sobie znac?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z XXL jeszcze nie jeździłem, ale z XL (500l) zużycie wzrosło zaledwie o ok. 5% 😲 w stosunku do tej samej trasy bez box’a.

Wydaje mi się, że ma to związek po prostu ze spokojniejszą i wolniejszą jazdą z box’em - na tempomacie miałem 130km/h, przy wyprzedzaniu starałem się nie przekraczać 140km/h, po czym wracałem do 130km/h. I chyba ten model box’a jest całkiem nieźle dopracowany aerodynamicznie.

Słychać nieco większy szum, ale generalnie w trasie nie zwracałem na niego większej uwagi. To chyba za sprawą grubego szkła na dachu, które dobrze izoluje.

Dodam jeszcze, że przy takim ustawieniu jak na zdjęciach - box’a w ogóle nie widać zza kierownicy. Aby go dojrzeć trzeba praktycznie położyć brodę na wieńcu kierownicy, więc pod tym względem jest OK.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za wszystkie informacje i opinie, na pewno przydadza sie uzytkownikom forum!

.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio zrobiłem trasę 650km ciągiem (z przerwą na jedno ładowanie), połowa autostrada, połowa ekspresówka - cały czas tempomat 125 km/h (z uwagi na box dociążony na max), raz na jakiś czas 130-135km/h przy wyprzedzaniu - średnie zużycie z tej trasy wyszło 25.5 kWh/100km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta sama trasa w drugą stronę, tempomat tym razem na 130km/h, raz na jakiś czas 135-145km/h przy wyprzedzaniu (wyprzedzanie nieco częściej niż poprzednio) - i tym razem zużycie sporo wyższe, bo wyszło prawie 28 kWh/100km.

Wychodzi na to, że przy prędkościach autostradowych wzrost zużycia rośnie dużo szybciej w funkcji prędkości w aucie z boxem - czyli w sumie żadne odkrycie, że im wyższa prędkość tym aerodynamika odgrywa coraz bardziej kluczową rolę...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.