Skocz do zawartości

[F20] 118i Mocne kopcenie na biało przy ruszaniu na światłach i bardzo szybko znikający olej


Chinolprod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam F20 118i bez gazu 2011r 160k przebiegu 

problem jest taki przy rozgrzaniu auta (na zimnym rzadko) mocno kopci na biało przy ruszaniu ze świateł przy dodaniu gazu gdy zjeżdżam  z dużej góry na 5/6 biegu bez gazu przy postoju 2/3min i przegazowaniu również to jest jeden z problemów ogólnie kopci typowo na biało i to duża chmura dymu płyn chłodzący w normie 

drugi problem jest taki iż pobiera ogromną ilość oleju 

serwis olejowy był robiony 400km temu na chwile obecna bagnet jest słuchy ani kropli oleju pierścienie/uszczelniacze?

trzeci problem ogromna temperatura turbo pod maska silnik na spokojnie dotknę ręką po nagrzaniu a do turbiny nie idzie zbliżyć ręki w czym tutaj problem?

ogólnie auto bez żadnych problemów odpala czy ciepłe czy zimne, nie szarpie, nie grzeje się mocy ma aż miło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

zacznę od trzeciego punktu, turbo w silniku N13 ma bardzo wysoką temperaturę pracy, po normalnej jeździe w lecie tam jest „ piec hutniczy”. Sprawdź, czy jest sprawna dodatkowa pompa wody, która jest przy kole pasowym. Chłodzi ona turbinę po zgaszeniu silnika ( lubi podciekać ) i odpowiedzialna jest za chłodnicę oleju w 118 i. Ponadto może być jeszcze wiele innych usterek, jak bierze olej to przedostaje się olej do dolotu i zarazem do turbiny, gdzie zbiera się nagar ……….

2. Pobór oleju w tym silniku to temat ocean, bardzo dużo możliwości:

- zapieczone pierścienie, pęknięte wężyki odpowietrzające skrzynię korbową, odma oleju ( może być pęknięta membrana ), duże luzy na osi turbiny, uszczelniacze zaworów ( przeważnie kopci na niebiesko ), sprawdź rurę gumową intercoolera, czy jest olej …………… i tak mnożyć 

1. Kopci na biało, sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym, jaki kolor, czy jest tłusty od oleju i jak wygląda korek ( czy jest osad koloru musztardy), to wszystko może wróżyć UPG czyli uszczelka pod głowicą.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2024 o 18:11, Arkus napisał(a):

Cześć,

zacznę od trzeciego punktu, turbo w silniku N13 ma bardzo wysoką temperaturę pracy, po normalnej jeździe w lecie tam jest „ piec hutniczy”. Sprawdź, czy jest sprawna dodatkowa pompa wody, która jest przy kole pasowym. Chłodzi ona turbinę po zgaszeniu silnika ( lubi podciekać ) i odpowiedzialna jest za chłodnicę oleju w 118 i. Ponadto może być jeszcze wiele innych usterek, jak bierze olej to przedostaje się olej do dolotu i zarazem do turbiny, gdzie zbiera się nagar ……….

2. Pobór oleju w tym silniku to temat ocean, bardzo dużo możliwości:

- zapieczone pierścienie, pęknięte wężyki odpowietrzające skrzynię korbową, odma oleju ( może być pęknięta membrana ), duże luzy na osi turbiny, uszczelniacze zaworów ( przeważnie kopci na niebiesko ), sprawdź rurę gumową intercoolera, czy jest olej …………… i tak mnożyć 

1. Kopci na biało, sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym, jaki kolor, czy jest tłusty od oleju i jak wygląda korek ( czy jest osad koloru musztardy), to wszystko może wróżyć UPG czyli uszczelka pod głowicą.

 

płyn chłodniczy i korki to pierwsze co sprawdziłem w tym aucie 

w weekend ogarnę ic 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.