Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

mam pytanie?

 

czy w silnikach 1.8 is występują zmienne fazy dolotu.

 

 

jeśli nawet nie to prosze o odpowiedź na czym ten system polega co to daje????????????????

Opublikowano

Witam.

 

Układem rozrządu do niedawna nie można było sterować elastycznie - czasy napełniania cylindra świeżą mieszanką i opróżniania go ze spalin były stałe, niezależnie od obrotów silnika i jego obciążenia. Problem z układem rozrządu polega na tym, że fazy rozrządu a więc czas otwarcia zaworów oraz moment ich otworzenia i zamknięcia powinny się zmieniać płynie w zależności od chwilowych warunków pracy jednostki napędowej, bardzo podobnie jak czyni to układ zapłonowy. Niestety układ rozrządu jest czysto mechaniczny i o momencie oraz czasie (liczonym w stopniach obrotu wału korbowego) otwarcia zaworu decyduje kształt krzywki wałka rozrządu. W silnikach samochodu zarys krzywki wałka rozrządu, czyli jej kształt jest wynikiem kompromisu i dlatego spece od podrasowywania aut często wymieniają wałki rozrządu na specjalne, podnoszące osiągi silnika. Niestety moc wzrasta ale pogarszają się osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów - czyli coś za coś.

Zmienne fazy rozrządu bo o nich tu mowa (wałki rozrządu elastycznie dostosowujące się do warunków pracy jednostki napędowej ) ich idea polega na wcześniejszym bądź późniejszym, w odniesieniu do kąta obrotu wału korbowego, otwarciu i zamknięciu zaworu. Zmianie ulegają zatem czasy napełniania i opróżniania cylindra ładunkiem. Przykładowo przy niskich prędkościach obrotowych silnika zawór dolotowy jest otwierany później i zamykany wcześniej niż przy wyższych prędkościach. Kąty te zmieniają się w trakcie pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej jednostki i jej obciążenia.Zastosowanie zmiennych faz rozrządu nie służy jedynie zwiększaniu mocy silnika. Bardzo ważnym powodem jest również ograniczenie zużycia paliwa a zatem obniżenie emisji substancji toksycznych.

 

:think: Wydaje mi sie,ze m44 nie ma zmiennych faz rozrzadu ale niech sie jeszcze inni wypowiedza :worried: .

PS.Jak chcesz dowiedziec sie wiecej poszukaj w necie.Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Opublikowano
Wytłumacz co rozumiesz pod pojeciem "Zmienne fazy dolotu" ?? Zmiana długości dolotu w zależnosci od obrotów i obciążenia ?
Opublikowano

tu jest dolot w M44 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=11_1569&hg=11&fg=40

Część nr 6 to jest właśnie zespół przepustnicy zmieniającej długość kanału ssącego. Przy niskich obrotach przepustnica jest zamknięta i powietrze musi przelecieć przez cały kolektor od wlotu ( tam gdzie nr 13) aż do głowicy ( nr 17). Przy tak dobranej długości kanału ssącego i niskich obrotach słup powietrza w pada w rezonans i pojawia się tzw. doładowanie dynamiczne polepszające napełnianie cylindrów. Przy przekroczeniu pewnych obrotów przepustnica nr 6 otwiera się przez co kanał ssący zaczyna się już od tej przepustnicy. Zmniejszenie długości kanału zmniejsza wtedy opory przepływu powietrza i napełnianie cylindrów jest większe niż przy kanale długim (z zamkniętą przepustnicą nr 6)

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Ja staralem sie opisac system zmiennych faz rozrzadu czyli systemem zmiennych faz w zaworach dolotowych.

PS.Myslalem,ze o to chodzilo a jak nie to sorry :D .

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Opublikowano

Ma takie coś zarówno M42, M43 i M44 i nazywa się to system DISA a mało tego mają to lanosy , ople, fordy i wiele innych aut a w general motors system ten nazywa się DUAL-RAM.

 

kostek:

Bardzo ładnie na twoje pytanie odpowiedział już Arton powyżej a w praktyce daje to tyle że jak się system przełączy przy pewnych obrotach to czuć przyrost momentu obrotowego czyli auto po prostu dostaje kopa.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Przy przekroczeniu pewnych obrotów przepustnica nr 6 otwiera się przez co kanał ssący zaczyna się już od tej przepustnicy.

 

Czyli jak powietrze jest zasysane od tej przepustnicy? Bez żadnego filtra powietrza? Gorące powietrze z silnika?

 

Dobrze rozumiem czy pokręciłem???

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Do tej przepustnicy nie jest zasysane żadne dodatkowe powietrze a łaczy ona lub rozłącza jedynie dwie części kolektora dolotowego zmieniając przez to układ rezonansowy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jeśli ta przepustnica "kończy się" to mogą z niej dochodzić jakieś dziwne odgłosy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.