Skocz do zawartości

Dźwięk z okolic przepustnicy.


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie od jakiegoś czasu występuje u mnie taki dźwięk. Słychać go tylko na jałowych obrotach. Jak się przygazuje to go nie ma.

Myślałem że to wisko albo pompa wspomagania, ale jednak nie.

Przy gaszeniu po przekręceniu kluczyka słychać ten dźwięk jeszcze około 2 sekund

Co to może być ?

https://youtu.be/HWRrDNKcpZQ?si=olzGHlxqkX9TTzao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 Masz na środku kolektora ssącego, takie czarne pudełko 8x12cm 😎. Może tam latać klapka, choć na moje ucho to przepustnica albo zawór wolnych obrotów, tylko że na pracującym silniku praktycznie ich nie słychać, tylko na zapłonie są słyszalne.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to słychać tylko na wolnych obrotach jak się doda gazu cisza. No i jakaś sekundę po zgaszeniu auta też jeszcze słychać.

Generalnie jeśli nic się nie dzieje, silnik pracuje ok to zawracać sobie tym głowę ?

Niedługo mam zamiar wyjąć przepustnice celem wyczyszczenia na co wtedy zwrócić uwagę w związku z tym dźwiękiem 

Generalnie podejrzewam że mam coś nie tak z silnikiem krokowym. Auto jak zimne odpalam to najpierw ma niskie obr około 900 a dopiero potem rosną wyżej. Na ciepłym jak odpalam to od razu chodzi chwilkę na ponad 1000 obr.

W E39 silniczek krokowy jest zespolony z przepustnica czy można go osobno wymienic w razie co ?

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

W E39 silniczek krokowy jest zespolony z przepustnica czy można go osobno wymienic w razie co ?

W e39 są przynajmniej dwa rodzaje przepustnic elektronicznych. Ta starsza lubi się sypać i chyba nie są zamienne. Musisz zobaczyć co masz. Który rok jaki silnik? Przy wymianie zwróć uwagę na gumy dolotu, rozchyl je, jak są spękane wymień bo się zaraz rozleca. Zamiennik febi był w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w stronę przepustnicy od komory hamulcowej (tej w której schowany jest układ hamulcowy) idzie linka , to przepustnica jest starego typu - na linkę i elektronikę....i raczej masz właśnie taką przepustnicę. Ja też miałem sedana z 2000 roku i miał właśnie taką przepustnicę.... 

tyle, że ta przepustnica nie hałasuje. ta nowa, także nie hałasuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.