Skocz do zawartości

530D 218km intercooler Fmic 600*300*76


rafaelo94

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jakiś czas temu zmieniałem w swojej E60 wtryskiwacze na poliftowe z euro 4 i robiłem program. Wyszło mi że mam nieszczelność w układzie dolotowym. Będę robił uszczelkę 11617801222 i jak to wyjmę to chciałbym też wymienić intercooler bo obstawiam, że w nim też może być jakaś nieszczelność, od strony egr mam wszystko nowe. Teraz pytanie czy ktoś zakładał taki intercooler? Podobno pasuje, ale jeszcze nie wiem jak to zamocować, do pasa przedniego na długich szpilkach, a od dołu nic? Ktoś może wie jakie kolanka silikonowe trzeba dokupić bądź proste rury żeby to nałożyć na krucće przy takim intercoolerze? Oryginalne na te duże zawlaczki out. Tak żeby została rura z turbiny oraz ta od egr w dół z czujnikiem temperatury. Ponoć te gotowe zestawy co są w sieci (intercooler razem z silikonami) to nie pasują. Ktoś z forum przerabiał temat i podpowie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj cos takiego      pasuje idealnie   bez zbędnych przeróbek  i  duzo lepszy od drogiego  Wagner 

E60 61 przód  jest  tak sam prawie 

Iccek   tylni 450x300x76

Redukcje  silikony

allu rurka  +rurka 45"

 

 

received_2603499873149753.jpeg

received_318390484281965.jpeg

 

20240719_140101.jpg

20240719_140128.jpg

20240719_140210.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw  dobierałem   sam  

Ten co podaja  na stronie nie odpowiada mi iccek z wyjściami na  zewnątrz. 

Duzo lepszy jest  ten tylni  mniej miejsca zajmuje    i wszystkie radary sa na miejscu    Acc i  Nght Vision   i   bez zbędnych silikonowych kolanek  odstających. 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Wagnera to nie planuje, auto nie wiele droższe 😅, w E60 podobnie to jest z miejscem? Chodzi mi o tą beleczkę w poprzek co dołożyłeś żeby go od góry zamontować na równi z tymi oryginalnymi otworami co trzymają zamek maski? Na dole już nic nie trzyma intercoolera, śmiga to tak? A temat z tym dłuższym rozmyślałeś? Dużo tych kolanek i innych zakrętów jak ma wyjście po bokach? Wszędzie wszyscy polecają i jak widzę projekty to mają tego 600mm mi też taki został właśnie polecony, że mieści się i najlepiej wychodzi. Night vision i innych radarów w mojej bieda wersji nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e60 belka jest podobna   miejsca  tyle samo   iccek trzyma się tak  jak widzisz plus na dole do orginalnej    oslony plastikowej   co trzymała orginaly iccek   

Wszystko jest  sztywno   stabilnie i z niczym nie koliduje zderzak przedni  nie byl ruszany  można wrócić do orginalu w każdej chwili 

 Ten  iccek w takich  wymiarach  spokojnie na 450koni starczy 

Wiec po co się pchać  w600mm ??    Przy  600 mm musisz wywalac duzo plastkichow  i  przerabiać   i robić wywijasy tymi silikonami  a na końcu   będzie  słabo  to się prezentować.

 

Na starym  miałem temperaturę 75C+ a na  tym nie może przekroczyć  35C nie widzę potrzeba  większego .

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz, że do szczęścia potrzebuje redukcję z 3" na 2.5" w ilości 2 szt. oraz rurkę prostą i rurkę 45° i powinno być plug & play no i ten wspornik od góry? Masz 635d? Tam od turbin idzie to tak samo do intercoolera jak w 1 turbo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak e63  635d    

W e60/61 jest konstrukcyjnie  podobne  do e63  napewno różnice  są jakieś  w 530d  zależności czy to jest 218 czy 235koni  maja inne   turbo  i wyjścia  do iccka dopier w 535d  jest tak samo z turbina i wyjsciem 

Od iccka do kolektora dolotowego   wszystko to samo 

Więc musisz sprawdzić    szczegóły  sam

 Co do   materiałów 

Silikony  redukcuyjne  76mm/63mm  x2

Rurka allu 63mm  16cm

Rurka allu  63mm 45"   30cm

 opaski  zaciskowe 

I C  szyna   dlugos cos kolo 110cm do  skrócenia 

Rurki tez  zależności  jak ci to wyjdzie.

Montaz   tez nie jest taki p&p

 Coś trzeba  dociąć    zawsze    np.

Wiatrak  chłodnicy    rogi obudowy    i  dolna oslone   starego iccka   żeby mógł  ja zamontować spoowrotem  

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś  idzie z turbo  do  kolanka  allu 45" 63mm   redukcja i iccek 

 

A co do iccka  żebyś   zle nie zrozumiał 450mm to wymiary  rdzenia    cały iccek to jakieś  550mm

 

To co tak strasznie  polecają  ma długość  630mm a rdzeń 450mm  czyli taki sam 

20240722_191756.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak wiem że chodzi o rdzeń 😉 te co polecają to znalazłem takie wymiary 

Wymiary intercoolera: 780x300x76mm

Wymiary rdzenia: 600x300x76mm,

no chyba że te co mi polecają to ja źle zinterpretowałem i to nie chodziło o rdzeń, a o całość.

U mnie to chyba wygląda jak na zdjęciu nie wyjąłem tego jeszcze i w całości nie widziałem ale wygląda mi podobnie. Opisane, że 530D 218km, w 35D chyba jest inaczej ja będę potrzebował jakiś gumowy łącznik do rurki aluminiowej z oryginalną rurą, albo jak się tak patrzy to rurkę 90' a nie 45'. 

dolot.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest na tyle miejsca, że zmieści się ta rurka 45° bo ten plastik 45° wchodzi zaraz do oryginalnego intercoolera? Może kolanko 45° 64/76mm rurka aluminiowa 63mm 10cm i tak to złączyć, no chyba że braknie bo to nie wychodzi tak blisko i lepiej zamówić taki zestaw jak napisałeś: prosta redukcja i kolanko aluminiowe i po przycinać ile trzeba ale na pewno się zmieści i nie braknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jak to wyszło na zdjęciu   , nowy iccek jest bardziej z przodu  niż orginalny .

Ale U ciebie   faktycznie może byc prościej i  wystarczy z iccka   redukcja 76mm na 63mm  rureczka 63mm może ze 20cm  i konalko  90" 63mm 15x15cm   i połączyć  się z orginalna rurka allu z turbo . Bedzie git

Jak  będziesz skracał   rureczke  to nie zapomnij o  zrobieniu Faski żeby silikon się nie sunął 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem zamówienie na taki sam zestaw jak u ciebie, zobaczymy jak to wyjdzie w E60, jeszcze mam pytanie co do tej szyny. To jest jakiś profil CWC czy coś w tym stylu? W tym sklepiku co zamawiałem żadnego takiego wspornika nie znalazłem.. No i co do tej fazki to muszę to nadlać jakimś spawem, czy po prostu kątówka bądź innym pilnikiem zrobić jakieś wgłębienie i tam opaską złapać, czy te rurki są za cienkie i raczej tylko spaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zwykly  profil 

A co do  obrobienia rurki  moze zrobic   Młotkiem i  śrubokrętem  tylko  uderzasz od środka  rurki  

Jak na obrazku 😄  coś takiego wystarczy  silikon  juz sie nie ześlizgnie   nie musi być do okola  wystarczy  parę punktów 

20240724_141519.jpg

20240724_141453.png

Edytowane przez aramiel123
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gładkie mi to z każdej strony przyszło, będę musiał jeszcze spawacza znaleźć co mi nakrętki od góry przyspawa. Nie ma ani tych od góry ani od dołu, chyba producent coś pozmieniał w tych intercoolerach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie mierzyłem, wyjąłem z pudełka i widzę, że tego nie zamontuje, za rozbiórkę auta będę się brał dopiero jak to z tymi nakrętkami ogarnę. Ale jako tako mały nie jest i trochę sobie waży. 

Edit: tej tulejki co u mnie brakuje to jaka mniej więcej ma wysokość z 2cm czy więcej? 

Edytowane przez rafaelo94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.