Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się zastanawiam powolutku nad zmianą auta...

5-tka jest fajna nawet bardzo ale mistrz zwinnosci w miejskim gąszczu to nie jest a, że 95% mojej jazdy to miasto więc wpadł mi pomysł na 3-kę e46.

 

Będzie to albo 330Ci albo M3. Kupił bym bez zastanowienia M3 ale raz, że może mi trochę zabraknąc funduszy i musiał bym wziac kredyt (baaardzo niechętnie) a dwa koszty eksploatacji.

i teraz pytania:

Czy drastycznie te dwa modele się różnią?

Czy bardzo różnie się prowadzą?

Czy eksploatacja będzie droższa o 100% czy np. o 50%? Paliwo się nie liczy.

Ogólnie wrażenia z jazdy - pewnie zbyt zaskoczony z przesiadki 528 na 330 nie będę, a na M3? A może się mylę i 330 to także przepaśc?

Aha, o 330Ci Da nie myślę gdyż bardzo nie lubię diesli.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano
myśle że przepaść jest napewno w prowadzeniu i w komforcie , osiągi M3 są też zauważalnie lepsze, co nie zmienia faktu ze 330 to świetny samochód, jeżdziłem takim w Cabrio i też daje rade :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Sądząc po avatarze to chyba twój ulubiony typ nadwozia :mrgreen:.

Dzięki za odpowiedź, a jeśli byś mógł to napisz trochę więcej o wrażeniach :)

Opublikowano

Rozumiem, że w tym wątku ważne są wrażenia :wink:

 

Dla mnie jest przepaść między M3 a 330Ci, może nie głęboka ale jednak :wink: :)

Na początku może coś o zawieszeniu, sam jeżdze 330Cd i podobnie jest w 330Ci i powiem że zawieszenia w tych samochodach są bardzo twarde, duża sztywność nadwozia i średnio mały komfort na naszych drogach, no ale coś za coć :8) Natomiast zawieszenie w M3...hmm jest twardsze, dużo twardsze.

W tym miejscu zaznacze, powtórzam to za każdym razem kiedy piszę o M3, że jestem zdania iż M3 raczej nie powinno być autem jedynym w domu, takim do wszystkiego, nie u nas :mad2:

 

M3 to oczywiście inne hamowanie.

Myślę, że jeśli ktoś przejedzie sie 330Ci i M3 a samemu jeździ czymś stosunkowo słabym to oba autka robią duże wrażenie. Natomiast jeśli ktoś śmiga porównywalnym samochodem to różnica w zachowaniou będzie naprawde odczuwalna :wink:

 

Dla mnie M3 to troche inna półka, nawet dział z cennikiem w ASO jest osobny dla modeli ///M :mrgreen:

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Opublikowano

W tym miejscu zaznacze, powtórzam to za każdym razem kiedy piszę o M3, że jestem zdania iż M3 raczej nie powinno być autem jedynym w domu, takim do wszystkiego, nie u nas :mad2:

 

hmm... dlaczego?

Opublikowano
wiesz, nie żal to chyba tylko matiza. Natomiast czytajac jakies zagraniczne forum o Mkach wywnioskowałem, że wiele osób używa M3 jako "daily driver". A jak nie chcesz trafic na dziure w miescie które znasz to nie trafisz.
Opublikowano
wiesz, nie żal to chyba tylko matiza. Natomiast czytajac jakies zagraniczne forum o Mkach wywnioskowałem, że wiele osób używa M3 jako "daily driver". A jak nie chcesz trafic na dziure w miescie które znasz to nie trafisz.

 

Tu nie chodzi o dziury. Tylko chodzi o wyjątkowość konstrukcji. Zastosowanie rozwiazania nie mają być wytrzymałe tylko mają mieć naklepsze właściwości w sporcie tzw "performance". Aż mi serce peką jak sobie pomyśle że miałbym odpalać 365 razy albo wiecej w roku zimny silnik M3, ,milon razy w roku naciskać sprzegło, czy wrzucac biegi. Codziennie przejeżdzać przez to samo dziurawe skrzyżowanie...

Silnik któy z taką pieczołowitością poskładali inżynierowie w białych kitlach i rękawiczkach miałbym meczyć jeżdżeniem "po gazetę" ??

Oczywiscie mając nadmiar gotówki, zmieniając M3 CSL co dwa lata - jak najbardziej.

Jednak chcać nie tracić na wartosci - garaż i sunday driving.

Opublikowano

Jednak chcać nie tracić na wartosci - garaż i sunday driving.

 

dokladnie .. na codzien 330cd a od swieta M3 .. ;) ehh ale sie rozmazylem ;) .. no ale powoedzenia w kupowaniu eMki ..

 

taki maly OT : chyba jeszcze nikt kto sie na tym forum pytal o koszty eksploatacji eMki nie kupil ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
pewnie koszty eksploatacyjne części są proporcjonalnie droższe , np w Audi A4 a Audi RS4 - w tym ostatnim koszty pewnego użytkownika przez rok / nasze piękne drogi / pochłonęły 20tys zł czyli można by było kupić taką A4 zwykłą :mrgreen:
Opublikowano
wiesz, nie żal to chyba tylko matiza. Natomiast czytajac jakies zagraniczne forum o Mkach wywnioskowałem, że wiele osób używa M3 jako "daily driver". A jak nie chcesz trafic na dziure w miescie które znasz to nie trafisz.

 

Tu nie chodzi o dziury. Tylko chodzi o wyjątkowość konstrukcji. Zastosowanie rozwiazania nie mają być wytrzymałe tylko mają mieć naklepsze właściwości w sporcie tzw "performance". Aż mi serce peką jak sobie pomyśle że miałbym odpalać 365 razy albo wiecej w roku zimny silnik M3, ,milon razy w roku naciskać sprzegło, czy wrzucac biegi. Codziennie przejeżdzać przez to samo dziurawe skrzyżowanie...

Silnik któy z taką pieczołowitością poskładali inżynierowie w białych kitlach i rękawiczkach miałbym meczyć jeżdżeniem "po gazetę" ??

po to go skladali zebys nim jezdzil :)

Opublikowano

Czy drastycznie te dwa modele się różnią?

Drastycznych roznic wewnatrz kabiny praktycznie nie ma. No moze kilka drobnych szczegolow jak lusterko, liczniki, galka zmiany biegow skrzyni smg, fotele kierowcy i pasazera.

Najwieksze roznice znajdziesz w ukladzie napedowym i zawieszeniu. Silnik S54 w polaczeniu z transmisja SMGII jest prawdziwym dzielem sztuki.

 

Czy bardzo różnie się prowadzą?

 

Roznice sa zdecydowanie odczuwalne. Zawieszenie 330ci bardziej nastawione jest na komfort podczas gdy M3 nadaje sie raczej do sportowej jazdy.

Odzwierciedleniem jakosci calego zestawu sa wyniki emtrojek na torach wyscigowych.

 

Czy eksploatacja będzie droższa o 100% czy np. o 50%? Paliwo się nie liczy.

 

Biorac pod uwage ceny czesci na pewno odpowiedniki w M3 beda drozsze.

Na pewno nie bedzie to 100%.

 

Ogólnie wrażenia z jazdy - pewnie zbyt zaskoczony z przesiadki 528 na 330 nie będę, a na M3? A może się mylę i 330 to także przepaśc?

 

Pomimo porownywalnej mocy roznica w dynamice jazdy pomiedzy 528 a 330 jest odczuwalna ze wzgledu na mniejsza mase i gabaryty obydwu pojazdow.

Przesiadajac sie z 330 do M3 odczujesz ta roznice zdecydowanie bardziej dobitnie. Wedlug moich odczuc roznica w dynamice jazdy miedzy 330 a M3 bedzie przynajmniej 3 razy wieksza w porownaniu do roznicy 528 i 330.

 

Aha, o 330Ci Da nie myślę gdyż bardzo nie lubię diesli.

 

Duzo uzytkownikow nie lubi Diesla jednak podejscie ekonomiczne zmusza ich do takiego wyboru.

 

 

Pomysl nad alternatywa dla 330ci i M3 w postaci E92 335i :modlitwa:

Opublikowano
Pomysl nad alternatywa dla 330ci i M3 w postaci E92 335i :modlitwa:

Taaa... ale ta cena... :roll2:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

Taaa... ale ta cena... :roll2:

Cena taka sama jak uzywana E46 M3 z lat 2004-2006 :mrgreen:

335i z "podstawowym" wyposazeniem kosztuje 39.500 € (w Niemczech)... tj. jakies 150.000 PLN (nie liczac akcyzy i tych innych wszystkich)...

M3 E46 mozna "wyrwac" u nas w Polsce za niecale 100.00 PLN.

Jesli moj tok rozumowania jest "niepoprawny" - prosze mnie poprawic. :mrgreen: :wink:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

335i z "podstawowym" wyposazeniem kosztuje 39.500 € (w Niemczech)... tj. jakies 150.000 PLN (nie liczac akcyzy i tych innych wszystkich)...

M3 E46 mozna "wyrwac" u nas w Polsce za niecale 100.00 PLN.

Jesli moj tok rozumowania jest "niepoprawny" - prosze mnie poprawic. Mr. Green Wink

 

Pod warunkiem ze E92 335i pochodzi prosciutko z salonu BMW a E46 M3 zostala nabyta przez polskiego handlarza-kombinatora w tureckim "ekskluzywnym" salonie majacym swa siedzibe na obrzezach junkyard-u. :8)

Opublikowano
Pod warunkiem ze E92 335i pochodzi prosciutko z salonu BMW a E46 M3 zostala nabyta przez polskiego handlarza-kombinatora w tureckim "ekskluzywnym" salonie majacym swa siedzibe na obrzezach junkyard-u. :8)

Nie zawsze... :wink:

... chociaz...

E92 to juz model wyzej...

Ale...

... znalazlem cene w Polsce - 211,600 PLN.

Jest jednak roznica. :mrgreen: :wink:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

330Ci jest jak najbardziej alternatywa M3, wystarczy delikatnie dlubnac tzn

chip i kompletny wydech od M3 i mamy okolo 260HP oraz 6s do 100, dla lepszego samopoczucia Mpakiet i obnizony zawias

Opublikowano

O e46 M3 w cenie 100.000pln to mozna zapomniec. No, chyba ze tak jak napisal LukaszPL - od tureckiego handlarza złomem.

 

Co do eksploatacji - oczywiście mozna M3 jezdzic na codzień. Tzn. ja tego nie robię ale można :D . Trzeba sie poprostu liczyć z dość ograniczonym komfortem jazdy po mieście. Nie wiem skąd się biorą mity dotyczące drastycznie wyższych kosztów eksploatacji - auto jest całkowicie bezawaryjne, częsci sa troche droższe od standartowych bmw ale bez przesady, koszty serwisu także do przyjęcia. Wszystko to jest rekompensowane znakomitymi wlasciwościami jezdnymi i rewelacyjną przyjemnościa z jazdy :D .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cóż w 335i takiego zachwycającego, że aż przedłożylibyście ją przed M'kę :twisted:?

 

Ponieważ parametry silnika 335i są tylko nieco słabsze na papierze niż w M3, w realu te auta są porównywalne. A E92 jest nowym modelem, a E46 na tzw. wylocie. Przeczytaj artykuł z linku podanego przez Siwego. Może pomoże Ci rozwiać dylemat :twisted2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Cóż w 335i takiego zachwycającego, że aż przedłożylibyście ją przed M'kę :twisted:?

 

 

No własnie co? 335i jest nowym modelem i rzeczywiście silnik ma wspaniały ale 1) jest brzydki jak kupa, i 2) to nie jest M :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.