Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko Mam problem z tym czujnikiem ostatnio coś świrował i wymieniłem go dziś na oryginalny 

OME 13 62 7 805 152.
Po podłączeniu ISTA i wywołaniu funkcji SG odczytanie parametrów czujnika pokazywało -14hPa. Wykonałem ponowną adaptację postępowałem zgodnie z krokami ISTA po 2/3h poszedłem ponownie odczytać parametry czujnika i pokazuje 11hPa czy są to prawidłowe odczyty nowego czujnika 

IMG_3574.jpeg

IMG_3576.jpeg

IMG_3578.jpeg

Opublikowano

Pojeździj trochę, wyłączysz/włączysz kilka razy silnik i będzie ok. Ten czujnik potrzebuje chwili na adaptację pomimo, że go zresetowałeś. Na wyłączonym zapłonie powinno być w zakresie od -1hPa do +1 hPa. Sprawdź za parę dni.

Opublikowano
25 minut temu, jarekf napisał(a):

Pojeździj trochę, wyłączysz/włączysz kilka razy silnik i będzie ok. Ten czujnik potrzebuje chwili na adaptację pomimo, że go zresetowałeś. Na wyłączonym zapłonie powinno być w zakresie od -1hPa do +1 hPa. Sprawdź za parę dni.

Dzięki za info.DPF był czyszczony 😀 Teraz zrobiłem trasę do pracy i zobacz jak to nabiło 🫣

IMG_3579.jpeg

Opublikowano

Appka pokazuję sadze na podstawie różnicy ciśnień i ten poziom może się wahać podczas jazdy. Te wartości pewnie się jeszcze u Ciebie trochę zmienią jak się czujnik w pełni zaadoptuje po kilku wł/wył. silnika i przejechanych km.

Te 20hPa to było na jałowym? Powinno być >10hPa. U mnie po wymianie na jałowym jest ok 5-6hPa. A ostania regeneracja uruchomiła się po 750km jazdy mieszanej miasto-obwodnica. Teraz już mam 550 km od regeneracji i sadza ok 11g.

Opublikowano

Tak na jałowym właśnie było 20hPa dla tego też jestem skołowany bo to nowy czujnik a takie szopki. I na samym zapłonie mam około 12 hPa wiem że aplikacja pozwala zrobić korektę żeby było 0 ale nie chce tego robić póki jest nowy czujnik poczekam jak pisałeś wyżej może się to unormuje po paru dniach . Mi wypala 200/300km w  jeździe miasto praca-dom w trasie różnie bywało 600/700km 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 15.07.2024 o 13:53, jarekf napisał(a):

Appka pokazuję sadze na podstawie różnicy ciśnień i ten poziom może się wahać podczas jazdy. Te wartości pewnie się jeszcze u Ciebie trochę zmienią jak się czujnik w pełni zaadoptuje po kilku wł/wył. silnika i przejechanych km.

Te 20hPa to było na jałowym? Powinno być >10hPa. U mnie po wymianie na jałowym jest ok 5-6hPa. A ostania regeneracja uruchomiła się po 750km jazdy mieszanej miasto-obwodnica. Teraz już mam 550 km od regeneracji i sadza ok 11g.

Tragedia te czujniki ciśnie spalin  to chyba bezpiecznej troski. Jakiś czas był spokój  z tym DPF a od dziś zaś wariuje rano czujnik pokazuje  -20 hPa, jednego dnia równe 0hPa , obserwuję odczytu w BimerTool to w resecie czujnika spalin skacze wartość -15hP potem skacze do  -8 hPa raz na 0 wypali Dpf i po 4 km 35g sadzy 🫣 może być tak że jakieś przewody bądź wtyczka jest uwalona 🤔

IMG_3848.png

Opublikowano
6 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

kup oryginalny i zapomnij temat na 10lat

To już 2 orginalny ☹️

Opublikowano

U  mnie znowu problem tego rodzaju. Zrobiłem samochodem 55 tys km już trzeci oryginalny czujnik jest zamontowany. Teraz wydaje się wszystko ok, ale co jakiś czas słyszę że dpf wypala  się częściej niż zazwyczaj. Odpalam wtedy istę  i widzę błąd 245400. Wchodzę na parametry dpf  i ciśnienie wsteczne jest różnie.  Czasami -70hpa a czasami +50hpa. Wystarczy że ruszę delikatnie kabelkiem który idzie do wtyczki która wchodzi do czujnika i już jest  prawidłowa wartość tj na zgaszonym +/- 1hpa. Przez to dpf wypala mi się raz co 500km a raz co 80. Zdejmowałem ten oplot kabli idących do wtyczki na pierwszy rzut oka wydaje się wszystko ok. Co tam może niedomagać że poruszenie kabelkiem powoduje już prawidłowe  wskazania czujnika? 

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 godzin temu, radoboski95 napisał(a):

U  mnie znowu problem tego rodzaju. Zrobiłem samochodem 55 tys km już trzeci oryginalny czujnik jest zamontowany. Teraz wydaje się wszystko ok, ale co jakiś czas słyszę że dpf wypala  się częściej niż zazwyczaj. Odpalam wtedy istę  i widzę błąd 245400. Wchodzę na parametry dpf  i ciśnienie wsteczne jest różnie.  Czasami -70hpa a czasami +50hpa. Wystarczy że ruszę delikatnie kabelkiem który idzie do wtyczki która wchodzi do czujnika i już jest  prawidłowa wartość tj na zgaszonym +/- 1hpa. Przez to dpf wypala mi się raz co 500km a raz co 80. Zdejmowałem ten oplot kabli idących do wtyczki na pierwszy rzut oka wydaje się wszystko ok. Co tam może niedomagać że poruszenie kabelkiem powoduje już prawidłowe  wskazania czujnika? 

Sprawdziłem dzis auto po nocy pokazywało -107hPa lekko ruszyłem przewodem , czujnikiem i wtyczka poprawiło się na 7hPa więc będę teraz sprawdzać przewody albo wymiana całej wtyczki może w niej jest jakiś problem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.