Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim, czy ktoś już przechodził z was naprawę napędu xDrive? Jakie były wasze objawy? 

Wydaje mi się że zaczynają się u mnie pierwsze objawy, niedługo będę umawiał się na diagnostykę w serwisie. Mianowicie co się dzieje: 

1. Skręcając przy parkingowych prędkościach i ruszaniu na skręconych kołach czasami czuć szarpnięcia, jak by auto przeskakiwało.  Szczególnie przy przyspieszaniu do pewnego momentu, potem już gładko. Też nie za każdym razem to występuje.

2. Raz na jakiś czas słychać stuk przy skręcaniu jak by w zawieszaniu ale teraz nie wiem czy to nie w napędzie. 

3. Przy kręceniu kierownicą na postoju / prędkość parkingowe słychać szybkie cykanie podczas manewru. 

Silnik: 4.4 benzyna 530km

przebieg: 76k

rok: 2020

okolo 1000 kilometrów temu / miesiąc temu został wymieniony olej w napędzie i skrzyni + adaptacja. Wydaje mi się że przed wymianą punkt 1 i 2 nie występował, punkt 3 występował. 

Edytowane przez local
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem objaw 2. w siódemce przy przebiegu ok 30tys. Okazało się, że problemem były tuleje / przeguby gumowe w lewym wahaczu z przodu

Wymiana w ramach gwarancji

Kto wie, może i u Ciebie diagnosta stwierdzi, że to nie skrzynka x-drive jest winowajcą?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
8 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Miałem objaw 2. w siódemce przy przebiegu ok 30tys. Okazało się, że problemem były tuleje / przeguby gumowe w lewym wahaczu z przodu

Wymiana w ramach gwarancji

Kto wie, może i u Ciebie diagnosta stwierdzi, że to nie skrzynka x-drive jest winowajcą?

Dzięki za informacje, możliwe że masz racje i nie musi to być związane z xDrive. Co do ewentualnego problemu z xDrive to najbardziej martwi mnie punkt 1

Opublikowano
3 godziny temu, _holek napisał(a):

Punkt 1 to opony. U mnie to samo, szczególnie na kostce. 

W sensie zużyte opony? Opony są z 2022, sprawdzę stan bieżnika. 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, local napisał(a):

W sensie zużyte opony? Opony są z 2022, sprawdzę stan bieżnika. 

Nie zużyte. Miękkie. Też nie wiedziałem o co chodzi dopóki nie pojeździłem na torze M2, M3 i M4 na tych samych oponach. One są tak miękkie że czasami się „zawiną”.

Edytowane przez _holek
Opublikowano

Kurde szczerze mówiąc, nie zauważyłem tego wcześniej. Zacząłem to odczuwać po serwisie olejowym w skrzyni i napędzie. 
 

Opony continental PremiumContact 6 

przód: 275/35 R22

tył: 315/30 R22

Opublikowano
W dniu 15.07.2024 o 21:00, _holek napisał(a):

Nie zużyte. Miękkie. Też nie wiedziałem o co chodzi dopóki nie pojeździłem na torze M2, M3 i M4 na tych samych oponach. One są tak miękkie że czasami się „zawiną”.

Potwierdzam, że mam takie "przeskakiwanie" przednich kół przy maksymalnym skręcie w X5M - co ciekawe tylko w letnich (M-ka ma 295 z przodu) - i jest to standardowe w X5M. Być może to samo występuje w M50i/M60i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem to przeskakiwanie przy skreconych kołach przy oponach performance ( nie runflat). Od kiedy zakładam runflaty nic takiego nie wystepuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A jaki masz rozmiar kół i jakie opony zakładasz (z * czy bez)? Ja nie znalazłem RoF z * na 22"...

 

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Miałem takie zjawisko w x3 g01. Niezależnie czy zima czy lato, w garażu przy małej prędkości i na maksa skręconych kołach było dziwne przeskakiwanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, maciek_w napisał(a):

A jaki masz rozmiar kół i jakie opony zakładasz (z * czy bez)? Ja nie znalazłem RoF z * na 22"...

 

Mam 21'. Opony z *. Na zime 20' i nie miałem żadnego problemu ale tez opony runflat z *.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a, to ok. Ja mam zimówki 21" z * i RoF, ale letnich 22" z * i RoF nie znalazłem ani jednych. Tylko bez RoF są

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Witam  . Dlaczego przy takim serwisie nie wymienione zostały oleje w przednim i tylnym moście , przód olej BMW G 2 , tył BMW G3, co wlano do skrzyni VTG (xDrive) ,powinien być BMW dtf1 poprzedzony otwarciem dodatkowej komory przez komputer diagnostyczny i odesłaniem ,oleje tylko orginał , skrzynia biegów wymiana statyczna zestaw ZF dobrany pod samochód, żaden zamiennik. Wymieniałem teraz sam wszystko w swoim G05 45E z adaptacjami i wszystko gra , tylko to musi mieć ręce i nogi  , wymaga to czasu a nie chop siup i gotowe 

Punkt 2 i 3 zawieszenie do kontroli: sworznie, tuleje wahaczy , łączniki stabilizatora , górne mocowania amortyzatorów wszystko przód.

Opublikowano

Miałem podobną sytuację. Najpierw były odczuwalne lekkie stuknięcia przy skręcie przy małej prędkości, później przy przyspieszaniu - podobne w odczuciu jakby silnik przerywał. Oddałem do ASO. Podobno pierwsze podejście to wymiana oleju i adaptacja. Wg informacji doradcy w zdecydowanej większości przypadków pomaga. Ja przejechałem ze 100km i na razie jest ok - zobaczymy jak będzie dalej. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 20.07.2024 o 12:03, Lojbert napisał(a):

Witam  . Dlaczego przy takim serwisie nie wymienione zostały oleje w przednim i tylnym moście , przód olej BMW G 2 , tył BMW G3, co wlano do skrzyni VTG (xDrive) ,powinien być BMW dtf1 poprzedzony otwarciem dodatkowej komory przez komputer diagnostyczny i odesłaniem ,oleje tylko orginał , skrzynia biegów wymiana statyczna zestaw ZF dobrany pod samochód, żaden zamiennik. Wymieniałem teraz sam wszystko w swoim G05 45E z adaptacjami i wszystko gra , tylko to musi mieć ręce i nogi  , wymaga to czasu a nie chop siup i gotowe 

Punkt 2 i 3 zawieszenie do kontroli: sworznie, tuleje wahaczy , łączniki stabilizatora , górne mocowania amortyzatorów wszystko przód.

Wszystko zostało zrobione zgodnie z sztuką.

Opublikowano

Stukanie w zawieszeniu przestało przed wizytą w serwisie. Byłem na serwisie olejowym i serwisant sam zauważył właśnie to „przeskakiwanie” ponownie została zrobiona adaptacja, wyszło że była różnica 2 stopni. Co do stuków, mechanik nie zauważył nic w zawieszeniu i tez nie słyszał żadnych stuków na jeździ testowej  

Aktualnie, „przeskakiwanie” jest znaczniej mniejsze lecz czasami odczuwalne, szczególnie na kostce brukowej lub parkingu podziemnym. Zobaczę jak będzie na zimowych oponach, jak dalej tak samo to będę dalej walczył. 

Opublikowano
W dniu 19.07.2024 o 18:49, maciek_w napisał(a):

a, to ok. Ja mam zimówki 21" z * i RoF, ale letnich 22" z * i RoF nie znalazłem ani jednych. Tylko bez RoF są

Nie tłucze 21 z rof bez pneumatyki? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, bartek33 napisał(a):

Nie tłucze 21 z rof bez pneumatyki? 

nie wiem... na zimówkach jeszcze nie jeździłem. Na 22" bez RoF jest dobrze

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Dla przyszłych forumowiczów mający podobno problem.

Problem został rozwiązany. W moim przypadku skrzynka rozdzielcza do regeneracji, po regeneracji auto jeździ jak nowe. Zero przeskakiwania, regeneracje wykonałem w firmie GearMar na miejscu, czas oczekiwania do 5h u mnie zajęło to około 3h. W tym czasie można wyskoczyć i zwiedzić Częstochowę, jest też możliwość wypożyczenia samochodu na miejscu. 

Edytowane przez local
Opublikowano

@_holek Tak! Też przestało. Tak coś czułem że to nie opony, zacząłem więcej czytać na zagranicznych forach i wszyscy od razu pisali że to skrzynka rozdzielcza. Najczęściej ludzie na regeneracje jak już szarpie na prostych kołach przy dynamicznym przyspieszaniu, ale pierwsze objawy to właśnie przy parkowaniu lub wolnym manewrowaniu

Ogólnie gadałem z serwisantem od regeneracji tych skrzynek, i mówią że bardzo często szczególnie w SUVach BMW te skrzynki są do regeneracji. U mnie przy przebiegu 81k ale mieli też przypadki przy 60k na forum USA znalazłem i kogoś kto miał problem przy 40k. 

Aktualnie po regeneracji, nie zależnie od nawierzchni ( kostka brukowa, śliski parking podziemny) auto aksamitnie skręca i przyspiesza na skręconych kołach, nie ma żadnego uczucia “przeskakiwania opon” auto jedzie płynnie jak by jechał prosto. 

Opublikowano

Ale u mnie w X5M to przeskakiwanie miałem już w salonie w nowym samochodzie - i nie tylko ja, bo konsultowałem z innym Forumowiczem i miał tak samo - być może piszemy o różnym "przeskakiwaniu'. Poza tym u mnie po zmianie opon i felg na zimowe zawsze efekt mija od razu - więc ewidentnie to kwestia szerokości felgi i opon - a tylko M-ka ma 295 z przodu.

Opublikowano

@local to racja, że zdarzają się szybkie awarię reduktora, sam miałem kilka takich przypadków w tym naprawę 24 tys km. Najczęściej spowodowane rozbieżnościami w średnicach opon lube sezonie zimowych szaleństw 😊

  • Lubię to 1

Pozdrawiam

Jacek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.