Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Zwracam się do Was z pytaniem o wasze doświadczenia z cztero strefową klimatyzacją w X5 G05. Kupiłem nowe X5 w 2022 i od początku miałem problemy z klimą - z przodu nawiew jest bardzo słaby - większość podmuchu idzie na tył zarówno w trybie auto jak i manualnym ustawieniu nawiewów. Jak wyłączę kompletnie tył to więcej powietrza wieje z przodu (ale wydaje mi się że wciąż mało) 

Mieszkam w Anglii - moje doświadczenie z tutejszymi serwisami jest bardzo słabe - myślę, że oni nie potrafią zidentyfikować problemu i mówią że działa tak jak powinna bo nie wyskakuje im błąd w komputerze. 
 

Wymienili mi już wiatrak (fan blower motor) i heater box (nie wiem jak to po polsku nazwać ale to była potworna naprawa która wymagała zdjęcia deski rozdzielczej bo ta część znajduje się po środku deski za ekranem nawigacji). 

Dodam jeszcze ze mam pakiet comfort plus który tutaj zawiera "ambient air" / 4 strefy klima / i dyfuzor zapachów w schowku. 

Załączam zdjęcie mojej X5 gdyby ktoś był ciekawy oraz fotkę z wymiany "Heather Box"

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia to będę wdzięczny za info. Dzięki 

IMG_0839.thumb.jpeg.73a7905375e23514522603f86e7b2e98.jpegOutside_Left_Corner.thumb.jpeg.803e709c0ec7a82439de986d765b1d04.jpegOutside_Left_Corner_2.thumb.jpeg.5d739eb83a3963087d3e1966737c5098.jpegWheel_1.thumb.jpeg.e6e36a7e46f2eb1c4949f794203fc9af.jpegLaser.thumb.jpeg.7f160bc8c91a7612f2c15e2688dcc283.jpeg
Interior_Front_5.thumb.jpeg.17540c6156c392eb5986fe4e5d4427eb.jpegdash.thumb.jpeg.de0c3cbb6813e79cdc5a2b4aab563513.jpeg

Rear_Vertical.jpeg

Badge.jpeg

Edytowane przez medialook
Opublikowano

Filtry kabinowe wymieniasz regularnie?

 

Piękne auto. Dobra specyfikacja (fotele sztos!)

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Filtry kabinowe wymieniasz regularnie?

 

Piękne auto. Dobra specyfikacja (fotele sztos!)

Cześć. Dzięki. Wszystko jest serwisowane zgodnie z zaleceniami BMW. Jak narazie auto miało jeden serwis. Ale to się działo już jak samochód mial 8 miesięcy więc nie sądzę żeby to filtry były przyczyną 

Opublikowano

j.w. Wymień filtry. Nie wierz w interwały BMW co do filtrów kabinowych. To jest maks 10 min roboty. Zwróć uwagę na poprawny kierunek przepływy powietrza przy montażu filtrów.

4-strefowa klima zdaje się być wrażliwa na filtry. U mnie co roku był problem w lecie (z tyłu leciało maks gorące powietrze). Po wymianie filtrów "co wiosna", problem póki co ustał. Serwis chciał pruć deskę podobnie jak u Ciebie.....

  • Lubię to 1
Opublikowano
57 minut temu, czesiek25 napisał(a):

j.w. Wymień filtry. Nie wierz w interwały BMW co do filtrów kabinowych. To jest maks 10 min roboty. Zwróć uwagę na poprawny kierunek przepływy powietrza przy montażu filtrów.

4-strefowa klima zdaje się być wrażliwa na filtry. U mnie co roku był problem w lecie (z tyłu leciało maks gorące powietrze). Po wymianie filtrów "co wiosna", problem póki co ustał. Serwis chciał pruć deskę podobnie jak u Ciebie.....

Ciekawe dzięki. Też często leci gorące powietrze z tyłu... muszę je zlokalizować i wymienię 

Opublikowano

Wew. po stronie pasażera, od spodu deski rozdzielczej. Do odkręcenia chyba dwa wkręty. Dwie sztuki filtrów w szeregu. Ten bliżej komory silnika jest lekko w kolizji z wykładziną. Trochę poprzeklinasz przy wkładaniu nowego ale ogólnie to idzie ogarnąć samemu. 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
20 godzin temu, medialook napisał(a):

Witajcie. Zwracam się do Was z pytaniem o wasze doświadczenia z cztero strefową klimatyzacją w X5 G05. Kupiłem nowe X5 w 2022 i od początku miałem problemy z klimą - z przodu nawiew jest bardzo słaby - większość podmuchu idzie na tył zarówno w trybie auto jak i manualnym ustawieniu nawiewów. Jak wyłączę kompletnie tył to więcej powietrza wieje z przodu (ale wydaje mi się że wciąż mało) 

Mieszkam w Anglii - moje doświadczenie z tutejszymi serwisami jest bardzo słabe - myślę, że oni nie potrafią zidentyfikować problemu i mówią że działa tak jak powinna bo nie wyskakuje im błąd w komputerze. 
 

Wymienili mi już wiatrak (fan blower motor) i heater box (nie wiem jak to po polsku nazwać ale to była potworna naprawa która wymagała zdjęcia deski rozdzielczej bo ta część znajduje się po środku deski za ekranem nawigacji). 

Dodam jeszcze ze mam pakiet comfort plus który tutaj zawiera "ambient air" / 4 strefy klima / i dyfuzor zapachów w schowku. 

Załączam zdjęcie mojej X5 gdyby ktoś był ciekawy oraz fotkę z wymiany "Heather Box"

 

Niestety o ile słaby nadmuch może powodować zabrudzony filtr o tyle dmuchanie gorącym powietrzem z jednego z nawiewów podczas gdy zadana temperatura jest niska to już poważniejszy problem. Najczęściej przycina się któraś z klapek mieszacza i czasami pomaga kalibracja. Jednak w większości przypadków problem rozwiązuje dopiero wymiana całej centrali. Generalnie jeżeli auto jest na gwarancji nie obawiałbym się wymiany przez ASO, są gorsze usterki...

Co do siły nawiewu to faktycznie też mam podobnie tzn. przód wieje odczuwalnie słabiej. Można próbować kalibracji w ASO albo tak jak ja zrobiłem przymknąć tylne nawiewy o 30% i wtedy wszystko się wyrównuje...

Opublikowano

To nie dmucha z jednego nawiewu, tylko wszystkich z tyłu. A zablokowaną klapkę mieszacza można zdiagnozować po błędzie (u mnie zero błędów z klimy).

Też bym nie wierzył, że to może być filtr ale zakupiłem filtr, wyczekałem aż się tył zawiesi, wymieniłem filtr i jak ręką odjął...

Teraz co wiosna filtr do wymiany, i do tej pory spokój. A tak to co lato był problem z grzaniem z tyłu.

Dodatkowo, na forach jest sporo przypadków jak po wymianie mieszaczy problem z grzaniem z tyłu powrócił.... A jak zerkniesz na zdjęcie u kolegi jak wygląda auto przy takiej naprawie to jest dla mnie ostateczność mimo że mam gwarancję. Także wymieniam filtry i obserwuję do końca gwarancji 🙂

Opublikowano

W siódemce (G11 po LCI) miałem to samo - grzało z tyłu niemiłosiernie, niezależnie od nastawień temperatury. Regularna wymiana filtrów kabinowych rozwiązała problem

  • Dziękuję 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Wew. po stronie pasażera, od spodu deski rozdzielczej. Do odkręcenia chyba dwa wkręty. Dwie sztuki filtrów w szeregu. Ten bliżej komory silnika jest lekko w kolizji z wykładziną. Trochę poprzeklinasz przy wkładaniu nowego ale ogólnie to idzie ogarnąć samemu. 

Dzięki Czesiek. Jutro to będę sprawdzać - na początek go po prostu odkurzę i sprawdzę czy coś pomogło i jeśli jest chociaż mała poprawa to zamawiam komplet. Już nawet znalazłem instruktaż na YouTube 

 

Edytowane przez medialook
Opublikowano
7 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

To nie dmucha z jednego nawiewu, tylko wszystkich z tyłu. A zablokowaną klapkę mieszacza można zdiagnozować po błędzie (u mnie zero błędów z klimy).

Też bym nie wierzył, że to może być filtr ale zakupiłem filtr, wyczekałem aż się tył zawiesi, wymieniłem filtr i jak ręką odjął...

Teraz co wiosna filtr do wymiany, i do tej pory spokój. A tak to co lato był problem z grzaniem z tyłu.

Dodatkowo, na forach jest sporo przypadków jak po wymianie mieszaczy problem z grzaniem z tyłu powrócił.... A jak zerkniesz na zdjęcie u kolegi jak wygląda auto przy takiej naprawie to jest dla mnie ostateczność mimo że mam gwarancję. Także wymieniam filtry i obserwuję do końca gwarancji 🙂

Co masz na myśli pisząc "tył się zawiesi"?

Opublikowano
8 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Źe zacznie grzać?

Dzięki 

Opublikowano

Panowie - bardzo wam dziękuję.
Jesteście lepsi niż angielskie serwisy. 
 

Wyjąłem stare filtry - były włożone w złą stronę - strzałka była w stronę pasażera.... (internety piszą że strzałka powinna być w stronę silnika)

tak czułem że w Polsce to byłoby zrobione w 20 minut a tutaj użerałem się z nimi od ponad roku... 

Możliwe że wymiana miksera i wiatraka nie byłaby konieczna. 

Nareszcie mam nawiew taki jak być powinien. 
 

Jeszcze raz wielkie dzięki !

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Biorąc pod uwagę, że zrobiłem tym autem już 43k km wyglądają na całkiem czyste. Myślę, że je odkurzę i zostawię na następną wymianę bo te które kupiłem to zamienniki za równowartość około 120zł. 

Zobacz sam.

IMG_6519.thumb.jpeg.abcb2b9b546e90413a9655ef126e33c1.jpegIMG_6520.thumb.jpeg.c9981ab61348acc1ccff1d79e17313e1.jpegIMG_6521.thumb.jpeg.5814ccc48e9edf61733657f6548289f6.jpegIMG_6523.thumb.jpeg.851859168c8ddf932f817bd9132b3b09.jpeg

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, medialook napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że zrobiłem tym autem już 43k km wyglądają na całkiem czyste. Myślę, że je odkurzę i zostawię na następną wymianę bo te które kupiłem to zamienniki za równowartość około 120zł.

Owszem, wizualnie nie wyglądają tragicznie, choć świeżo też nie. Ale biorąc pod uwagę, że masz auto 2 lata i przebieg 43k, ja bym zmienił. Filtry nie tylko się brudzą, ale tracą właściwości, sztywnieją. To nie jest majątek, a chodzi o zdrowie i czyste powietrze.

  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, kenhor napisał(a):

Owszem, wizualnie nie wyglądają tragicznie, choć świeżo też nie. Ale biorąc pod uwagę, że masz auto 2 lata i przebieg 43k, ja bym zmienił. Filtry nie tylko się brudzą, ale tracą właściwości, sztywnieją. To nie jest majątek, a chodzi o zdrowie i czyste powietrze.

Dzięki kolego. Masz rację. Tak samo pomyślałem i wymieniłem. Teraz będę to robić regularnie. 

Opublikowano

Pewnie można założyć, że największy gruz to wytrzepali jak robili tą centralę pod deską, stąd dość mało syfu jak jak na ten przebieg. Chyba, że Ci się wszystko na podłogę wysypało jak wyciągałeś filtry 🙂

Grunt, że śmiga. Oby Ci deska po tym demontażu nie skrzypiała...

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, czesiek25 napisał(a):

Pewnie można założyć, że największy gruz to wytrzepali jak robili tą centralę pod deską, stąd dość mało syfu jak jak na ten przebieg. Chyba, że Ci się wszystko na podłogę wysypało jak wyciągałeś filtry 🙂

Grunt, że śmiga. Oby Ci deska po tym demontażu nie skrzypiała...

Możliwe - I pewnie wtedy też włożyli je w złym kierunku... Na szczęście nie skrzypi - a co ciekawe (a tak na prawdę tragedia) to w zeszłym tygodniu mi rozkręcili to jeszcze raz bo wymieniali mi deskę, której skóra została uszkodzona przeciekiem z dachu panoramicznego (przecieki typowe dla X5 - miałem to też w poprzedniej G05 30d 🫠)

Edytowane przez medialook
Opublikowano

I to jest jeden z wielu powodów, dla których nie mam panoramy....

cieknie (czasem pęka od naprężeń wywołanych temperaturą)

grzeje się niemiłosiernie od słońca i tym samym nagrzewa wnętrze

dokłada ciężar w dachu (80-100 kg, zależy od źródła tej informacji)

kosztuje masę kasy

...

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
4 minuty temu, maciek_w napisał(a):

I to jest jeden z wielu powodów, dla których nie mam panoramy....

cieknie (czasem pęka od naprężeń wywołanych temperaturą)

grzeje się niemiłosiernie od słońca i tym samym nagrzewa wnętrze

dokłada ciężar w dachu (80-100 kg, zależy od źródła tej informacji)

kosztuje masę kasy

...

A świstak siedzi i zawija w sreberka… 😉

Ja tam wiem, że nie wziąłeś bo zabrakło Ci kasy tak jak na prawdziwe M 😜

  • Haha 1
Opublikowano
4 minuty temu, _holek napisał(a):

A świstak siedzi i zawija w sreberka… 😉

Ja tam wiem, że nie wziąłeś bo zabrakło Ci kasy tak jak na prawdziwe M 😜

a miała być tajemnica... no i weź zaufaj... 

ehhh... homo homini lupus est 😉

  • Haha 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
36 minut temu, maciek_w napisał(a):

I to jest jeden z wielu powodów, dla których nie mam panoramy....

cieknie (czasem pęka od naprężeń wywołanych temperaturą)

grzeje się niemiłosiernie od słońca i tym samym nagrzewa wnętrze

dokłada ciężar w dachu (80-100 kg, zależy od źródła tej informacji)

kosztuje masę kasy

...

Ja zawsze biorę panoramę - korzystam praktycznie codziennie i otwiera mi wnętrze auta - czuć więcej przestrzeni, szczególnie w X5 jeszcze z podświetleniem to bajka.
 

Następne auto też będzie ją miało. Chociaż to nie prędko o uwielbiam to X5 i pobędę z nim jeszcze kilka lat.

Co warto dodać to fakt że dużo BMW ma jeszcze przecieki przez antenę - płetwę rekina - więc nawet jak nie masz pano to i tak możesz mieć przecieki (z samej góry 🤣)

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.