Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc.

Mam taki problem. Przy starcie silnika slysze gluche uderzenie w podloge. Czasami jest czasami nie. W trakcie jazdy wszystko dziala ok, nie ma zadnych zgrzytow, halasow, szarpan. Sytuacja wyglada tak: wsiadam, hamulec i start. Gdy jest uderzenie i zgasze auto to po ponownym odpaleniu nadal wystepuje (trzymam hamulec), ale wystarczy ze zrobie zmiane po odpaleniu z P na N i juz po zgaszeniu i ponownym starcie go nie bedzie. Prosto mowiac: jesli jest to tylko na P a na N nie slychac. Jak stoje na swiatlach i sie wylaczy na start stop (przewaznie wylaczam) - nigdy nie ma tego walniecia. Tylko czasami na P. Temperatura silnika nie gra roli. Auto ma teraz 80k km przejechane. Kupilem w niemczech w serwisie gdy mialo 27.5K km i slyszalem to od samego poczatku. W BMW nie widza problemu. Moze ktos sie z tym spotkal lub cos slyszal o takim przypadku? Auta nie katuje jezdze normalnie, wiekszosc comfort czasami sport - wiadomo:)

 

Opublikowano

I czekałeś 52,5kkm żeby o tym napisać? Jeśli przez tyle czasu nic się z tym nie dzieje gorszego, to według mnie "it's not a bug, it's a feature". 😋
Ja w trójce mam od nowości te słynne pyknięcie w kole po porannym wyjeżdżaniu z garażu na maksymalnym skręcie, 85kkm i nic się z tym nie dzieje, już się polubiliśmy. 😂

Opublikowano

No myslalem ze to moze (klocki jak sie na recznym zostawia) albo moze rura gdzies ale teraz no i na gwarancji w serwisie tez nic nie widzieli wiec jezdzilem i olałem. Ale teraz juz sam zaczalem kombinowac i wiem ze to napewno skrzynia. Na N cisza na P raz uderzy. Chyba tez bede musial sie z tym polubic🤣 no ale pytam bo sam jestem elektromechanikiem tylko w innej dziedzinie i troche mnie to martwi. 

Opublikowano (edytowane)

Wymień olej z misko-filtrem w skrzyni metodą statyczną (metoda dynamiczna ponoć lepsza jak skrzynia ma duży przebieg bez wymiany kiedykolwiek) może coś to da, i tak już najwyższa pora jak chcesz wydłużyć życie automatu. Jak nic się nie zmieni to olej. 😉

Edytowane przez Markok
Opublikowano

Markok. Tak zrobię jak mówisz tylko musze dobry warsztat znaleźć. Z innej strony myslalem tez ze to moze szpera przy załączaniu czy jak. Nie wiem do konca co auto zmienia zmienia gdy przechodzi na P, jaka zachodzi zmiana w skrzyni, czy tylko w skrzyni, co blokuje? 🤔 Szukam po całym necie i znalazłem tylko ze kiedys ludzie mieli to w automatach w 3 i 5. Kilka lat tematu i nic. Tak jeździli. Niektórzy nawet sprzedali auto i kupili inne z taką samą przypadłością. Hmmm. Próbuje na tym forum pytac bo Was obserwuje juz dłuższy czas i macie pojęcie. Pomogliście wybrać silnik itp. 👍😁

Opublikowano
W dniu 11.07.2024 o 20:37, Benhardow napisał(a):

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc.

Mam taki problem. Przy starcie silnika slysze gluche uderzenie w podloge. Czasami jest czasami nie. W trakcie jazdy wszystko dziala ok, nie ma zadnych zgrzytow, halasow, szarpan. Sytuacja wyglada tak: wsiadam, hamulec i start. Gdy jest uderzenie i zgasze auto to po ponownym odpaleniu nadal wystepuje (trzymam hamulec), ale wystarczy ze zrobie zmiane po odpaleniu z P na N i juz po zgaszeniu i ponownym starcie go nie bedzie. Prosto mowiac: jesli jest to tylko na P a na N nie slychac. Jak stoje na swiatlach i sie wylaczy na start stop (przewaznie wylaczam) - nigdy nie ma tego walniecia. Tylko czasami na P. Temperatura silnika nie gra roli. Auto ma teraz 80k km przejechane. Kupilem w niemczech w serwisie gdy mialo 27.5K km i slyszalem to od samego poczatku. W BMW nie widza problemu. Moze ktos sie z tym spotkal lub cos slyszal o takim przypadku? Auta nie katuje jezdze normalnie, wiekszosc comfort czasami sport - wiadomo:)

 

A czy parkując poprawnie przełaczasz na P? Sekwencja: stop hamulcem nożnym, Przełączasz na N zaciągasz ręczny, zwalniasz nożny i na koniec P. W ten sposób nie wyrobisz sobie tego elementu który na P blokuje skrzynię, zawsze czuć jak samochód obsiada na ręcznym, bez tego te napięcie naciska na blokadę P. Może to ona stuka jak jest zapięta bo się zrobił tam luz. 

Opublikowano

Po co robić tak skomplikowany proces?

 

Parkujesz, trzymając nogę na hamulcu od razu po zatrzymaniu wyłączasz auto - zaciąga się hamulec i wrzuca tryb P.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.07.2024 o 09:46, zornold napisał(a):

A czy parkując poprawnie przełaczasz na P? Sekwencja: stop hamulcem nożnym, Przełączasz na N zaciągasz ręczny, zwalniasz nożny i na koniec P. W ten sposób nie wyrobisz sobie tego elementu który na P blokuje skrzynię, zawsze czuć jak samochód obsiada na ręcznym, bez tego te napięcie naciska na blokadę P. Może to ona stuka jak jest zapięta bo się zrobił tam luz. 

Witam. Kiedyś nie zwracałem uwagi na to. Ale faktycznie, jesli tak zrobię albo auto lekko puszcze na N zeby było luźne i wtedy reczny i P to jest lepiej ale nie zawsze. Cos wspomniałeś o jakies blokadzie. Czy to w samej skrzyni siedzi? Wiesz czy może to mechanik zrobic czy lepiej spec od automatów?  To mi właśnie cos tak wygląda. Dzięki za odpowiedź. 👍

Opublikowano
1 godzinę temu, komoornik napisał(a):

Po co robić tak skomplikowany proces?

 

Parkujesz, trzymając nogę na hamulcu od razu po zatrzymaniu wyłączasz auto - zaciąga się hamulec i wrzuca tryb P.

Witam. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że auto nie zaciąga samo ręki i nie przechodzi samo P. Jeśli samo parkuje to masz rację, tak zrobi zawsze ale jeśli tylko zaparkuje i wyłączę z nogą na hamulcu to muszę luknąć ale chyba nie przejdzie w P. Da mi sygnal po wyłączeniu silnika zeby przejść w P i wtedy mówi że odblokowane są drzwi. Tak to wyglada. 

Opublikowano
2 godziny temu, komoornik napisał(a):

Skrzynia sama przechodzi na P a hamulec zaciąga się zawsze gdy był aktywny auto hold, wiem bo z tego korzystam 😉 

Aaa ok. Masz rację 🙂 . Ja jezdze bez auto hold, ale to i tak nie zmieni tego uderzenia. Myślę że będzie gorzej. Spróbuję kilka razy. To tak jak by cos bylo luźne. Zornold myśli w dobrym kierunku. Pytanie jak dziala P? Co blokuje? Gdzie to siedzi? Zasada działania. To mnie interesuje. 😁 

Opublikowano
2 minuty temu, komoornik napisał(a):

P blokuje skrzynię wewnętrznie.

Czyli tylko spec od skrzyń moze sie tym zająć rozumiem. Jak wroce z wakacji to poszukam i zadzwonię gdzies co by mogli to zdiagnozować. No chyba ze znajdzie sie ktos co miał podobny problem. Dzięki 👍

Opublikowano
W dniu 21.07.2024 o 17:24, komoornik napisał(a):

Po co robić tak skomplikowany proces?

 

Parkujesz, trzymając nogę na hamulcu od razu po zatrzymaniu wyłączasz auto - zaciąga się hamulec i wrzuca tryb P.

Ale co samochód robi pierwsze? Proces jest po to żeby napięcia nie poszły na blokadę P tylko na ręczny, i robienie tego manualnie według tego co napisałem daje pewność. Robiąc to 10 też już masz i tak to wbite w głowie i działasz sam jak automat. Element blokujący skrzynie w pozycji P jest wewnątrz skrzyni i jakiś spec od skrzyń mógłby stwierdzić czy rzeczywiście w tym tkwi problem 

Opublikowano

To są milisekundy. Jeśli gaszę auto trzymając jeszcze hamulec (choć i tak zadziałał już auto hold) to oczywiście auto stoi dębem w miejscu bo trzyma go hamulec parkingowy a nie blokada w skrzyni 😉 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.