Skocz do zawartości

E91 330xd N57 bicie przy hamowaniu


flan_e36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 Mam problem na który rozkładam już ręce, nie mam pojęcia co może być przyczyną. Mianowicie; podczas hamowania przy prędkości powyżej 60-70 km/h telepie kierownicą i to tak dość mocno. Zrobiłem już wszystko co możliwe:

-Nowe tarcze i klocki (ostatnio sprawdzone nawet czujnikiem zegarowym czy żadna nie ma bicia, tarcze idealne)

-Wszystkie wahacze, końcówki, tulejki, sworznie nowe. Zbieżność ustawiona

-Felgi wymieniałem ze względu na chęć zmiany wyglądu więc opony jak i felgi nowe, wyważone. (poprzedni komplet został w rodzinie i na innej BMW nie powodował bicia)

Ostatnio był robiony przegląd, przeszła bez problemu więc z nierówną siłą hamowania nie ma problemu.
 

Gdzie zatem szukać przyczyny? Jadąc autostradą gdy trzeba wyhamować z tych 140km/h to jest tragedia.

Tak jak w temacie napęd xDrive.

Pomocy!  

Edytowane przez flan_e36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wywalic klocki. Ja i paru innych tez sie w nie wpakowalem. Moze jeszcze tarcze masz ok, moze. To klocki ate powoduja raptowne przegrzanie tarcz i wibracje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że łożyska "nie odzywają się" podczas jazdy, bicia na kierownicy podczas jazdy tez nie ma. Zatem czy przy hamowaniu bicie powodowałoby piasta w takim wypadku? Sprawdzę przy zdejmowaniu tarcz co wskaże czujnik zegarowy na piastach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Czyli powinno pokazać na czujniku, różnica w grubości to też bicie.

Właśnie nie bardzo rozumiesz o co chodzi. Odchyłkę "ściął" klocek ale tylko po jednej stronie tarczy przez co czoło nie bije a pomiar grubości w kilku miejscach może pokazać rzeczywisty problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, zmierzyłem piastę tak dla świętego spokoju - idealna.

Jednakze te klocki to naprawde lipa, skamielina, śliska, świecąca w dodatku wewnętrzny klocek (mocowany w tłok) popękany, z wyraźnymi brakami powierzchni.. zatem stad różnica grubości tarczy i brak wskazań na czujniku. Dodatkowo wewnętrzna strona tarczy widać, że przegrzana. Tragedia. Wymieniam klocki na normalne, tarcze na nowe. Wymienię przy okazji tulejki gumowe w zacisku, sworznie dam nowe i powinno być dobrze. Tłoczek ładny, guma na tłoczku również. 
 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No niestety, to wlasnie efekt ate ceramic. Zestaw, tarcza Textar oraz klocki Brake, fajnie ze soba "chodza". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak trochę boli jak trzeba to zrobić jeszcze raz po tak krótkim czasie ja w tamtym roku założyłem nowe tarcze a kilka miesięcy później zaliczyłem potężną kałuże a z racji tego ze 99% jazdy to miasto więc kapnąłem się że tarcza się skrzywiła po jakimś czasie no i niestety nowe tarcze po niecałym roku poszły w kosz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.