Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja miałem ciemnożółtą plamę w nocy przed autem żarówki mam H-1 po wyciągnięciu soczewy paskudnie zawalona matowa, kurz przyklejony na maksa wyczyściłem wszystko i po prostu jak nowe. Klosze reflektorów od środka szmatą na pędzlu :D

 

efekt piorunujący z żółtej ciapy elegancki snop białego "śnieżnego" światła po prostu cudo - w e-30 zajęło mi to 1 godzinkę i nie speszyłem się chodziło mi o dokładność.

 

 

Polecam

(OO)=== OO===(OO)
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jestem wlasnie po czysczeniu. mam elektryczna regulacje i nie kombinowalem nic z silniczkami, nie poluzowywalem zadnej srubki od silniczka. nie wiem jak w innych E34 ale w TDS'ie wystarczy wyciagnac "rurke" z zarowka od swiatel postojwych i soczewka wychodzi elegancko. ew. lekko nagiac palcem silniczek do dolu. czyscilem sciereczkami czyszczacymi do paneli lcd. odblysnik lekko przetarlem szmatka na palcu. niestety na jednej lampie jest on lekko przepalony przy zarowce :( swiatla po zabiegu swieca szerzej ladnym bialym swiatlem.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jestem po czyszczeniu soczewek. Łączny czas pracy? 14 godzin :idea:

A wszystko przez to, że śrubu mocujące przy grillu potrzebowały ostrego kopa. Musiałem to zrobić bo na mokrej jzdni nic nie widziałem.

 

Tak byo przed

http://images27.fotosik.pl/112/b144ad646362b916med.jpg

 

A tak po wyczyszczeniu.

http://images34.fotosik.pl/44/a60acb66a8ff3092med.jpg

 

Mam nadzieje, żeefekt będzie widoczny w czasie jazdy.

 

 

Ja zrobiłem to u siebie w E36. Jeżeli ktokolwiek będzie miał problemy z którąś z czynności przy demontażu, czyszczeniu lub montażu chętnie pomoge. :)

 

Pozdrawiam

 

 

Po pierwszej jeździe po ciemku apeluje do wszystkich.

Wyczyśćcie soczewki. U mnie poprawa jest prawie 100%

 

 

Dodatkowa porada dla E36!

Śrubki przy grillu są narażone najbardziej z tych wszystkich mocujących na warunki pogodowe. Są zardzewiałe i najprawdopodobniej nigdy nie ruszane. Dodatkowo, dostęp do nich jest... badziewny. Po pierwsze WD-40 w ogronmych ilościach. Demontując reflektor, zauważycie, że na tych plastykowych wkrętach regulująco-mocujących jest wzdłużny rowek. Za pomocą rurki nie żałujcie tak WD-40.

Jeżeli śrubka nie będzie puszczała, nie mocujcie się z nią, bo zjedziecie ją doszczętnie i tylko brzeszczot was uratuje.

Skuteczna metoda, którą ja zastosowałem to: 2x piwo, płaski klucz 8mm, porządny śrubokręt, kolega do piwa i śrubokrętu.

Te plastykowe bolce w których jest ta zardzewiała śrubka od dołu(tyłu) mają nasade na klucz 8. Na macaka załóżcie klucz płaski. Wiem, mało miejsca ale da się to zrobić. Kolega niech weźmie śrubokręt i trzyma tą śrubke od góry z całej siłu przyciskając. A wy kręćcie od dołu kluczem w przeciwną strone (zakręcajcie). Dojdziecie do kończ to kolega niech przekręci śrubokręt, żebyście mogli znowu ruszyć kluczem. Metoda podobna do kręcenia grzechotką... Musi puścić... =]

Opublikowano
ale odblysnika prawie wcale nie ma. moze to pomalowac takim ala chromem w spray-u ?? no i ewidentnie widac ze szklo (klosz) jest do wymiany. widac na nim takie wżery no i to bedzie glowna przyczyna slabego swiecenia.

Witam.U kolega chce taka operacje przeprowadzić u siebie-pomalować chrom sprayem odbłyśniki.I pytanie-jak to zdaje egzamin?Daje efekt czy nie?

 

Pzdr

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Witam.U kolega chce taka operacje przeprowadzić u siebie-pomalować chrom sprayem odbłyśniki.I pytanie-jak to zdaje egzamin?Daje efekt czy nie?

 

Jakiś efekt da, jeśli ma mocno zmatowione, to coś się poprawi ale żadnych rewelacji - niestety :?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I ja dołączam do grona ludzików z czystymi soczewkami.

 

w moim Turingu (nivo) musiałem po lewej stronie zdemontować zbiorniczek od wspomagania i jeszcze taką puszkę (jeszcze nie wiem co to jest) umieszczona pod nim.

 

Ogólnie przecierałem miękką flanelą na sucho i dało super efekt, aczkolwiek odbłyśniki mam nadtopione od żarówek, a szkło klosza jest jak po piaskowaniu i takie"podziobane" - co zaowocowało zamówieniem nowych całych lampek.

 

Reasumują, tak czy inaczej opłaca się poświęcić te 2-3 godzinki na czyszczenie soczewek.

 

pozdrawiam

kordek4

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
Oczywiście, że tak. Ja jestem bardzo zadowolony gdy przeczyściłem lampki w buni. Teraz mam prawie białe światło przed maską. Jak na 15-sto letnie odbłyśniki efekt jest piorunujący.
Opublikowano

Jak znajomy bedzie mial dzis wolny warsztat to bede chcial w koncu wyczyscic te soczewki...

Mam pare pytan.

Czy odblysniki i klosz daje sie wyczyscic od wewnatrz nawet jak sa mocno zasyfione? Zaopatrzyc sie w jakies sprezone powietrze? Jest sens?

Chodzi mi o to czy uda sie to sprawnie zrobic bez rozklejania swiatel, czego wolalbym uniknac, bo potem moze parowac itp...

W dlugich nie ma soczewki? Daje sie wyczyscic w dlugich odblysnik i klosz od wewnatrz?

Jak natomiast jest z przeciwmgielnymi? Czyscil tam ktos? :P

Wogole jestem na etapie zmieniania wiekszosci zarowek pokolei, tylko tak mysle jak sie dobrac do przeciwmgielnych ? ;)

Pozdrawiam
Opublikowano
soczewki sa przykrecane srubkami, jak wyjmiesz lampy to bedziesz widzial. staraj sie nie dotykac niczym odblysnikow, szczegolnie w lampach bosch. lubi sie zetrzec od tarcia palcem. proponuje nalac do lampy wody z Ludwikiem (celowo podaje ta nazwe bo nie zostaiwa osadow i jest najlepszy) i zostawic na parenascie minut zeby brud rozmiekl, potem po prostu potrzasac i plukac zimna bierzaca woda.
Opublikowano

W lampach Bosh masz ten plus, że odbłyśniki są metalowe, więc nawet jeśli je uszkodzisz, czy już nie są świeże jak za starych dobrych lat, to możesz je oddać do chromowania.

 

Natomiast w lampach Hella odbłyśniki są plastikowe i dość często są powypalane dziury, co kwalifikuje je na wymianę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja również ostatnio przeczyściłem soczewki- prosta sprawa nawet jak dla kompletnego antytalencia :P Efekt ok, ale nie tak zachwycający jak pisali koledzy. Niestety nie mogłem wyczyścić odbłyśnika bo nawet przy delikatnym czyszczeniu zaczęła schodzić farba (lampa hella), po za tym jest on delikatnie nadtopiony. W związku z tym mam pytanko- można kupić gdzieś same odbłyśniki? Te z e34 pasują?
Opublikowano
Wczoraj dolaczylem do grona szczesliwcow z czystymi soczewkami. :D Mi w E32 robotka zajela 40 minut, a efekt... :cool2: Teraz jeszcze w wolnej chwili trzeba bedzie popracowac nad halogenami. Ogolnie polecam wszystkim, ktorym swiatla za slabo swieca.
BMW - Like No Other
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja sie za to dzisiaj wzialem.

Narazie tylko wyczyscilem, jeszcze efektow nie znam, bo nie zdazylem zamontowac, bo sie pogoda popsula...

Mam teraz na stanie lampy boscha (ktore mialem oryginalnie u siebie), oraz hella, ktora wzialem od znajomego ze szrota, bo mialem polamane uchwyty w swoich po wypadku.

 

Jesli chodzi o odblysniki, to potwierdzam.

Hella - plastikowe, i wypalone nawet na zarowkach 55w (na takich jezdzone tylko)

Bosch - nie wypalone, a od pol roku juz mam 100w, tylko lekko przydymione.

 

Soczewki byly strasznie zasyfione, jak przez mgle, teraz sa przezroczyste.

 

Plusy helli:

- lepsza blaszka trzymajaca zarowke (w boschach o wiele latwiej moze nam wypasc do srodka auta, w helli takiej opcji nie ma)

- mozliwosc odkrecenia soczewki

 

minusy:

- plastikowe, latwo wypalajace sie odblysniki

 

Plusy boscha:

- metalowe odblysniki, nie do zajechania...

 

minusy:

- brak mozliwosci odkrecenia soczewki, trudniej umyc, ale

w sumie to zaden problem.

- czesto wypadajaca blaszka trzymajaca zarowke

 

W obu przypadkach jednak, nie polecam nikomu czyszczenia odblysnikow szmatka, bo pozostana slady. A w helli zetrze sie lustro, nalac plynu do okien, poczekac az rozpusci brud, i przemyc ciepla woda pod cisnieniem.

Trzeba bylo wypadku, zebym sie za to wzial :twisted2:

Tak to sie nigdy nie chcialo, no ale teraz mus to mus...

Pozdrawiam
Opublikowano

Zrobilem :D

Roznica baardzo duza, to napewno.

Co wychwycilem:

czy prawa strona, swieci blizej od lewej?

czy tak ma byc czy cos nie tak?

 

dodam, ze odblysniki boscha mozna smialo przecierac szmatka, odblysnik sie nie zetrze, wyczyscilem je i wypolerowalem i blyszcza jak nowe, a byly matowe i myslalem ze wypalone w miejscu pod zarowka, ale okazalo sie ze to bylo tylko przydymione i zeszlo.

Zabieg zamontowania jest okropny...

probowalem na rozne sposoby i jakby ktos zamierzal to robic to powiem ze najlepiej zamontowac najpierw na gorna srubke i dokrecic, a potem wkladac srubki i lekko je sobie reka wkrecic, a potem dokrecic.

Z prawej strony natomiast jest wiele wiecej miejsca, ale warto wykrecic spryskiwacz zeby bylo jeszcze latwiej. Takze gorna srubka najpierw, a reszta juz jest latwa.

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja dopiero ostatnio zauwazylem, ze swiatlo jakie daje po czysczeniu to:

 

_____/ _____/, myslalem, ze zle cos poskladalem, ale juz wiem, ze tak ma byc :D

Musze chyba pojechac na regulacje swiatel, bo prawe swiatlo swieci troche blizej od lewego. Mam regulacje, co prawda silniczkow nie zdejmowalem, troche je odgialem przy demontazu soczewek i wyszly. Moze cos sie przestawilo przez to czy to tak ma byc?

Pozdrawiam
Opublikowano
w kratkach sa dziurki na srubokret. nie trzeba rozbierac. fakt ze jest latwiej za 1 razem, ale nie jest to konieczne.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W e30 wyczyściłem soczewki i efekt rzeczywiście jest, mam tylko pytanie co zrobić z zniszczonymi kloszami, są pełne odprysków i nie wiem czy tego jakoś nie przepolerować.

Co do dobrania się do soczewek to na każdą lampę przypadają 3 śrubki- łatwizna ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odnawiam temat z pytaniem - jak ma się czyszczenie długich w E34? Mam nowe reflektory Helli (leżały 3 lata w sklepie podobnosz, założyłem wątek zresztą http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=95416 ). Wszystko si, tylko muszę wymyć długie, a chciałbym to zrobić bez zbędnego demontowania wszystkiego z przodu. Da się wyczyścić szkło długich od środka bez demontowania reflektorów?

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.