Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, a czyscil ktos soczewki w e60???

 

Bo u mnie tez sa lekko przybrudzone i sadze ze po czyszczeniu mogloby byc znacznie lepiej....

 

Da sie w ogóle otworzyc lampy??

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

serwus panowie .

 

wiec tak, zaczym zabralem sie za czyszczenie światła swieciły tak :

___/ ___/ a po czyszczeniu swieca tak \___ ___/ , co moglem zle skrecic w lewej lampie, czy jest tam jakas regulacja z europy na anglika i odwrotnie.

 

pozdrawiam :)

Opublikowano
serwus panowie .

 

wiec tak, zaczym zabralem sie za czyszczenie światła swieciły tak :

___/ ___/ a po czyszczeniu swieca tak \___ ___/ , co moglem zle skrecic w lewej lampie, czy jest tam jakas regulacja z europy na anglika i odwrotnie.

 

pozdrawiam :)

 

odbłyśnik z przednią częścią reflektora mocowana jest na 3 śrubki i tam jest możliwość regulacji -w prawo- w lewo,

 

poluzuj śrubki i przekręć w 2 stronę

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Hejka. Koledzy a jak wymienić klosze w E 34? Na Youtube jakich Chiniol pakował klosze do mikroweli aby zmiękczyć klej. Czy ktoś już sam próbował wymienić klosze? Mam strasznie zjechane a kupiłem sobie niedawno. Może jakaś porada.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak klosze od lamp krótkich to wybił szkła, a kup nowe, kosztują ok 20 zł, ale efekt po zmianie straszny na plus ;), Jakby co to PW to wszystko wyjaśnię bo w tej chwili zakładam Black Hella do siebie i jestem na bieżąco z tematem ;)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-1273-czyszczenie-soczewek-krok-po-kroku-e30e34e32.html

 

Artykuł jest wklejony, proszę spojrzeć na stopkę czy jest zgodna z Pana wytycznymi. Przepraszam, że tak długo to trwało, ale nie sądziliśmy, że aż tyle poradników trzeba będzie wprowadzić. W ciągu 2 tygodni 300 poradników juz jest. i będzie więcej :) gdyż niebawem to jest jutro będzie organizowany konkurs, to na naszym forum i dotyczący forum, ale może jakies przy okazji poradniki wpadną.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wyczysciłem soczewki szkła uszczelniłem silikonem...a teraz mam kolego pytanie jakie zarówki kupic zeby miec dobre światła krótkie do bmw e34? bo trzeba przyznac ze krótkie swiatła w tych modelach sa nie najlepsze...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Trzeba ją włożyć tak samo,zresztą chyba inaczej jej się nie włoży.

Da sie da..... jak pojechałem na pierwszy przegląd po kupnie buni to facet powiedział że nie podbije bo jedną lampe mam angielską jest inaczej wyprofilowana nic sie z tym nie da zrobic i musze kupic nową. okazało sie że ktos ją poprostu źle przykręcił. więc się da. :D

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Dziś miałem troszke wolnego czasu i postanowiłem wyczyścić soczewki(światła mijania).Panowie efekt przeszedł moje oczekiwania,naprawde warto polecam.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wyczysciłem soczewki szkła uszczelniłem silikonem...a teraz mam kolego pytanie jakie zarówki kupic zeby miec dobre światła krótkie do bmw e34? bo trzeba przyznac ze krótkie swiatła w tych modelach sa nie najlepsze...

 

Ja osobiście kupiłem Osrama Night Braker naprawde warto

 

A i jeszcze jedno koledzy nie wiecie gdzie dostac ewentualnie czy na jakimś portalu kupić zaczepy reflektora do silniczka regulacji świateł do e30 ?? Szukałem po allegro i w sklepach ale nigdzie nie ma. Jak dzwonie do właścicieli e30 na części to albo nie mają albo pęknięte albo sprzedali. :?:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie. To mój pierwszy post. Od 2tygodni mam Betkę ;-)

Może żadna rewelacja to nie jest (518i Touring, '94) ale kupiłem ją tylko z racji powiększającej się rodziny ;-D

 

A teraz do rzeczy:

Wyczyściłem lampy, owszem jest lepiej, ale...

 

Próbuję je sam ustawić (w szczególności lewą), i kicha.

Czy mógłby ktoś pokazać na zdjęciu gdzie się reguluje jej wysokość?

Nie chodzi mi oczywiście o pokrętło które jest w kabinie do regulacji, tylko śrubkę która niezależnie reguluje lampę.

W tej chwili lewa rzuca światło mocno w dół, także lepiej mam oświetlone pasy na jezdni tuż przed maską niż np tablice rejestracyjne pojazdu jadącego przede mną. ;-)

 

Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam i witam w gronie użytkowników BMW ;-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Masz po 2 śruby regulacyjne przy lampach, czyli po 4 na reflektor. Opis jak regulować jest nawet w "Sam naprawiam", nie jest to trudne - ale równie dobrze możesz podjechać na stację diagnostyczną i za 20zł Ci wyregulują i sprawdzą na przyrządzie czy dobrze świeci.

 

Inna kwestia, do tych co mieli BOSCHa i HELLA do e34 obok siebie. Czy jest sposób żeby w światłach mijania zamontować odbłyśnik metalowy (BOSCH) do lamp HELLA? Czy jest jakiś problem z soczewką, czy czymś się różnią? Pytam, bo mijania są w obu przypadkach metalowe i ładnie świecą (na czystych światłach i żarówkach OSRAM Nightbreaker mam dzień w nocy ;] ), ale soczewki to porażka. :/ Mam lampy HELLA i chętnie zmieniłbym na metalowy odbłyśnik w mijania, tylko nie chcę kombinować za bardzo.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
dzisiaj wyczyściłem swoje światełka i niestety mam przepaloną dziurę w odbłyśniku lewym i prawym i do tego są gdzie niegdzie żółte ślady jak by przetarte ale mimo tego widać różnice. Mimo wszystko bd musiał poszukać jakiś nowych.
Opublikowano
Warto tez zrobić polerowanie kloszy przednich, są szklane wiec kupujemy paste polerską do szkła, no jakieś 4 h na jedną lampe i będzie jak nowa
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam..

Też przymierzam się do odnowienia świateł mijania w mojej E30, ale niestety w kwestii napraw i mechaniki jestem totalnym laikiem, dlatego mam pare pytań..

Mam E30 z 87r. (ale już na szerokiej lampie), lampy są Bosha bez "uśmieszku" i bez hydraulicznej regulacji poziomu.. Z tego co przeczytałem w tym temacie powinienem tylko zdjąć osłone, odkręcić 3 śrubki i wyjąć soczewke, ale one nie chcą się wykręcić :duh: kręcą się do pewnego momentu a potem tak jakby się blokują. Może WD40 by coś pomogło. Jakby mi się to udało to czym najlepiej przeczyścić soczewke? Płyn do szyb + miękka szmatka będą dobre? Jak wyjmę soczewke to będe miał dostęp do klosza, słyszałem, że można tam nalać Denaturatu i wytrząsnąć.. co o tym myślicie powinno pomóc czy lepiej wziąć tego samego płynu na szmatke i delikatnie poczyścić od wewnątrz.. Aha i jeszcze jedno, to może będzie głupie pytanie :oops: ale gdzie jest ten cały odbłyśnik na który wg. tematu mam uważać i najlepiej go nie tykać.. :nienie: :)

Z góry dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.

Pozdrawiam wszystkich :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam! W moim E30 tez mam problem ze światłami od początku jazda w nocy to ciężka sprawa:(

umyje soczewki na pewno, mam nadzieje ze to pomorze. Ale mam pytanie czy jest jakieś inne rozwiązanie z tym problemem, możne zamienniki lepsze które świeca jak należny? Myślałem tez o założeniu lamp od starszego modelu bez soczewek tyle ze moja niunia straciła by ładne oczka bo soczewka daje jednak fajny wygląd . Pozdrawiam! :shock:

Opublikowano

Już kilkukrotnie na forum były dyskusje na temat świateł w e34 (e32 i e30 to to samo). Niestety zamienniki są gorsze pod każdym względem - zarówno kloszy (szybciej wypiaskowane, gorzej odlane), mocowań (tandetne, pękające) jak i samego świecenia (szybko przestają być takie ładne jak na półce). Mówię to zarówno z wyczytanych informacji i wyciągniętych wniosków, jak i z doświadczeń na własnym podwórku (i 2 kpl szajsowatych tuningowych lamp ala ringi-total-ksenon-tuning - w obu autach obecnie na szczęście siedzi już seria, bo świeciły tragicznie, wygląd pomijam). Zachęcam jednak do poczytania tego wątku jak i kilku innych.

 

Rozwiązania problemu "słabej Heli" ;] w tym wypadku ja widzę 3:

 

1. Kupić lampy na BOSCHa, dać odbłyśniki do galwanizacji, wyczyścić porządnie, złożyć solidnie i zamontować na auto "wieczne" lampy z dobrymi żarówkami (jakieś +30% czy +50% TUNGSRAM/PHILIPS/NARVA/HELLA, ja osobiście OSRAM nie polecam, co już tłumaczyłem :]). W razie potrzeby (zależnie od wypiaskowania) szkła wymienić na dobre - niestety z zamiennikami bardzo słabo jest, są dostępne niemieckie w miarę dobre, ewentualnie jak uszkodzenia są drobne i płytkie, można przetrzeć polerką lekko z pastą do szkła. Polecam dać sobie czas przy składaniu, użyć dobrego kleju i dokładnie kleić. Lepiej robić lampy cały dzień i jeździć z nimi całe lata niż zrobić lampy w 1h i jeździć z nimi 1 miesiąc. ;]

2. Względnie tą samą procedurę zastosować do lamp HELLA, bo BOSCHa coraz gorzej dorwać w dobrym stanie, poza tym HELLA są jeszcze nowe leżaki magazynowe (BOSCHa już nie). Plus pogodzić się z powtarzaniem tej procedury nieco częściej niż w BOSCHach, do tego zależnie od stanu odbłyśnika przy soczewce, może będzie trzeba szukać nowego (150zł/szt czasami można dorwać na Allegro).

3. Lampy HELLA/BOSCH wyczyścić, odbłyśniki do galwanizacji, porządnie złożyć z nowymi szkłami, do tego spryskiwacze reflektorów i zamontować zestaw ksenonowy (jeśli nie OE to jakiś sprawdzony markowy HID).

 

Samo czyszczenie i wymiana kloszy (jeśli mocno wypiaskowane) już da sporą widoczną poprawę, do tego dobre żarówki i naprawdę znacznie lepiej jeździ się w nocy. Tylko nie zamawiaj sobie Nighbraker'ów tanio z Allegro, bo ja już 3x to przerabiałem i załamany jestem. ;] Co do ksenonu, cóż, sprawa kontrowersyjna i osobiście polecam 1 lub 2 sposób, ale to jakby nie było jedna z możliwości. Tylko ważne: odbłyśniki nowe (lub po galwanizacji, bo inaczej pogorszysz zasięg), szkła nowe (lub naprawdę dobre, bo inaczej pogorszysz wyrazistość oświetlenia) no i spryskiwacze koniecznie (bo nie ma nic tak wkurzającego jak brudna lampa wyładowcza - Tobie oświetla drogę gorzej niż zwykła żarówka, a autom z naprzeciwka robi wielką jasną oślepiającą plamę). Nie ma ważniejszych i mniej ważnych spraw w tym wypadku - wszystko ma tak samo duże znaczenie dla całokształtu. No i zestaw ksenonów również nie za 5zł z Allegro, bo to szkoda pieniędzy.

 

We wszystkich przypadkach OBOWIĄZKOWO porządne ustawienie świateł. Nie tylko dla innych, ale również dla Ciebie powinno to być ważne - dobrze ustawione światła nie tylko nie oślepiają ale i oświetlają porządnie (m.in. linia odcięcia mniej męczy oczy). Nawet jeśli ustawiacie sobie sami, warto zajechać na stację, 20zł i sprawdzą nam czy nie będziemy przeszkadzać innym. Co do przygotowaniu blaszki do ksenonów, gdzieś czytałem instrukcję jak dobrze to zrobić, niestety obecnie nie pamiętam, trzeba poszukać. Aha - zakładanie lamp bez soczewek... nie ma sensu? ;]

 

Mogę tylko dodać, że z mojego doświadczenia w przypadku e34 dobrze jest lekko zjechać elektryczną regulacją w dół przed ustawianiem świateł - nie wiem czemu, ale zawsze na stacji ustawiają mi o duży zapas za nisko, nie wiem czemu. :/ Obniżyć przy załadowanym aucie mogę zawsze, ale podnieść już się nie da - dlatego przy następnym czyszczeniu lamp które mam w planie, właśnie tak zrobię.

 

Pzdr.

 

P.S. Pomorze = pomoże? ;]

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie,

opiszę moje boje z czyszczeniem soczewek w bmw e34 w lampach boscha, a przy okazji po proszę o poradę.

 

Więc po zapoznaniu się z treścią tego wątka, postanowiłem zabrać się za wyczyszczenie lamp, ponieważ już prawie nic nie widziałem jadąc w nocy i liczyłem tylko na to żeby nikt nie jechał z naprzeciwka, żeby doświetlać sobie drogę światłami drogowymi :?.

 

Oczywiście ja jako bez talencie mechaniczne miałem problem z odkręceniem ostatniej śruby zarówno w jednym jak i w drugim kloszu, z pomocą przybył mój kolega i odkręcił te śruby złota rączka z niego :).

 

Posiadam wersję lamp z silniczkami regulacji wysokości i tak jak przeczytałem chciałem je wyjąć po to żeby, ułatwić sobie dostęp do śrub niestety przy użyciu nie wielkiej siły coś pękło w prawym :mad2: , lewego już wtedy nie dotykałem. Wszystko na szczęście udało się naprawić prowizorycznie drutem i śrubami i silniczki pracują równo :). Jeszcze chciałbym nadmienić iż, prawa lampa świeciła na żółto a po całym zabiegu po przejechaniu maksymalnie 20km w ogóle przestała świecić mimo że żarówka była ok. Okazało się że kabelek się urwał(?), i trzeba go było przylutować na nowo po oczyszczeniu styków w czym mi pomógł ww. kolega i w tym momencie prawa lampa zaczęła świecić porządnie. Chciało by się napisać że w tym momencie zamknąłem pokrywę silnika i wszystko jest ładnie pięknie, lecz tak niestety nie jest...

 

Lewy klosz jest wyraźnie nowszy niż prawy do tego dochodzi nie oryginalna szyba przedni oraz imho źle spasowany zderzak(mogę się mylić) przez co wydaje mi się że autko miało stłuczkę jakąś, ale nie wiem jestem totalnym laikiem.

 

Wróćmy do sedna czyli tej lewej lampy, ona jest jakaś inna świeci jak angielska odwrotnie jej się nie da włożyć odwrotnie, żeby było ok tak mi się wydaje, auto teraz puszcza światło w taki sposób \_ _/. Tu stawiam swoje pytanie czy coś źle skręciliśmy z kolegą czy można to ustawienie kloszy jakoś po przestawiać, czy muszę poszukać nowej soczewki? proszę o pomoc bo źle się jeździ ze świadomością iż, oślepia się innych kierowców a tym bardziej że teraz robi się szybko ciemno, a ja do pracy jeżdżę na 18, a wracam w nocy.

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
KOlego napewno zle skrecilsicie skoro swiecisz kierowca prosto w oczy ... gdzies bylo o tym napisane, poczytaj i zrob to dobrze bo nie ma nic gorszeg jak oslepiajace auto z naprzeciwka

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

  • 1 rok później...
Opublikowano

mam e36 z reflektorami ZKW. Zabieram się za regenerację, bo w nocy nie da się jeździć.

Zamówiłem już całe klosze : http://img.bazarek.pl/111686/9304/535222/250_20057060784ab8f1a1dcaab.jpg

przy okazji rozbierania lamp chcę też wyczyścić soczewki, które wyglądają mniejwięcej tak:

http://oi58.tinypic.com/2v10r4z.jpg

 

jak wyczyścić tą soczewkę? bez wyjmowania tylko z zewnątrz, czy jest jakiś patent na jej sprawny demontaż? jest ostro matowa i zasyfiona, a widziałem na poprzednich stronach, że niektórzy to doprowadzają do stanu fabrycznego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.