Skocz do zawartości

[E30][E34][E32] Czyszczenie soczewek - krok po kroku


ace-e34

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

niestety, ale łoś jestem :mrgreen:

ale i tak przymierzam sie do zmiany całych lamp, bo te są za bardzo zjechane (czyszczenie nie dało nic, bynajmniej nie zauważyłem różnicy) - szkła zmatowiałe i pełne mikrouszkodzeń (od kamieni, piasku, itp), a wkłady wypalone przy żarówce (poprzednik pewnie używał niestandardowych) z ubytkami na powłoce.....

 

P.S. Co te paski dają w ogóle??

Edytowane przez Pavlik
nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też się dzisiaj zabrałem za czyszczenie soczewek... mam lampy boscha, wyjąłem soczewki, wszystko ładnie pięknie tylko jest jedno ale... na obydwóch soczewkach widnieje jak byk oznaczenie R czyli logicznie na to patrząc mam dwa prawe wkłady, chociaż lampy mam oryginalne lewą i prawą... w związku z tym mam pytanie czy u was jak wymontowaliście były na tych soczewkach oznaczenie R, L ?? Czy obydwie soczewki wyglądały identycznie ?

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj wyczyściłem u siebie i efekt piorunujący!

 

Do tej pory lampy od długich wydawały się być błyszczące (zdjęcie miniaturka) a mijania były ciemne… a teraz po czyszczeniu to mijania są błyszczące a długie przy nich to ciemne.

 

Czyściłem soczewki jak i klosze, teraz to na mijania można śmigać aż miło w nocy (zrobiłem sobie mała wycieczkę i przyznam efekt piorunujący).

 

Pytanko: czy od długich wyciągamy z przodu?

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L jest na angielskich lampach i swiaca na odwrot, tzn europejskie unosza prawa strona __/ __/, a angielskie lewa. w amerykanskich jest plasko ___ ___, nic nie jest unoszone

 

p.s. da sie zamontowac soczewke zle, tzn tak zeby swiecila unoszac lewa strone. jak kiedys czyscilem swoje to zle poskladalem. moje spostrzezenie - nalac ludwika do wody, zrobic piane i plukac lampe do skutku, dac jej namoknac i plukac, nie dotykac odblysnika to bardzo licha farba ktora po prostu sie sciera. najlepiej wlozyc lampy do zmywarki, sprawdzone i bardzo ladny efekt koncowy. odblysnik nie tkniety,nie porysowany. tylko polecam obnizyc temp. jesli macie lampy hella i plastikowy odblysnik, w bosch jest metalowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinpioneer--ja wczoraj przeczysciłem halogeny i jest efekt widać te charakt,rozbicie światła jak z pryzmatu ,były czyste (w miarę) natomiast szkło od wewnątrz " lekko syfiaste" złozyłem na silikonie dla pewnosci i potem obkleiłem na zewnątrz spokój na wieki- czuję że po 19 latach ja jako pierwszy otwarłem te halogeny- jak ci niemcy to robią że tak to wszystko szczelne-jak nie kochac tych aut ,nawet nie wiedziałem że jest tam śrubka do regulacji poziomu owych halogenów poprawiłem i miodzio-pozdr. dla śmigieł :arrow: :arrow: :arrow: Edytowane przez jerzy
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flash- ja myłem odblaski pod cisnieniem płynem do szyb (co nie zostawia smug) normalnie mocno naciskałem i pryskałem potem w cieniu wyschły i na słońce i kolego delikatnie flanelka , podobie w reflektorach mijania[ bez wymontowania z auta] i potem od wewnątrz suszara do włosów tylko ostrożnie z odległością od szkla reflektora co by nie pękło -trzeba wysuszyć bo potem --fog-wewnątrz, i trzeba na nowo rozbierac i suszyć :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego jak bys przeczytal caly temat to bys wiedzial a nie czekasz na gotowe.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45135

tu link jak krok po kroku zdjac lampy e36 a co do okraglych to mozesz sobie je rozkleic i skleic na silikon czy cos ale ja nie widze sensu bo tam i tak sa takie wypalone plamki ktorych nie wyczyscisz.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwedu chodzi o to ze nie wiem jak sie dostac do presztrzeni miedzy kloszem koncowym a szklami okraglymi... a o tym juz nie piszesz.. rozkejenie ich nic nie da bo mimo tego sa tam jescze takie dwa zastrzaski na kazdym z okr.szkiel i bardzo ciezko one schodza i teraz boje sie ich ruszac zeby nie ulamac i tak sie zastanawim czy nie przecieac jakos tego klosza koncowego od plastiku bo jest chyba sklejony na silikon.. a musze wyczyscic te przestrzen bo nalalo mi sie tam wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spox ale to juz troche zachodu a tu osisywana jest zabawa na 1-2godziny ;/ Wszystkim nam prawie paruja i nie sa sterylnie czyste pomiedzy koncowym szklem a okroglymi szklami ale czyszczenie malo co da chyba ze masz tam naprawde syf, ja jedynie mam zamiar po prostu kupic nowe szkla.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
kurcze, zrobiłem tak, jak jest napisane w tym temacie i faktycznie różnica jest nie samowita! Co prawda ksenonki i tak założę, ale jazda na światłach mijania już mnie tak nie stresuje, bo coś widać w końcu :modlitwa: :D
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Po operacji na e34 duzo lepsze swiatlo, cala operacja trwala moze kolo 40 min, Polecam czyszczenie kloszy i soczewek, uwaga na stare odblysniki nie myjcie niczym co ma alkohol i dziala agresywnie (denaturat lub plyn do mycia okien) bo zmyjecie odblysnik lustrzany :P

 

Dzieki za natchnienie do wlasnego wkladu w BMW :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Moje lamp są padnięte, w sumie świeci tylko sama soczewka, dookoła odbłyśnik już praktycznie nie działa. Da się jeździć, widać mnie, nie oślepiam innych, ale słabo świecą, skutecznie na jakieś 20 metrów, ale jeżdżę w 99% po oświetlonych drogach więc nie ma dramatu.

 

Za to z zakupem lamp jest dramat! Używane sa w niewiele lepszym stanie od moich, wiadomo, świeciły długie lata w innym modelu, zwykle i Niemca, a Niemiec nie bawi się w rozbieranie i czyszczenie lamp. Tanie nowe zamienniki typu DEPO niby nie są tragiczne, bo spełniają homologacje, ale jakoś mi sie nie widzi. A oryginały hella/bosch to przecież prawie 2000 zł za obie kompletne strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja się z jedną śrubą męczyłem ostro, ale w tamtym tygodniu taki zabiegi robiliśmy u nas w zakładzie, klient przyjechał,że mu światła lipnie świecą. Więc wyczyściliśmy mu soczewki, śruby idealnie się odkręciły,bez żadnego użycie siły. Odbłyśniki okazały się wypalone prawie na wylot od żarówek 100W, po zabiegu czyszczenia odbłyśników,soczewek i kloszów reflektorów od wewnątrz i założeniu żarówek OSRAM COOLBLUE,potem dobre ustawienie na przyrządzie do świateł i jakość światła się sporo porawiła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.