Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Pacjent 2.0 150koni. 

Na wolnych obrotach jest cisza. Jak dodam gazu powyżej 2000 występuje dźwięk jakby pasek ćwierkał. Tylko, że pasek to raczej na wyższych obrotach cichnie jeśli się podslizguje. 

Pasek jest raczej w stanie dobrym. Zauważyłem że rolka do której przymocowany jest wentylator chłodnicy lekko bije na boki podczas pracy. Wydaje mi się też że przy większych obrotach słychać jakby delikatne chrobotanie. 

Na pracującym silniku ciężko dokładnie określić z którego miejsca dochodzi ćwierkanie.

Jak będzie najlepiej sprawdzić co to może być ? Jeśli się nie mylę to ta rolka która lata u mnie to jest ona złączona z pompą wody ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, AndrzejWxx napisał(a):

Jak będzie najlepiej sprawdzić co to może być ?

Piszczący pasek sprawdzasz spryskując wodą podczas pracy. Może być spryskiwacz z płynem do szyb. Paski tylko firmy Conti.

Godzinę temu, AndrzejWxx napisał(a):

Zauważyłem że rolka do której przymocowany jest wentylator chłodnicy lekko bije na boki

Nie wiem jak to wygląda w benzynie, ale przypadkiem wentylator nie jest przykręcony do pompy wody ? Może się pompa kończy ?

Opublikowano

Masz schemat albo zdjęcie? Zmieniałem u siebie rolki i było to dosyć proste z tego co pamiętam. Najłatwiej zwolnić napinacz zdjąć pasek i poruszać rolka zobaczyć jak chodzi bez paska

Opublikowano (edytowane)

Właśnie też wydaje mi się że wentylator jest do pompy mocowany. Rolka zaznaczona na zdjęciu właśnie bije na boki podczas pracy i też mam wrażenie że z tego rejonu dochodzi dźwięk chrobotania/zgrzytania przy wyższych obrotach.

Jak zrzucę pasek jak sprawdzić ta pompę wody ? Rolka będzie miała luzy czy jak to wyczuć ?

Przy okazji spytam co to może byc za dźwięk jakby jęczenia z okolic przepustnicy ? Jęczenie to chyba najbardziej trafne określenie haha Może być jeszcze podobnie do otwieranych powoli skrzypiacych drzwi Po zgaszeniu silnika cichnie dopiero po około 2 sekundach 

Screenshot_2024-07-09-22-18-34-925_com.opera.browser~2.jpg

Edytowane przez AndrzejWxx
Opublikowano

Rolka będzie miała luz na boki. Poza tym przy obracaniu może wydawać niestandardowe dźwięki. Pompa wody lubi się rozsypać, stracić wirnik. Jeśli jest jeszcze oryginalna koniecznie wymien. Z tego co pamiętam 4 śruby i tyle.

Opublikowano

Jestem w robocie i nie mam jak poluzować paska, ale po szarpałem za wentylator i jest taki efekt. Rozumiem że pompa wody dokonała żywota ?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, pompa wody do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
23 godziny temu, Fuser napisał(a):

Piszczący pasek sprawdzasz spryskując wodą podczas pracy.

drugi sposób, to posypać go zwykłą mąką... działa w 100%, sprawdzałem wielokrotnie

Opublikowano

Jest też preparat do pasków, który podobno zabezpiecza i konserwuje pasek. Kiedyś miałem założony pasek CONTI w VW ale wydawał dzieńe dźwieki. Po użyciu tego preparatu ucichł.

 

 

 

Screenshot_2024-07-11-06-18-35-047_com.opera.browser~2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.